#


چه وسایلی را باید در فصل سرماخوردگی تمیز کنید؟

تمیز
5 نوامبر 2017 بدون نظر 1589 بازدید

چه وسایلی را باید در فصل سرماخوردگی تمیز کنید؟

چه وسایلی را باید در فصل سرماخوردگی تمیز کنید؟

اکثر وسایلی که در طول روز با آن سروکار داریم باعث می شوند که ویروس های گوناگونی را به بدن ما منتقل کنند. بنابراین باید این گونه وسایل را تمیز و ضد عفونی کنیم تا از انتقال بیماری ها جلوگیری شود. این کار در فصل هایی که سرماخوردگی بسیار است اهمیت بالایی دارد. ما در این مطلب چند نمونه از این وسایل و اهمیت نظافت شان را در اختیار شما قرار می دهیم ، پس با ما همراه باشید.

دستگیره های شیر آلات

همیشه دستگیره های شیر آلات در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی با دست های آلوده در تماش می باشند ، به خاطر همین مسئله ممکن است که ویروس های سرما خوردگی از این طریق به بدن ما منتقل شود.  علاوه بر این ، بر روی این دستگیره ها مقدار زیادی قارچ ، مخمر و باکتری هایی مانند سالمونلا و اشریشیا کلی جمع می شوند. پس به شما توصیه می کنیم که هر روز با استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده این دستگیره ها را ضدعفونی کنید.

تمیز

تمیز

جا مسواکی

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است نشان می دهد که آلوده ترین محل در خانه جا مسواکی می باشد. به شما توصیه می کنیم که حداقل هفته ای یک بار آن ها را درو ماشین ظرفشویی بگذارید و یا اینکه توسط آب گرم و صابون آن ها را یک الی دو بار بشویید. اگر یکی از اعضای خانواده در منزل تان دچار بیماری شده است باید مسواک او را از مسواک سایر اعضای خانواده جدا بگذارید. چون اگر دست تان را به سطحی که ویروس سرما خوردگی بر روی آن است بزنید و بعد به دهان ، چشمان و بینی تان بمالید ، به احتمال زیاد بیمار بعدی خودتان خواهید بود.

اسباب بازی های کودکان

ممکن است که کودکان در طول سال هشت مرتبه سرما بخورند و این ویروس ها می توانند به راحتی به وسایل آن ها منتقل شوند. به شما پیشنهاد می کنیم که در پایان هر ماه اسباب بازی ها را تمیز کنید. در صورتی که کودک تان بیمار شده است این کار را زود به زود انجام دهید. شما می توانید با شست و شوی اسباب بازی ها به وسیله ی آب گرم و صابون تعدا زیادی از میکروب ها را از بین ببرید. برای ضد عفونی کردن آن ها می توانید درون یک لیتر آب یک قاشق غذا خوری سفید کننده بریزید و اسباب بازی ها را درون آن قرار دهید و آن ها را بشویید و سپس بگذارید تا خشک شوند.

صفحه های لمسی

بر روی شیشه ی گوشی های هوشمند و تبلت هایی که شما استفاده می کنید تعداد زیادی ویروس وجود دارد که با استفاده از آن ها باعث می شود تا این ویروس ها به نوک انگشتان شما منتقل شوند ، به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که در فصول سرد که بیماری های سرماخوردگی و آنفلوانزا زیاد است این دستگاه ها را تمیز کنید. شما می توانید با استفاده از دستمال های مخصوص آن ها را تمیز کنید و یا اینکه راه تمیز کردن صفحه گوشی و یا تبلت خود را پیدا کنید.

تمیز

تمیز

کنترل تلویزیون

تمام کنترل هایی که برای دستگاه ها هستند همیشه با دست های آلوده در ارتباطند و چون نمی توان آن ها را تمیز کرد باید در مورد برخورد با آن ها تجدید نظر کنیم. این را بدانید که ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا طول عمرشان بر روی سطوح سخت و پلاستیکی بیشتر است. برای اینکه بتوانید کنترل ها را تمیز کنید در ابتدا باید توسط یک مسواک خشک روی آن را تمیز کنید و پس از ان با یک پارچه ی جنس کتان که آغشته به مواد تمیز کننده است آن را ضدعفونی کنید. از این روش می توانید برا تمیز کردن کیبرد کامپیوتر هم استفاده کنید.

تمیز

تمیز

میزهای کار

در محل کار میکروب های زیادی جمع می شوند ، چون افراد باعث می شوند که ویروس ها را از منزل ، اتوبوس و سایر افراد به این محل ها منتقل کنند. اگر محل کار را به طور منظم تمیز کنید هیچ ضرری نخواهد داشت ، مخصوصا زمانی که بیماری سرماخوردگی شایع می باشد. این را بدانید که ویروس ها می توانند تا هشت ساعت بر روی سطوح باقی بمانند که این ساعت برابر است با یک روز کامل کاری.

دست ها

با اینکه شما تمام سطوح را تمیز و ضد عفونی کرده اید ولی مهم ترین عامل انتقال ویروس دست ها می باشند که می توانید با شست وشوی آن ها از احتمال ابتلا به بیماری سرماخوردگی بکاهید. شست وشوی دست ها قانون های خاصی دارد: دست های تان را توسط صابون به مدت بیست ثانیه بمالید و پس از آن آب بکشید.

تمیز

تمیز

حواس تان باشد که لای انگشتان ، پشت دست ها و زیر ناخن را به خوبی تمیز کنید. اگر زمانی به آب و صابون دسترسی نداشتید می توانید از ضدعفونی کننده هایی که مخصوص دست هستند با حداقل ۶۰درصد الکل استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *