#


آشنایی با انواع چاقو ها برای خانم های خانه دار

چاقو
1 نوامبر 2017 بدون نظر 2503 بازدید

آشنایی با انواع چاقو ها برای خانم های خانه دار

آشنایی با انواع چاقو ها برای خانم های خانه دار

اگر برای یک بار با یک چاقوی کند سیب زمینی ای را پوست بکنید برای همیشه از آشپزی بیزار می شوید. چاقویی که خوب باشد نسبت به هر چیزی که در آشپزخانه است مهم تر می باشد ، چون می تواند در وقت تان صرفه جویی کند و از درد گرفتن دست های تان در اثر کار کردن جلوگیری کند. اگر چاقویی خوب و تیز باشد راحت تر می توانید با آن کار کنید و فشار کمتری را به دست های تان بیاورید. علاوه بر این موار اگر چاقو نامناسب باشد به مواد غذایی شما هم آسیب وارد می کند.

به این فکر کندی که اگر با یک چاقوی نامناسب گوجه ای را خرد کنید چیزی به جز چند تکه لکه شده برای شما ندارد و شما نمی توانید آن را به سر میز بیاورید. اکثر عروس خانم ها یک سری چاقوی کامل برای جهیزیه شان می خرند ولی نمی دانند که کدام چاقو برای چه کاری است. چاقوهایی که سری هستند گرانترند و به خاطر اینکه نمی دانیم کدوم برای چه کاری است اکثر آن ها بدون استفاده باقی می مانند. اگر هر چاقو و کاربردش را بدانید و با آن آشنا باشید علاوه بر اینکه می توانید صحیح و به جا خریداری کنید بلکه می توانید آن چاقو را به بهترین شکل استفاده کنید. در ادامه چاقوهایی که بیشتر اریج هستند را به شما معرفی می کنیم.

چاقو

چاقو

چند کاره خوش دست

به این چاقو ، چاقوی برش و یا چند کاره می گویند. این چاقو به خاطر کوچک بودنش بسیار خوش دست می باشد و می توانید به وسیله ی آن اکثر کارهای کوچکی که در آشپزخانه وجود دارد را انجام دهید مانند پوست کندن میوه ها و تکه کردن گوشت به قطعات کوچک. شما می توانید با استفاده از این چاقو مواد غذایی که کوچک هستند را خرد کنید ، مثلا برای خرد کردن سیر چاقوی بسیار مناسبی است. همچنین می توانید با این چاقو میوه آرایی هم انجام دهید.

چاقو

چاقو

مخصوص گوجه فرنگی

چاقویی که دندانه دار است اکثرا برای تکه کردن نان و یا شیرینی های کوچک به کار می رود. شما به راحتی می توانید با استفاده از آن کیک صبحانه را برش بزنید و یا اینکه پنیر را تکه کنید. همچنین از این چاقو می توانید در ورقه کردن سبزیجات و میوه هایی که نرم هستند نیز استفاده کنید. به طور مثال شما می توانید به راحتی گوجه فرنگی را با این چاقو برش بزنید ، البته این چاقو اندازه ی کوچک چاقوی دندانه دار می باشد.

برای خورش قیمه

این چاقو شبی به چاقوی چند کاره است ولی تنها تفاوتش با آن در اندازه ی آن است که بزرگتر می باشد. این چاقوهای بزرگ ویژگی های خاصی دارند: اول اینکه به خاطر سنگین بودن شان راحت تر می توانید مواد را خرد کنید و دوم اینکه به خاطر تیغه ی بزرگی که دارد می توانید مواد بزرگ تری را با آن خرد کنید. شما می توانید از این چاقو برای قیمه کردن گوشت و یا خرد کردن سیب زمینی و پیاز استفاده کنید.

استاد سبزی خرد کردن

این چاقو در عملکردش شباهت زیادی به ساطور دارد ولی تنها تفاوتش این است که تیغه ی آن نسبت به ساطور ارتفاعش کمتر است و سبک تر می باشد. البته قطری که تیغه ی این چاقو دارد باعث مستحکم شدن آن می شود. به خاطر دندانه هایی که این چاقو دارد باعث شده است تا به مواد غذایی آسیب کمتری برسد و مواد غذایی کمتر به آن بچسبد. شما می توانید با این چاقو سبزی ها را به راحتی خرد کنید.

چاقو

چاقو

نان بدون خرده نان

عملکرد این چاقوی دندانه دار شبیه به نمونه ی کوچک آن می باشد ، فقط تنها تفاوتی که دارد این است که به خاطر سنگین تر شدنش باید شما انرژی کمتری را مصرف کنید. خرد کردن گوجه فرنگی با این چاقو کمی دشوار است ولی می توانید نان و کیک های بزرگ را به راحتی با این چاقو خرد کنید. اگر برای خرد کردن نان های تان از این چاقو استفاده کنید باعث می شود که نان های تان کمتر خرد شوند.

مخصوص سرآشپز

استفاده از این چاقو تخصص های خودش را می خواهد و به همین دلیل است که به آن چاقوی سرآشپز می گویند ، این چاقو برای آشپزی های بزرگ بسیار مناسب می باشد. اگر بتوانید با این چاقوی بزرگ و سنگین کار کنید ، راحت تر می توانید کارهای سخت را انجام دهید. سنگینی که این چاقو دارد باعث می شود که شما به کمترین نیرو هم گوشت های تان را خرد کنید. همچنین می توانید با استفاده از این چاقو آناناس را تکه تکه کرده و یا اینکه هندوانه ی بزرگ را برش دهید.

شما هر چقدر هم چاقوی خوب ، نانو و سیلور را بخرید ، باز هم بعد از مدتی کند خواهند شد. به همین دلیل در بین چاقوهای مارک خوب یک چاقو تیز کن نیز وجود دارد. البته به شما پیشنهاد می کنیم که از چاقو تیز کن کمتر استفاده کنید و تا زمانی که چاقوهای تان به خوبی عمل می کنند ، این وسسیله را به کار نبرید.

چاقو

چاقو

برای همه ی آشپزخانه ها وجود یک قیچی آشپزی ضروری است ولی برخی افراد چنین فکری نمی کنند. قیچی آشپزخانه فقط برای باز کردن در پاکت شیر و دوغ نمی باشد. از قیچی آشپزخانه می توانید برای خرد کردن تکه های کوچک گوشت ، تکه کردن مرغ بریان و تکه کردن نان سنگک و بربری استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *