#


آشنایی با فناوری های موجود در آئودی A8 مدل 2019

آئودی
2 نوامبر 2017 بدون نظر 1789 بازدید

آشنایی با فناوری های موجود در آئودی A8 مدل 2019

آشنایی با فناوری های موجود در آئودی A8 مدل 2019

یکی از لوکس ترین و پیشرفته ترین خودروهای لوکسی که در بازار موجود است ، آئودی A8 مدل 2019میلادی می باشد. این خودرو از فناوری های زیادی برخوردار است. در ادامه می خواهیم این خودرو را بررسی کنیم. پس با ما با همراه باشید.

این خودرو از نسل جدید آئودی یکی از پیشرفته ترین خودروهایی است که در دنیا وجود دارد. در آئودی A8 فناوری های جدید و زیادی را به کار برده اند. پنل دیجیتالی فرمان را بر روی کابین و در جلوی راننده قرار داده اند. سیستم صوتی و فرمان مرکزی با نمایشگر لمسی  و یک نمایشگر برای سیستم کنترل آب و هوا که قادر به شناسایی انگشت برای تایپ کردن نیز دارد در ادامه ی داشبورد نصب شده است. البته این را بدانید که سیستم نمایش مشخصات فنی هم بر روی شیشه HUD نصب شده است.

آئودی

آئودی

تعداد زیادی حسگر در بدنه ی آئودی جدید به کار برده اند که عبارتند از: دوازده عدد دوربین فراصوت ، یک رادار تشخیص دوربرد ، دوربین های 360درجه ، چهار رادار میانه برد و برای اولین بار در خودروی جاده ای تولید انبوه ، لیدار. همه ی این سنسورها قادر هستند تا اطلاعات زیادی را فراهم کنند که کنترلر کمکی و مرکزی ZFAS آن را مدیریت می کند.به جز این موارد برای کمک به مدیریت سیستم فرمان مرکزی یک واحد پردازنده ی انویدیا K1 وجود دارد.

همه ی این حسگرها و سیستم ها چهل گزینه ی کمکی در اختیار راننده قرار می دهند. در این لیست سیستم کروز کنترل انطباقی کاملا جدیدی قرار گرفته است که طبق گفته های مهندسان آئودی ، پیشرفت زیادی در این سیستم نسبت به نسل قبلی A8 شده است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که این خودرو دارد سیستم کمکی عبور از تقاطع می باشد. با وجود این سیستم اگر خودرویی به طور خطرناک از جلوی آئودی A8 عبور کند ترمزها به صورت خودکار فعال می شوند. علاوه بر این ها با استفاده از تبلت جدا شونده ی آئودی ، این خودرو می تواند به طور خودکار در فضای کم پارک کند و یا اینکه پارک خودکار دوبل را انجام دهد.

سیستم جدید کروز کنترل انطباقی می تواند به خوبی خودروهای دیگر را شناسایی کند. زمانی که خودروی جلویی سرعتش را کم کند این سیستم می تواند سرعت را به طور خودکار کم کند و همچین می تواند خودرو را در بین خطوط با رعایت فاصله ی مناسب نگه دارد. تنها مشکلی که این سیستم دارد این است که زمان فعال شدن آن مشخصی نیست.

آئودی

آئودی

سیستم تعلیق فعال

این سیستم می تواند با کمک محرک برقی ارتفاع هر چرخ را به طور مستقل کم و یا زیاد کند. این سیستم قادر است تا از چرخش ، سقوط و انحراف جلوگیری کند ، که در خودروهای بنتلی بنتایگا و پورشه کاین و پانامرا موجود است. ولی سیستمی که در A8 وجود دارد می تواند اندازه ی دست انداز را تشخیص دهد و به طور خودکار ارتفاعش را کم و یا زیاد کند ، همسن مسئله باعث می شود که بهترین سواری را به سرنشینان بدهد. این سیستم از دوربینی استفاده می کند که می تواند 18عکس را در ثانیه از جاده بگیرد و اگر ناهمواری وجود داشت می تواند سیستم تعلیق را تنظیم کند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که این سیستم دارد این است که می تواند در هنگام باز کردن درب خودرو ارتفاع آن را به چهار سانتی متر کاهش دهد و بعد از اینکه درب بسته شد به ارتفاع قبلی اش بازگردد. زمانی که این خودرو در حال سکون است می تواند تا سه بار این کار را انجام دهد و بعد از آن به خاطر جلوگیری از کاهش ظرفیت باتری به طور خودکار غیر فعال می شود.

آئودی

آئودی

ایمنی تصادف از پهلو

A8 با استفاده از سیستم تعلیق فعال می تواند برای ایمنی بیشتر سرنشینان از تصادف پهلو ارتفاع یک طرف خود را تا هشت سانتی متر افزایش دهد. زمانی که سرعت خودرو به بالای شصت کیلومتر می رسد این سیستم فعال می شود و با استفاده از چهار سنسور و تشخیص برخورد احتمالی از پلو باعث می شود که فشار وارد شده به زیر درب منتقل شود.

دستگیره های درب تمام برقی

سیستم درهای برقی زیاد موفق نبوده است ، ولی در آئودی A8 این سیستم راحت تر عمل می کند. دستگیره هایی که در بیرون و داخل خودرو وجوددارند برقی می باشند و درب ها با یک لمس باز می شوند. علاوه بر این که راحتی را در اختیار سرنشینان نمی گذارد باعث می شود که ایمنی خروج از خودرو را بیشتر کند. اگر زمانی باتری مشکل پیدا کند ، در درب صندوق عقب و درب راننده جای کلید قرار داده اند تا بتوانید درب ها را به طور دستی باز کنید.

آئودی

آئودی

سیستم دوربین سه بعدی

این سیستم قادر است در نمایشگر داشبورد بزرگنمایی کند. زمانی که خودرو به حرکت در می آید این سیستم فعال می شود و دوربین چرخش را نمایش می دهد. زمانی که می خواهید خودرو را پارک کنید اگر مانعی وجود داشته باشد سریعا هشدار می دهد و حتی قابلیت این را دارد که خودرو را به طور خودکار متوقف کند.

پیشرانه و قوای فنی

برای این خودروی لوکس آئودی آپشن های پیشرانه زیادی را در نظر گرفته اند که عبارتند از:

-پیشرانه ی شش سیلندر V شکل که سه لیتر حجم دارد و توان خروجی اش 340اسب بخار می باشد.

-پیشرانه هشت سیلندر V شکل که چهار لیتر حجم و 460اسب بخار قدرت خروجی دارد.

-پیشرانه دوازده سیلندر W شکل که دارای شش لیتر حجم و 586اسب بخار قدرت خروجی است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.