#


نکات و ترفندهایی برای آشپزی

آشپزی
8 نوامبر 2017 بدون نظر 1833 بازدید

نکات و ترفندهایی برای آشپزی

نکات و ترفندهایی برای آشپزی

از بین بردن بوی غذا

اگر بوی غذا تمام خانه تان را در بر گرفته است و باعث شده تا خانواده تان احساس ناراحتی کنند ، می توانید از دود اسپند و یا دود خاکشیر استفاده کنید. حتی می توانید مقداری دارچین را دود کنید تا بوی غذای پیچیده در خانه از بین برود. این را بدانید که دود اسپند می تواند فضا را ضدعفونی کند.

نکاتی در مورد رب گوجه فرنگی

اکثر بانوان برای درست کردن رب گوجه فرنگی بعد از اینکه آن ها را خرد کردند آب سفید آن را دور می ریزند ، تا رنگ رب شان قرمزتر بشود. این را بدانی که این کار بسیار اشتباه است. چرا که تمام املاح معدنی که برا بدن لازم است درون همان آب سفید موجود می باشد و علاوه بر آن از فاسد شدن رب نیز جلوگیری می کنند.

برای اینکه ربی قرمز رنگ داشته باشید باید آن را درون یک ظرف استیل بجوشانید. روی ظرفی که رب را داخل آن ریختید مقداری روغن آب شده بریزید تا باعث کپک نشود.

راحت خارج شدن نمک از نمک دان

برای این که نمک هایی که درون نمکدان هستند به راحتی بیرون بیایند می توانید از چند عدد برنج خشک استفاده کنید و آن را درون نمک دان بریزید.

آشپزی

آشپزی

آسیاب کردن فلفل

این را به یاد داشته باشید که فلفل ها را در فضایی که باز هستند آسیاب کنید. دستمالی را تا کنیدو بر روی دهان تان قرار دهید و سپس فلفل ها را آسیاب کنید و بعد از آسیاب کردن ، چند لحظه منتظر بمانید تا ذرات فلفل ته نشین شوند و بعد در آسیاب را باز کنید. به شما توصیه می کنیم که دستهای تان را چندین بار با آب و صابون بشویید. حواستان باشد که دست های تان را به چشم های تان نزنید چون باعث می شود که چشم های تان بسوزد.

نکته ای در مورد زودپز

این را هیچ وقت فراموش نکنید که روی زودپزی که تازه خاموش کرده اید آب نریزید ، علاوه بر اینکه خطرناک است باعث می شود که زودپزتان تبدیل به دیر پز شود و دیگر غذاهای تان را زود نمی پزد.

آشپزی

آشپزی

دستگاه بخار پز در خانه

برای تهیه ی این دستگاه می توانید درون قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی آن یک آبکش قرار دهید. میزان آبی که درون قابلمه می ریزید باید مقداری باشد که به آبکش نرسد ، حالا هر موادی که می خواهید آن را بخار پز کنید درون آبکش بریزید. سپس اجاق گازتان را روشن کنید تا غذای تان بخارپز شود.

استفاده از گوش ماهی در کتری و سماور

اگر می خواهید آهک هایی که در کتری و یا سماور وجود دارند را از بین ببرید می توانید از چند گوش ماهی استفاده کنید تا آهک های موجود را به خود جذب کنند.

جلوگیری از سیاه شدن ظروف آلومینیومی

برای اینکه ظرف های تان موقع پختن حبوبات سیاه نشوند می توانید از چند قطره آبلیمو و یا سرکه استفاده کنید ، با این کار حبوبات تان هم طعم خوبی به خود می گیرند.

اگر می خواهید آب سریع تر جوش بیاید

اگر می خواهید آب قابلمه یا کتری شما زودتر جوش بیاید ، می توانید از مقداری نمک درون آن استفاده کنید.

آشپزی

آشپزی

سریع جوش آمدن آب سماور

اگر می خواهید آب سماور را سریع جوش بیاورید در ابتدا نصف آن را آب کنید و بعد از اینکه گرم شد بقیه ی شما را پر کنید.

آشپزی در خارج از شهر

اگر برای تفریح به بیرون از شهر رفتید و برای پختن غذای تان اجاق گاز نداشتید و خواستید از آتش استفاده کنید برای اینکه ظروف تان سیا نشود می توانید بر روی آن مقداری خمیر ریش بزنید و سپس روی آتش قرار دهید، این کار باعث جلوگیری از شیاه شدن ظروف تان می شود.

جدا کردن نان شیرینی از قالب

اگر نان شیرینی که پخته اید از قالب جدا نمی شود می توانید از این روش استفاده کنید: پارچه ای را داخل آب خیلی داغ ببرید و دور قالی شیرینی بپیچید و چند دقیقه منتظر بمانید ، با این کار نان شیرینی ها به راحتی از قالب جدا می شوند.

بریدن پنیر

برای اینکه بتوانید راحت تر پنیرهای تان را برش دهید باید از کارد کند استفاده کنید. روش دیگری که می توانید به کار ببرید این است که کارد را مقداری گرم کنید و پس از آن پنیر را ببرید. یکی از راه های دیگری که می توانید به راحتی پنیر را برش دهید استفاده از نخ تمیز و ضخیم است ، به صورتی که نخ را از بالا به سمت پایین قالب پنیر بکشید ، با این کار پنیرتان صاف بریده می شود.

آشپزی

آشپزی

عسلی که شکرک زده

چنانچه عسل تان سف شده و یا شکرک زده است باید درون ظرفی که در آن محکم می شود و یا ظرف دیزی بریزید به طوری که آب درون آن وارد نشود. سپس ظرف بزرگتری را بر دارید و درونش آب بریزید و ظرف عسل را داخل ظرف بزرگتر قرار دهید ، اگر حس می کنید که ممکن است ظرف عسل برگردد می توانید از یک جسم سنگین استفاده کنید و روی آن بگذارید. حال اجاق گازتان را روشن کنید تا آب گرم شود. زمانی که آب می جوشد به خاطر بخارهایی که تولید می کند باعث می شود که عسل به حالت اولیه خود بازگردد ، مطمئن باشید که تا عسل تان تمام شود دیگر شکرک نمی زند.

جلوگیری از وا رفتن کوفه

اگر می خواهید کوفته هایی که درست کرده اید در آب وا نرود می توانید مقداری آرد و تخم مرغ به آن اضافه کنید و سپس حرارت آتش را بالا ببرید.

اگر فلفل غذای تان زیاد شد

اگر مقدار فلفلی که درون غذای تان ریخته اید بیش از اندازه زیاد شده است و باعث تند شدن غذای تان شده می توانید چند دقیقه قبل از اینکه آن را از روی حرارت بردارید می توانید یک عدد لیمو ترش تازه را نصف کنید و آب آن را داخل غذای تان بریزید، سپس مشاهده می کنید که چگونه تندی غذای تان از بین می رود.

آشپزی

آشپزی

اگر حبوبات بی نمک شد

اگر حبوبات تان بی نمک شده است به شما توثیه می کنیم که از نمک خشک استفاده نکنید ، بلکه مقدار نمکی که می خواهید مصرف کنید را داخل آب جوش حل کنید و در حبوبات پخته شده بریزید ، با این کار نمک به همه ی جای حبوبات می رسد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *