#


استلویو جدیدترین خودروی شرکت آلفارومئو؛سریعترین خودروی شاسی بلند جهان

استلویو
3 اکتبر 2017 بدون نظر 2319 بازدید

استلویو جدیدترین خودروی شرکت آلفارومئو؛سریعترین خودروی شاسی بلند جهان

استلویو جدیدترین خودروی شرکت آلفارومئو؛سریعترین خودروی شاسی بلند جهان

در روزهای اخیر در بیشتر خبرهای مربوط به خودرو از اولین شاسی بلند آلفارومئو صحبت می کنند، این خودرو فول آپشن و تقویت شده است. این شرکت جزییاتی که مربوط به مدل استاندارد و قیمت ارزان این خودرو بود را ارائه داد. ما در این مقاله می خواهیم به بررسی این جزئیات بپردازیم.

در پاییز سال جاری در لس آنجلس امریکا نمایشگاهی برگزار شد که در آن یک اتفاق بسیار مهم افتاد و شرکت آلفارومئو از جدیدترین خودروی خود که یک شاسی بلند بود رونمایی کرد نام این خودرو استلویو کوادریفوگلیو (Stelvio Quadrifoglio) بود که اولین مدل شاسی بلند این کمپانی محسوب می شود. با تولید این خودرو نظرمردم و کارشناسان به آن جلب شد. امروزه مردم ازاتومبیل های شاسی بلند و کراس اوورها بیشتر استقبال می کنند و شرکت های ایتالیایی تولید خودروهای اسپرت خود را روز به روز افزایش می دهد و لامبورگینی هم به سمت این خودروها متمایل شده است ولی در بین این خودروها آلفا رومئو از به تولید و رونمایی از این محصول اقدام کرده است.

استلویو

استلویو

این خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

این اتومبیل را می توان در یک جمله تعریف کرد، یک خودروی قدرتمند از نوع کوادریفوگلیو. توضیحی که می توان در مورد کوادریفوگلیو داد این است که ای کمپانی همان نقشی را در آلفارومئو دارد که شرکت نیمسو برای نیسان و یا AMG برای مرسدس بنز دارد. این بدین معناست که یک زیر مجموعه از یک شرکت در تقویت و ارتقای برند نقش مهمی دارد. نشان خودروی کوادریفوگلیو در زیر آینه بغل قرار دارد و این نشان یک شبدر در میان یک مثلث سفید است.

اسم اولین تیم آلفارومئو، کوادریفوگلیو است که در حول و حوش سال های 1920میلادی توسط انزو فراری که موسس شرکت فراری بوده است در مسابقات سرعت شرکت کرد.

حالت پایه خودروی استلویو دارای پیشرانه ی دو لیتری توروبو شارژ می باشد که 280اسب بخار را به وجود می آورد. ولی اگر کوادریفوگلیو باشد 500اسب بخار را ایجاد می کند. جعبه دنده ی این خودرو هشت سرعته است و در دو نوع استاندارد و Ti ارائه می شود. خودروی استلویو دارای دو دیفرانسیل است و هوشمند می باشد که در وضعیت معمولی هم می توان به چرخ های عقب نیرو وارد کرد. علاوه بر آن می توان به شکل خودکار و با کنترل راننده نیرو را به چرخ های جلویی هم وارد کند. اندازه ی گشتاوری که به محور جلویی اتومبیل انتقال می شود را می توان تا 60درصد بیشترش کرد، این حالت از بهترین حالت ها به حساب می آید. این خودرو سرعت از صفر تا صد کیلومتر را در 5.4ثانیه می پیماید که این مدت زمان برای خودروهای این رده ای بسیار مناسب است.

استلویو

استلویو

ولی مدل کوادریفوگلیو در 3.9 ثانیه می تواند از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. بیشترین سرعتی که استلویو با پیشرانه دولیتری دارد 230کیلومتر در ساعت است. این دو مدل از این خودرو تفاوت چندانی با هم ندارند و کسی که برای بار اول آن را می بیند نمی تواند فرق بین آن ها را تشخیص دهد. نخستین فرقی که بین این دو خودرو وجود دارد محل عبور هوا یی است که بر روی سپر جلو می باشد که در مدل پایه متین و باوقار و مدل کوادریفوگلیو حالت خشن و تهاجمی دارد. تفاوت بعدی که در این خودرو دیده می شود رینگ های آن ها است که در مدل پایه رینگ های 19اینچی مدل QF و در مدل کوادریفوگلیو 18 اینچ و هشت پر است. البته می توان این خودرو را با رینگ های مختلف تا 21اینچ سفارش داد.

این خودرو ویژگی های دیگری هم دارد که عبارتند از: نمایشگر با اندازه ی 8.8اینچ، صندلی هایی از جنس چرم، حسگر و دوربین برای پارک، بازکننده ی خودکار درب صندوق عقب و میل گاردان.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.