#


شیوه ی مراقبت از لباس های چرم

لباس های چرم
8 اکتبر 2017 بدون نظر 1907 بازدید

شیوه ی مراقبت از لباس های چرم

شیوه ی مراقبت از لباس های چرم

راه های نگه داری و ترمیم لباس های چرم در خانه بسیار سخت است. برای اینکه بتوانید از لباس های چرم تان به خوبی در منزل نگه داری کنید به شما پیشنهاد می کنیم که این مطب را تا آخر به خوبی بخوانید.

پوشاک چرم تان را ضد آب کنید

برای ضد آب کردن و محافظت از لباس های چرم محصولات گوناگونی در بازار وجود دارد. ولی قبل ازا ینکه این محصولات را استفاده کنید باید برچسب روی آن را حتما بخوانید. برای ظاهر چرم ها و درخشندگی آن ها می توانید از اسپری سیلیکون پلیمر یا اکرلیک کوپلمیر استفاده کنید. واکس های روغنی قابلیت قابلیت نگه دارندگی بیشتری را دارند ولی استفاده از این واکس ها را برای ژاکت ها توصیه نمی کنیم. زیرا ممکن است بر روی رنگ، بو و درخشندگی آن ها تاثیر بگذارد. برچسبی که بر روی اسپری ها هستند را نگاه کنید تا از دوام آن ها اطلاع کسب کنید. عموماً این اسپری ها را باید یک بار در هفته یا ماه استفاده کنید.

به آن ها نگه دارنده بزنید

اگر به لباس های چرم تان نگه دارنده بزنید آن ها را روغنی کرده اید و از هر گونه خشکی و شکنندگی آن ها جلوگیری می کنید. اگر لباس های چرم تان را بیش از حد روغنی کنید باعث می شود که رنگ لباس های تان بپرد، پس زمانی که می خواهید از این روغن ها استفاده کنید باید نگاه کنید که به چه میزانی لباس شما خشک و سخت شده است. شما باید به این نکته توجه کنید که روی برچسب این مواد چه چیزی نوشته شده است، آیا با ژاکت تان سازگاری دارد یا خیر.

شما می توانید به طور طبیعی از روغن های سمور و یا هر حیوان دیگری را استفاده کنید ولی این نکته را بدانید که شاید باعث تیره شدن لباس گرم تان بشود. محصولاتی که دارای واکس و یا سیلیکون هستد باعث می شود که چرم شما را خشک کند. ممکن است که این محصولات ارزان باشند ولی سلامت لباس های چرم تان را به خطر می اندازد و باعث آسیب زدن به آن ها می شود. هرگز از محصولاتی که دارای روغن های معدنی یا نفت خام هستند استفاده نکنید زیرا باعث می شود آسیب های جدی به چرم تان وارد شود.
چرم های نازک را .هر چند گاهی واکس بزنید

هرچند چرم شما با واکس زدن براق تر می شود، اما اثراتی مثل رنگ پریدگی و یا خشکی و سخت شدن سطح چرم را بدنبال داشد. فقط در موارد خاص و مراسم مهم این امر را بکار گیرید و قبل از استفاده در یک قسمت غیر مهم ژاکت چرمی خود آن را اعمال کنید تا نسبت به تأثیر آن مطمئن شود. در صورت امکان روی چرم جیر را واکس کاری نکنید. چرا که قادر به براق کردن سطح آن نخواهید شد و فقط سطح روی آن را خراب می کنید . هیچ وقت از واکس کفش استفاده کنید. برای این کار از واکس چرم مخصوص لباس ها را تهیه نمائید.

لباس های چرم

لباس های چرم

اگر روی چرم نمک ریخت آن را با دستمال تر تمیز کنید

بهترین راه جهت جلوگیری از خشکی ژاکت در هوای سرد این است که روی آن نمک بکار ببرید و برای اینکه اثر آن روی ژاکت نماند وموجب خشکی آن نشود آن را با دستمال تر پاک کنید و اجازه دهید تا چرم در هوای آزاد خشک شده و بعد روی آن نگه دارنده اعمال کنید.

چرم خیس را زیر نور آفتاب گذاشته تا خشک شود

جهت مراقبت از لباس چرمی که خیس شده است آن را روی آویز پهن کنید و در دمای آتاق بگذارید. وسایل داخل جیب را خارج کنید چرا که به دلیل خیس بودن چرم موجب کشیده شدن آن می شود. از برخورد مستقیم گرما مانند هیتر یا بخاری پرهیز کنید. بعد از اینکه چرم خشک شد روی آن نگه دارنده اعمال کنید.

راه های از بین بردن چروک

ژاکت چرمی وقتی آویزان می شود احتمال چروک شدن آن کم است اما اگر چروک های بزرگ روی آن آزارتان می دهد بهترین راه این است که آن را به خشکشویی حرفه ای بسپارید. اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید ابتدا آنرا زیر یکپارچه قرار داده سپس اتو را روی کمترین درجه تنظیم کنید و به سرعت و سریع و مختصر روی آن بکشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *