#


آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)

آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)
9 آگوست 2017 بدون نظر 4163 بازدید

آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)

آئودی R8 اسپایدر

بیش از دو سال از زمانی که آئودی از نسل دوم سوپر ماشین R8 پرده برداری کرد میگذرد، نسلی که از پایه خود یعنی لامبورگینی گالاردو به لامبورگینی وحشی و نسل جدید هوراکان مهاجرت کرده است.
با این حال ما مدل جاده ای R8 را تست کرده ایم که از پیشرانه ای استفاده میکرد که روی کاغذ خیلی قوی تر از ماشین در حال تست ما بود.

نقاط قوت: محور مستحکم، ظرافت طراحی، غرش پر سروصدا، نداشتن مشکلات سوپر اسپرت ها

نقاط ضعف: قیمت بالا، نداشتن کارایی، خیلی جدید به نظر نمیرسد (تغییرات نه چندان زیاد نسبت به نسخه قبلی)

این تست اولین باری است که ما وسایل آزمایش ماشین خود را برای R8 اسپایدر آماده میگنیم، که در این مرحله به ما اجازه تست R8 با مشخصات پیشرانه V10 با قدرت 540 اسب بخار را می دهد. ( یکی دیگر از مدل های R8 که در سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد از پیشرانه V10+ با قدرتی معادل 610 اسب بخار بهره می برد که برای هر دو نوع معمولی و اسپایدر استفاده خواهد شد.) بعد از تجربه کردن مدل پلاس آیا مدل 540 اسبی حس ناکافی بودن را به ما منتقل خواهد کرد؟

همچنین مایل هستیم بدانیم آیا سقف نرم این مدل با یک کاراکتر نرم تر نیز همراه خواهد بود، با در نظر گرفتن اینکه همه مدل های R8 از دمپر های تطبیق پذیر رئومغناطیسی بهره میبرند البته به جز مدل V10+ که از سیستم تعلیق اسپرت استفاده می کند که در این مورد موضوع بحث ما نیست.

آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)

سوپر ماشین قابل قبول برای جامعه

ماشین های با سقف قابل تغییر (کانورتیبل) به دلیل قرار دادن مسافران خود در معرض نه تنها آسمان و خورشید بلکه در معرض دید دیگر افراد، ذاتا اجتماعی هستند. وقتی که یک خودرو کانورتیبل مانند لامبورگینی هوراکان اسپایدر و R8 اسپایدر باشد افراد را به طرق مختلف به خود جذب یا با خود درگیر می کند. وقتی یک لامبورگینی هوراکان را میرانید نمی توان روی این حساب کرد که یک طرفدار با دیدن آن سر از پا نشناسد ولی می تواند با زیبایی خیره کننده خود حسادت دارنده خودرو های دیگر مانند R8 اسپایدر را بر انگیزد.

نفرت نسبت به هوراکان خواه به دلیل حسادت آشکار باشد خواه به دلیل حالت دفاعی که نسبت به خشونت آن به وجود می آید، همچنان چهره خشن آن سوالی را به جای می گذارد که بهتر است آن را برای طراحان و روانشناسان با قی بگذاریم. طبق تجربه ما R8 خشونتی از جنس هوراکان ندارد، کافیست تا در یک اتوبان بسیار شلوغ راهنما بزنید تا ببینید چه فضایی در لاین مجاور شما ایجاد می شود. مشابه همین را در لامبورگینی هوراکان انجام دهید تا شما را با ضربه ای سهمگین به مایل ها جلوتر پرتاب کنند!!!

خرج های اضافی

طراحی محافظه کارانه مجدد R8 عکس العمل قشر پایین جامعه را تغییر نداده است، جذاب همانطور که بود و هست. با این حال آئودی در این مدل نیز از عناصر زیبا کننده کمی استفاده کرده است (شیشه جلوی متالیک و فراگیر، درب باک روی کناره بالای ماشین و خروجی های هوای رو موتور) که از مدل اصلی منتقل شده اند و تغییراتی که لزوما به منزله پیشرفت نیستند.

سیستم روشنایی با اشکال هندسی و صفحات مشبک باز شونده در جلو و عقب که ظاهر خودرو را محکم و بی غل و غش کرده است. خودرو تست شده به رنگ سفید بیمارستانی و با سقف مشکی است که تنها رنگ عرضه شده از این مدل در این سال بود. اسپایدر هم اکنون شامل تیغه های مکش هوا با رنگ متفاوت از بدنه، دقیقا مانند R8 کوپه است، که به زنده به نظر رسیدن خودرو کمک می کند به خصوص زمانی که با پکیج کربنی 4800 دلاری مجهز شود ( شامل تیغه های جانبی و عقبی خودرو).

آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder) آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder) آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)

در این مدل تست شده اسپایدر از چرم ها و چراغ عقب و کالیبر تزمز ها همه یک رنگ و قرمز هستند. طرح الماس دوخته شده بر روی صندلی های 18 حالته و قابل تنظیم آن و حالت فیبر های کربن دلیل دو چندان شدن زیبایی این خودرو هستند اگر چه هیچ کدام مجانی نیستند. پکیج الماس دوخته شده بر روی چرم ها 3500 دلار، فیبر های کربن داخل کابین خودرو 3400 دلار و رنگ قرمز روی کالیبر های ترمز 700 دلار!! در کنار این ها پکیج 1500 دلاری رینگ های آلومینیوم یک تکه 20 اینچی و 1300 دلار مالیات ماشین های پرمصرف، همه باعث شده اند تا قیمت این ماشین از پایه قیمت 177650 دلار به 191550 دلار برسد.

همان قدر چابک که به نظر می رسد

گشت زدن در میان حیرت و ستایش عموم مردم و چشیدن خوشبختی داخل کابین زیبای R8 بسیار لذت بخش است. می توان گفت R8 با داشتن صفحه نمایش و دارا بودن سیستم اطلاعات مربوط به مسیر شادترین ماشین در سرعت های بالاست. صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 3.2 ثانیه پر می کند و این تنها 0.3 ثانیه بیشتر از مدل کوپه است که 70 اسب بخار قوی تر و 106 کیلو گرم سبک تر بود. شتاب 400 متر اسپایدر همچنان شگفت انگیز با قی مانده است، 11.4 ثانیه و 200 کیلومتر بر ساعت سرعت که تنها 0.5 ثانیه بیشتر و 7 کیلومتر بر ساعت کمتر از V10+ کوپه است.

درست مانند هوراکان و دیگر مدل های همین ماشین، لذت زمانی آغاز میشود که دور موتور را بالا می بریم و به قسمت قرمز آن در 8500 دور در دقیقه می رسد. یک دیگر از مزیت های قسمت قرمز دور موتور، و یکی از جنبه های اغوا کننده R8 اسپایدر، صدای بی نطیر موتور آن است که با سقف باز مستقیما آن را حس خواهید کرد. پیشرانه های با دور موتور های بالا و توربو شارژ نشده با تعداد سیلندر های دو رقمی، در حال کم شدن و در معرض خطر اما همچنان بسیار فریبنده هستند، بنابراین ما تقریبا سیستم صوتی 13 اسپیکر Bang & Olufsen هرگز روشن نکردیم، به جای آن ترجیح دادیم تا از صدای موتور خودرو لذت ببریم. کابین لبریز از غرش خوش و نتراشیده احتراق داخلی می شود.

آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)

نگرانی برای محیط زیست !!!

زمانی که دور موتور در قسمت قرمز قرار دارد به طور عیاشانه و با آهنگ شدیدی سوخت را مصرف می کند. سازمان حفاظت محیط زیست EPA مصرف سوخت R8 اسپایدر را 17 مایل بر هر گالن (27 کیلومتر بر هر 3.7 لیتر) اعلام کرده است در صورتی که ما به میانگین 12 مایل بر هر گالن (19 کیلومتر بر هر 3.7 لیتر) دست پیدا کردیم که باید بگوییم نسبت به زمین بی رحم بوده ایم.

روانتر ولی نرم تر نه

آئودی R8 سر باز به سرعت شتاب می گیرد، می پیچد و می ایستد اما هیچ کدام از این ها ناگهانی یا غیر قابل پیش بینی اتفاق نمی افتد درست بر عکس چیزی که در V10+ در پیست lightning مشاهده کردیم. دیسک های ترمز که سوراخ های ضربدری و لبه های موج دار دارند قدرت بازدارندگی زیادی به این خودرو داده اند که با فشار پدال به خوبی حس می شود. وقتی که زمان ایستادن فرا برسد، اسپایدر با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت در 51.6 متر متوقف می شود که تنها 0.6 متر از چیزی که برای V10+ اندازه گیری شده است، بیشتر است. (مدل V10+ دارای دیسک ترمز کربن سرامیکی به ارزش 9900 دلار بود)

آئودی R8 اسپایدر (2017 Audi R8 Spyder)

هوراکان یک سوپر ماشین مثال زدنی است، البته قبول داریم که راندن یک سوپر ماشین بدون برند اختصاصی سوپر ماشین یکی از نقاط قوت آئودی R8 است. برای جواب به سوالی که در اول این مقاله مطرح شد که آیا این مدل کم قدرت تر نسبت به V10+ بهتر است یا نه باید بگوییم صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت در 3.2 ثانیه ابدا بد نیست و اگر نرم بودن به معنی خوب ترمز کردن، خوش فرمان بودن، زیبا راندن و صدایی به این زیبایی باشد، مدل اسپایدر هرگز نیاز به عذرخواهی و شرمندگی ندارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.