#


نکاتی که برای خانه داری مفید است

خانه داری
4 اکتبر 2017 بدون نظر 2263 بازدید

نکاتی که برای خانه داری مفید است

نکاتی که برای خانه داری مفید است

خانم هایی که خانه دار می باشند همیشه با مشکل روبه رو هستند، از پخت غذا گرفته تا خرید و رسیدگی به فرزندان و البته تمیز کردن خانه. یکی از نگرانی هایی که مادران دارند این است که اعضای خانواده همیشه سالم و سلامت باشند و هیچ وقت بیمار نشوند. خانم های خانه دار باید این نکته را بدانند که اولین و اصلی ترین جایی که باعث به وجود آمدن بیماری می شود همان خانه است.

در اصل باید خانه ی خود را از بیماری خالی کنند ولی چگونه؟ خانه ای که شما در آن زندگی می کنید باید جایی باشد که خانواده همیشه در آن سالم و سلامت باشند نه اینکه جای زندگی تان از میکروب و عوامل بیماری زا پر باشد. برای اینکه بتوانید خانوده تان را از این خطرات دور کنید باید به نکات زیر توجه کنید.

خانه داری

خانه داری

بهتر است خانه تان را آرام جارو کنید

اگر قصد جارو کردن خانه تان را دارید بهتر است که آهسته تر جارو کنید. زیرا اگر با سرعت جارو بکشید مقدار زیادی گرد و غبار از زمین بلند می شود و در هوا می ماند. این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که وقتی کیسه ی جارو برقی تان پر شد آن را تمیز و یا تعویض کنید، حواس تان باشد که این کار را در بیرون از خانه انجام دهید. میکروب های خطرناکی در کیسه جاروبرقی وجود دارد مانند ای کولای و سالمونلاست. چنانچه شما کیسه ی جاربرقی تان را در خانه تمیز کنید باعث می شود که این میکروب ها بر روی وسایل دیگر منزل بنشیند و باعث ایجاد بیماری بشود.

با تهویه روشن حمام کنید

معمولا اکثر افراد زمانی که به حمام می روند تهویه را خاموش می کنند زیرا از اتصالی آن می ترسند. ولی اگر آن را روشن کنید باعث می شود که در حمام کپک قارچ به وجود نیاید. این ماده باعث می شود که دچار سرفه، گرفتگی سینه، قرمز شدن و خارش چشم بشوید. کپک های قارچی که در حمام به وجود می آید برای کسانی که آسم و بیماری های آلرژی دارند بسیار خطرناک است چون باعث می شود که حملاتی به آن ها دست دهد.

از شوینده های طبیعی استفاده کنید

بعضی از مواد شوینده و صابون ها دارای مواد سمی و مضر هستند. یکی از خطرناک ترین مواد فتالات ها هستند که در برخی از اسپری های خوشبو کننده و معطر وجود دارد و این ماده ی خطرناک باعث می شود که دچار ناباروری و مشکلات بارداری شوید. برای تمیز کردن و خوشبوکردن منزل راه های مطمئن تری هم وجوددارد مثلا شما می توانید از گیاهان خوشبو و معطر و یا عود را استفاده کنید. داخل این مواد طبیعی، مواد شیمیایی که مضر هستند وجود ندارد و وقتی از آن ها استفاده کنید خطری پیش نمی آید.

خانه داری

خانه داری

شیر آشپزخانه یکی از مناطق خطرناک خانه است

شیر آبی که در آشپزخانه ی شما وجود دارد جایی برای رشد میکروب ها است. در محیط هایی که رطوبت زیاد است باکتری و قارچ ها بهتر رشد می کنند. این میکروب ها به ظرف ها و وسایل دیگری که در آشپزخانه وجود دارد منتقل می شود. اگر می خواهید شیر آلات شما محل رشد میکروب ها نباشد باید حداقل هفته ای یک بار آن را با آب گرم و مواد ضدعفونی کننده شست و شو دهید و سپس با یک پارچه ی تمیز آن را خشک کنید. اگر بتوانید شیر آشپزخانه باز کنید و کاملا در مواد ضدعفونی کننده قرار دهید باعث می شود که نتیجه ی بهتری به شما بدهد.

ورودی خانه تان باید همیشه تمیز باشد

یکی از آلوده ترین وسایلی که در خانه وجود دارد کفش ها هستند.طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیش از ۹۵درصد کفش ها به یک باکتری خطرناک به نام کولی فرم آغشته هستند. برای اینکه این میکروب ها از محل زندگی تان دور شودند بهتر است قبل از اینکه وارد خانه می شوید کفش های تان را داخل یک کمد مخصوص بگذارید و در داخل منزل تان از روفرشی و دمپایی استفاده کنید. ولی اگر عادت به بردن کفش به داخل منزل تان و روی روفرشی دارید به شما توصیه می کنیم که روفرشی تان را همیشه تمیز کنید و آن را بشویید.

خانه داری

خانه داری

چگونه باید یخچال تان را تمیز کنید؟

شاید شما فکر می کنید که یکی از تمیزترین جاهای منزل تان یخچال است و آن را همیشه تمیز می کنید. ولی تا به حل شده است که به در آن توجه کنید؟ تحقیقات به دست آمده نشان می دهد که ۸۰درصد یخچال هایی که در خانه هستند در قسمت در آن میکروب های زیادی وجود دارد. برای آنکه این میکروب ها به نوشیدنی ها و مواد غذایی داخل یخچال منتقل و باعث بیماری نشوند بهتر است که موقع تمیز کردن آن درب یخچال را هم باز کنید و به خوبی آن را تمیز کنید. این را به یاد داشته باشید که بهترین کار برای تمیز کردن یخچال استفاده از مواد ضد عفونی کننده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *