#


شیوه های مختلف برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی
6 اکتبر 2017 بدون نظر 1511 بازدید

شیوه های مختلف برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

شیوه های مختلف برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی

۱-استفاده از ترکیب مطبوع کننده

برای اینکه بتوانید بو را از بین ببرید به سه مواد نیاز دارید تا باهم ترکیب شان کنید و محل را تمیز کنید. در قدم اول باید شما مقداری جوش شیرین و آب لیمو را به طور مساوی با هم مخلوط کنید این مواد بعد از به هم زدن خمیر لطیفی را به وجود می آورند که کمی حالت مایع دارد. این ترکیب باید منسجم باشد و سپس آن را با یک وسیله ی مناسب در جاهای مختلف دستشویی قرار دهید. سعی کنید که این مواد را در جاهایی بگذارید که دید نداشته باشد.

بعد از گذشت ۱۵دقیقه مقداری سرکه را درون یک ظرف اسپری کننده بریزید و بر روی موادی که در داخل دستشویی قرار داده اید اسپری کنید. بعد از چند دقیه با استفاده از آب و مواد شوینده مکان های مورد نظر را تمیز و ضدعفونی کنید. با انجام این کار نه تنها باعث نابود شدن باکتری های بو می شود بلکه تا مدتی بوی خوشایند سرویس بهداشتی شما را فرا می گیرد.

کار دیگری که می توانید برای خوشبو تر کردن سرویس بهداشتی تان انجام دهید این است که مقداری عطر به الکل اضافه کنید و سپس آن را در فضای دستشویی اسپری کنید. وقتی این کار را انجام دهید بوی مطبوع تا مدتی در فضای سرویس بهداشتی تان باقی می ماند.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی

۲-از تهویه های مناسب استفاده کنید

اگر امکان گذاشتن فن و یا هر وسیله ی دیگری که شبیه به آن است در سرویس بهداشتی دارد می توانید از آن برای تهویه ی هوای داخل دستشویی تان استفاده کنید. وقتی هوا در رفت و آمد باشد بسیاری از باکتری ها نیز از بین می روند و هوای مطبوعی به داخل سرویس بهداشتی وارد می شود و تاثیر مثبتی در سلامتی شما دارد. ولی اگر شرایط گذاشتن تهویه را ندارید باید بعضی مواقع درب سرویس بهداشتی را باز بگذارید تا هوا در داخل آن در گردش باشد.

۳-نظافت را جدی بگیرید

بیشتر بوی سرویس بهداشتی از فاضلاب می باشد ولی این بو به نظافت نادرست و طولانی مدت شما نیز مربوط می شود. به این نکته توجه کنید باید در طول هفته باید دو بار سرویس بهداشتی تان را تمیز کنید.
شما باید با استفاده از مواد شوینده تمام فضا را ضدعفونی کنید و همه ی درزهایی که در دیوار و کف سرویس بهداشتی قرار دارد و بندکشی های موجود در دستشویی را با دقت تمیز کنید. با انجام این کار علاوه بر اینکه به سرویس بهداشتی تان زیبایی می بخشید باعث تمیزی و پاکیزگی آن نیز می شوید.

۴-تمیز کردن دستشویی

دستشویی ها معمولاً به خودی خود تمیز نمی شوند و این مهم ترین نکته است که باعث ایجاد بوی نا مطبوع می شود. بهترین مایعی که برای پاک کردن این قسمت از دستشویی می شود سرکه سفید است. ۴پیمانه سرکه ی سفید را داخل دستشویی بریزید و با استفاده از دستکش و یک وسیله ی مناسب شروع به تمیز و ضدعفونی کردن بکنید.اگر لازم شد می توانید این کار را مجددا انجام دهید.

۵-برای اینکه جرم دستشویی را از بین ببرید می توانید از نوشابه استفاده کنید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای از بین بردن جرم های دستشویی از آن استفاده کنید اسیدها هستند که آن ها را می توانید در نوشیدنی های گازدار بیابید. این نوشیدنی های گازدار تا حد زیادی می تواند با حالت اسیدی ای که دارد جرم های دستشویی را از بین ببرد.

۶-درب چاه و کفشویی ها را تمیز کنید

در اکثر مواقع در داخل سرویس بهداشتی تان از کفشویی استفاده می کنید ولی از تمیز کردن آن ها غافل می شوید. اگر آن ها را تمیز نکنید باعث می شود که بوی نامطبوعی در داخل سرویس بهداشتی تان بپیچد.با استفاده از یک فرچه کف شویی را جدا کنید و به وسیله ی مواد شوینده جرم آن ها را از بین ببرید و تمیزشان کنید.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی

۷-از خوشبوکننده های خانگی استفاده کنید

یکی از کارهای راحت و آسانی که می توانید برای از بین بردن بوی بد دستشویی انجام دهید استفاده از خوشبوکننده های خانگی است. شما می توانید برای درست کردن این خوشبوکننده می توانید مقداری عطر یا روغن خوشبو را با آب و کمی الکل ترکیب کنید. اگر بوی الکل زیاد بود می توانید کمی سرکه به آن اضافه کنید.
از این ترکیب می توانید مانند اسپری های خوشبو کننده برای فضای داخلی دستشویی تان استفاده کنید و یا حتی می توانید یک اسپری خوشبو کننده آماده را خریداری کنید.

۸-مقداری عطر داخل رول دستمال تان بریزید

اگر فقط چند قطره عطر را به رول دستمال کاغذی تان اضافه کنید باعث می شود که با هر دفعه چرخاندن آن بوی عطر در داخل سرویس بهداشتی تان بپیچد و فضا ار خوشبو کند. این راه بهترین کاری است که می توانید برا از بین بردن بوی بد دستشویی تان استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *