#


نکات جالبی که در خانه داری به کار می رود

خانه داری
27 نوامبر 2017 بدون نظر 1701 بازدید

نکات جالبی که در خانه داری به کار می رود

نکات جالبی که در خانه داری به کار می رود

کپسول آتـــش نشانی

اگر در منزل تان تجهیزات اطفای حریق را ندارید باید در اولین فرصت یک کپسول آتش نشانی تهیه کنید. مطمئن باشید هزینه ای که برای این می کنید در برابر پول هایی که برای خریداری وسایل بی مصرف می کنید بسیار ناچیز می باشد.

استفاده بهینه از سبزی خشک

اگر می خواهید که در غذاهای تان از سبزی خشک استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که تقریبا از سه یا چهار ساعت قبل سبزی ها را در آب بریزید تا خیس بخورد و کم کم نرم شود و شبیه به سبزی تازه در بیاید.

 خانه داری

خانه داری

سرکه و نمک در فنجان چایی

اگر لیوان ها و یا فنجان هایی که استفاده می کنید بر اثر چای خوردن کدر و یا بد نما شده است می توانید آن ها را هفته ای یک بار در ترکیب نمک و سرکه بخیسانید و آن را بشویید. سپس آن را آب بکشید تا شبیه به روز اولش شود.

قند ادکلنی

اگر می خواهید که فضای منزل تان را خوشبو کنید می توانید از روش هایی که در اختیارتان می گذاریم استفاده کنید. درون یک نعلبکی مقداری ادکلن خوشبو را بریزید و یک حبه قند درون آن قرار دهید، به طوری که ادکلن را به خوبی جذب خود کند و خیس شود. پس از آن قند را آتش بزنید و زمانی که ادکلن تمام شد آن را خاموش کنید . با این کار می توانید فضای منزلتان را خوشبو کنید .

فساد میوه ها

ممکن است که برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که زمانی که میوه ها را در قسمت جا میوه ای که در پایین یخچال قرار دارد می گذارید بعد از گذشت چند روز شروع به کپک زدن و خراب شدن می شود. دلیلش این است که درون یخچال همیشه رطوبت دارد و همین رطوبت باعث می شود که میوه ها را خراب کند.

برای این که این مشکل را رفع کنید باید یک قطعه اسفنج درون جا میوه ای بگذارید تا رطوبت و آب هایی که درون جا میوه ای جمع شده است را به خود جذب کند و از کپک زدگی میوه ها پیشگیری کند.

خانه داری

خانه داری

سماور

برای این که بتوانید آب درون سماور را زود جوش بیاورید باید در ابتدا آن را تا نیمه آب کنید و بعد از این که آب گرم شد بقیه سماور را پر از آب کنید.

از بین بردن بوی غذا

اگر بوی غذا فضای منزل تان را در بر گرفته است و باعث شده است تا اعضای خانواده دچار ناراحتی شوند می توانی برای از بین بردن بوی غذا اسفند و یا خاکشیر را دود کنید. همچنین می توانید برای از بین بردن بوی غذا از دود دارچین استفاده کنید. علاوه بر اینکه دود اسفند باعث از بین بردن بوی غذا می شود بلکه فضای منزل را ضد عفونی می کند.

رفع چربی سوپ پخته شده

اگر سوپی که درست کرده اید بسیار چرب شده است می توانید تکه یخی را درون آن بیندازید. با انجام این کار چربی ها جذب یخ می شود و شما می توانید با استفاده از قاشق چربی ها را خارج کنید.

تازه ماندن کرفس

اگر می خواهید که کرفس های تان را تازه نگه دارید می توانید آن را درون پارچه نخی قرار دهید و سپس در داخل ظرف دربسته ای بگذارید و درون یخچال قرار دهید. با انجام این کار مدت بیشتری می توانید کرفس را تازه نگه دارید.

 خانه داری

خانه داری

نگهداری از موزها

برای نگهداری از موزها آن ها را کنار یکدیگر به صورت دسته ای قرار ندهید چون گازی از خود تولید می کند که باعث می شود سریعا رسیده شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *