#


آئودی Al:me تمام الکتریکی

Al:me
1 می 2019 بدون نظر 1993 بازدید

آئودی Al:me تمام الکتریکی

پیش از این تصور می شد که فولکس واگن تنها خودروی الکتریکی است که در نمایشگاه شانگهای از آن رونمایی می شود اما آئودی خودرویی دیگری را به صورت تماما الکتریکی در این نمایشگاه با نام Al:me را در این نمایشگاه رونمایی کرده است. آئودی از خودروسازهای آلمانی بوده است که در ساخت خودروهای لوکس فعالیت می کند.

خودروی جدید معرفی شده نوعی هاچ بک برای سفرهای داخل شهر است . به صورت کلی می توان گفت Al:me نوعی توسعه یافته از خودرو فولکس I.D  بوده است.

Al:me

بررسی ویژگی های ظاهری و فنی Al:me

در محور عقبی Al:me یک پیشرانه الکتریکی وجود دارد که که می تواند قدرتی را برابر 170 اسب بخار تولید کند. شرکت سازنده این خودرو بیان کرده است که این خودرو برای حرکت کردنش در شهر به قسمتی از نیروی موتور الکتریکی مزبور نیاز دارد.

البته توجه داشته باشید که آئودی بیان کرده است از این خودرو تنها در سفرهای شهری نمی توان استفاده کرد بلکه برای بیرون شهر هم کارکرد مطلوبی دارد. آئودی بیان کرده است که زمانی که می گوید بیش تر استفاده از Al:me در سفرهای داخل شهری است به این معنا است که شتاب اولیه آن زیاد نیست ، در آزاد راه ها سرعت زیادی ندارد ، و فرمان پذیری آن نیز در پیچ ها آن قدرها مطلوب نخواهد بود. دلیل وجود نداشتن این امکانات نیز این است که سرعت مجاز شهری بین 20 تا 70 است پس نیازی به این ویژگی ها نخواهد بود زیرا راننده در شهر آرام حرکت خواهد کرد.

Al:me از یک باتری به اندازه 65 کیلو وات استفاده می کند و اما هنوز بیان نشده است که با شارژ کردن یک بار این خودرو می توان چه مسافتی را با آن طی کرد . البته حتما برای استفاده در داخل شهر بسیار مناسب خواهد بود.

طراحان این خودرو ان را به صورت آینده نگرانه ساخته اند و طراحی ان به صورت کلی مفهومی بوده است. ستون B در این خودرو از میان رفته است و درهای عقبی برخلاف جهت درهای جلو باز می شود. آئودی در ساخت خودروهای خود از چراغ های بسیار زیبایی استفاده می کند. Al:me هم چراغ های بسیار زیبایی در جلو و عقب خودرو دارد.

نوآوری که در ساخت این خودرو با کار رفته است این موضوع بوده است که در داخل این خودرو از گیاهان طبیعی استفاده شده است . در برخی از قسمت های خودرو از چوب درخت گردو استفاده شده است و اما برای بقیه فضای داخلی کابین نیز به از گیاهانی استفاده شده است که به سالم شدن فضا بسیار کمک کرده است.

مدل مفهومی ارائه شده می تواند بدون این که به راننده ای نیاز داشته باشد حرکت کند دلیل ان هم این است که Al:me مجهز به سیستم خودران سطح 4 است.

در این خودرو برای این که سرنشینان سرگرم شوند از فناوری واقعیت مجازی استفاده کرده است که با بهره گیری از این تکنولوژی سرنشینان می توانند به بازی و وب گردی بپردازند. کابین این خودرو دارای سه عدد مانیتور است که می توان از آن ها برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.