#


آشنایی با جدیدترین نسل بی ام و X4 مدل ۲۰۱۸

16 جولای 2018 بدون نظر 2869 بازدید

آشنایی با جدیدترین نسل بی ام و X4 مدل ۲۰۱۸

نقد و بررسی نسل جدید بی ام و X4 مدل ۲۰۱۸

دومین نسل بی ‌ام ‌و X4 به همراه مشخصات فنی شبیه به X3 عرضه شده است که با انتخاب تجهیزات سفارشی M، سواری لذت‌ بخشی در اختیارتان قرار می گیرد. در چندین سال‌ گذشته درخواست بالا در بازار خودروهای با ارتفاع بالای شاسی، باعث ساخت مدل‌ های مختلف و برخی اوقات عجیب شده است. دو دهه ‌ی قبل، صنعت خودروسازی میزبان انوع سدان ‌ها، کوپه ‌ها، هاچ ‌بک‌ ها، وانت پیکاپ‌ ها و چند نمونه شاسی‌ بلند سرسخت بوده است ولی در حال حاضر وضعیت فرق کرده است. شاسی ‌بلندهای سنتی، سرسخت و مناسب راه های آف ‌رود به انواع کراس‌ اور، کوپه و حتی ترکیب چند نمونه تبدیل شده ‌اند.

مسئولان بی ‌ام ‌و در پاسخ به محصولات رقبای اروپایی شان، سال ۲۰۱۴ نسخه ای جدید در خانواده ‌ی سری X معرفی کردند. X4 تقریبا در کلاس مدل‌ هایی مانند مرسدس‌ بنز GLC کوپه، پورشه ماکان و حتی رنجرور ایوک جای می‌ گیرد ولی می ‌توان این مدل را یک خودروی کراس ‌اور- شاسی ‌بلند- کوپه نیز تعریف کرد. X4 که در خانواده ‌ی پرافتخار بی ‌ام ‌و به عنوان یکی از اعضای کلاس اختصاصی «کوپه ‌ی چابک اسپرت» سایز متوسط (SAC) این برند به حساب می آید، در اولین نسل نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه فروخته است. همچون نسل قبلی X5، این مدل هم عمر کوتاهی داشت تا تنها بعد از ۴ سال تولید، دومین نسل آن عرضه شود. در ادامه قصد داریم تا دومین نسل بی ‌ام ‌و X4 را مورد بررسی قرار دهیم.

پلتفرم CLAR؛ اساس X3 و حالا X4

دومین نسل بی ‌ام‌ و X4، پلتفرم جدیدترین مدل X3 موسوم به CLAR را به کار برده است و به همین دلیل افزایش ابعاد آن بدیهی است. نسبت به اولین نسل، X4 جدید در طول، پهنا، ارتفاع و فاصله‌ ی محورها به ‌ترتیب ۸۱، ۳۷، ۳ و ۵۴ میلی‌ متر دارای ابعاد بزرگ‌ تری است. فاصله ‌ی بیشتر بین دو محور به ۲۷ میلی‌ متر فضای بیشتر پا برای سرنشینان این خودرو و ارتفاع کمتر به سواری اسپرت کمک کرده است. با اینکه ابعاد بزرگ‌ تر وجود دارد، X4 جدید در کل پنجاه کیلوگرم نسبت به اولین نسل سبک‌ تر شده است. به غیر از پلتفرم، شاسی و قطعات اصلی در X4 و X3 برابر بوده ولی تنظیمات قوای فنی در X4 برای ایجاد سواری هیجان‌ انگیزتر متفاوت است. احتمالا بتوان X4 را در اصل همان X3 با شیب سقف پس بعد از ستون B تعریف کرد که با این وجود فضای سر سرنشینان و صندوق عقب قربانی زیبایی و ظاهر اسپرت خودرو شده است؛ در هر صورت میان کارشناسان در زیبا بودن طراحی X4 اتفاق نظر وجود ندارد.

کابین و فضای داخلی

فضای داخلی جدیدترین مدل این خودرو نسبت به اولین نسل جهش بزرگی داشته است؛ با پیروی از فرمول جدیدترن نسل X3، در این نسخه نیز متریال باکیفیت کابین توجه را به خود جلب می ‌کند. صندلی ‌های اسپرت، چرم ورناسکا و رنگ جدید قرمز تاکورا به همراه روکش سیاه رنگ و دوخت‌ های قرمز یا آبی قسمتی از خصوصیات کابین X4 جدید محسوب می شوند. جایگاه راننده با نصب شدن فرمان اسپرت در مدل ‌های آینده، محبوب تر نیز خواهد شد. صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی (ششمین نسخه سیستم iDrive) در کنار راهیاب ماهواره ‌ای و سقف پانورامیک به طور استاندارد ارائه می‌ شوند. با سفارش آپشن ‌هایی مانند سیستم تهویه ‌ی مطبوع سه ‌گانه، نورپردازی، نمایش اطلاعات فنی بر روی شیشه (HUD) با ۷۵ درصد عرض بیشتر، سردکن صندلی، آفتاب ‌گیر، رابط اپل کارپلی و وای-فای هات‌ اسپات با پشتیبانی نهایت ۱۰ دستگاه، کابین این خودرو حدودا تجهیز شده است.

پیشرانه و قوای فنی

جدیدترین نسخه این خودرو در بازار آمریکا در دو تیپ xDrive30i و M40i به همراه پیشرانه ‌ی متفاوت عرضه می ‌شود. تیپ xDrive30i با وجود پیشرانه ‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ، ۲۴۸ اسب بخار قدرت، ۳۵۰ نیوتن ‌متر گشتاور و تیپ M40i به همراه پیشرانه ‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ، ۳۵۵ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور عرضه می گردد. هر دو مدل مجهز به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF و سیستم تمام چرخ محرک xDrive بی ‌ام ‌و هستند. طبق اطلاعات مندرج در وب ‌سایت رسمی بی‌ ام ‎و تیپ ۳ لیتری در زمان ۴.۶ ثانیه می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان درست معادل کارکرد X3 تیپ M40i در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ است. جدیدترین نسل X4 بازار اروپا در چهار تیپ گوناگونه در اختیار مشتریان قرار می گیرد که مدل M40d با پیشرانه ‌ی ۳۲۶ اسب بخاری، نسبت به سایر مدل ها پرچمدار خواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.