#


در خانه تان این نکات طلایی را رعایت کنید

خانه
30 اکتبر 2017 بدون نظر 1417 بازدید

در خانه تان این نکات طلایی را رعایت کنید

در خانه تان این نکات طلایی را رعایت کنید

اگر شما آرزو دارید که یک خانه ی تمیز و ایمنی را داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به نکاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار می دهیم را توجه کنید.

۱-گرم شان کنید

یکی از بهترین راه هایی که می توانید قابلمه و ماهی تابه استیل را راحت تر بشویید این است برای شست وشوی آن از آب گرم استفاده کنید. قبل از اینکه ظرف را بشویید آن را داخل آب گرم برای مدت کوتاهی خیس کنید.

۲-از حوله نخی استفاده کنید

اگر ظرف های تان زیاد چرب نیست می توانید با استفاده از ابر و ماده شوینده آن را بشویید و سپس آب بکشید ، نیازی نیست که آن را درون آب گرم خیس کنید.

بعضی از خانم ها به خاطر ماندن لک آب بر روی ظروف شان که در برخی مناطق اینگونه است شکایت دارند. تنها راهی که می توانید از این مشکل جلوگیری کنید استفاده از حوله ی نخی می باشد تا بتوانید آن را سریعا خشک کنید.

خانه

خانه

۳-سیم ممنوع

اگر در منزل تان سینک ظرفشویی و یا کباب پز دارید که جنسش از استیل می باشد به شما توصیه می کنیم از سیم ظرفشویی برای شست و شوی آن ها استفاده نکنید.

به شما پیشنهاد می کنیم برای شست و شوی دستگاه هایی که از جنس استیل هستند از مواد شوینده و برس های نرمی که مخصوص سطوح استیل هستند استفاده کنند.

خانه

خانه

۴-چگونه تمیز کنید

چنانچه دیواره ی کباب پز و یا دیواره ی سینک ظرفشویی تان لک شده است شما می توانید از محلول آب و سرکه برای تمیز کردن واز بین بردن آن لکه استفاده کنید. بهترین حلالی که می تواند لکه های چربی و غذاها را از بین ببرد سرکه می باشد.

اگر مایکروفر ، یخچال ، اجاق گاز و دستگاه های دیگری که درآشپزخانه وجود دارند جنس شان استیل است می توانید با استفاده از شیشه شور آن ها را تمیز کنید و برق بیندازید.

یکی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن سطوح دستگاه های پخت و پز مانند هود و گاز را تمیز نگه دارید این است که از محلول الکل و آب استفاده کنید و با مقداری پنبه آن را بر روی بدنه ی دستگاه ها بکشید.

برای اینکه میکروب ها نابود شوند

اگر دنبال راهی می گردید که بخواهید از فاسد شدن و از بین رفتن مواد غذایی جلوگیری کنید باید نکاتی را که به شما می گوییم توجه کنید. اگر این نکات را رعایت کنید از مبتلا شدن به بیماری ها و اختلالات بسیاری که از مصرف مواد غذایی مسموم به وجود می آید جلوگیری کنید.

حواس تان باشد که قبل از اینکه غذا را به ظرف مورد نظر منتقل کنید دست هخای تان تمیز باشد. اگر هر گونه آلودگی و میکروبی وجود داشته باشد احتمال دارد که درون غذا باقی بماند و باعث شود که ماده غذایی آلوده و فاسد شود.

اگر می خواهید مواد غذایی تان را در یخچال نگه داری کنید باید آن ها را درون ظرف در بسته ای بریزید. اگر غذاهای تان را نپوشانید ، باعث می شود که میکروب موجود در یخچال به غذای شما نفوذ کند و موجب به وجود آمدن مسمومیت شود.

این را به یاد داشته باشید زمانی که از تخته برای خرد کردن سبزی و یا خرد کردن گوشت استفاده کردید آن را به همان حالت رها نکنید. سعی کنید بعد از اینکه کارتان با آن تمام شد تخته را با آب گرم ومواد شوینده شست و سو دهید.

خانه

خانه

رای سلامت خانواده تان

به شما توصیه می کنیم که برخی مواد غذایی از جمله مرغ ، گوشت و ماهی را کنار سبزی ها و میوه های نشسته ای که درون یخچال است نگذارید. چون باعث می شود که گوشت ها آلودگی ها را به خود جذب کنند و در نتیجه سبب فاسد شدن گوشت بشود.

بهترین راهی که شما می توانید انواع گوشت را در یخچال تان نگه داری کنید این است که در شرایط بهداشتی آن را تکه تکه کنید و داخل کیسه های تمیزی بریزید و سپس درون یخچال یا فریزر بگذارید.

این را به یاد داشته باشید که حتما تخته گوشت را از تخته ی سبزی جدا کنید. با انجام این کار بهداشت و سلامت خانواده حفظ کرده اید.

به این نکته توجه داشته باشید که همیشه مواد غذایی تان را مناسب با شرایطی که دارد داخل فریزر و یا یخچال تان نگه داری کنید. به همین ترتیب موادی که نسبت به سایر مواد غذایی زودتر فاسد می شوند را نباید در محیط های طبیعی به مدت طولانی نگه دارید.

برای آن که لک باقی نماند

برای اینکه بتوانید لکه ها را پاک کنید روش های زیادی وجود دارد. فقط کافیست دفتری را بردارید و راه هایی که می توانید لکه ها را از روی لباس های تان پاک کنید درون آن بنویسید. به این ترتیب می توانید در زمان کوتاهی به راههای مختلف پاکسازی لکه ها دست پیدا کنید.

برای اینکه لکه های خون را بتوانید از روی لباس و یا هر پارچه ای پاک کنید فقط باید آن را درون ظرفی که از آب و نمک پر شده است به مدت بیست دقیقه بگذارید بماند ، سپس با مواده شوینده آن را بشویید.

اگر روی فرش و یا موکت تان لکه ی جوهری باقی مانده است می توانید با استفاده از ماست پر چرب آن لکه را از بین ببرید. بر روی این لکه یک قاشق ماست بریزید و بگذارید تا یک دقیقه بماند و سپس با یک قاشق ماست و لکه را از روی فرش بردارید.

خانه

خانه

چنانچه فرزندتان از مداد شمعی استفاده می کند و آن را بر روی دیوار و مبلمان چوبی تان کشیده است برای تمیز کردن آن می توانید از مقداری سس مایونز استفاده کنید.

اگر روی لباس تان لک رژ لب مانده است می توانید با خمیر دندانی که یک رنگ می باشد آن لکه را تمیز کنید و سریعاً با آب گرم بشویید.

برای اینکه بتوانید لکه ناشی از شیری که بر روی لباس تان به وجود آمده است را تمیز کنید فقط کافیست لباس را به مدت ده دقیقه درون محلول آب و آمونیاک قرار دهید و پس از آن لباس را بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *