#


راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر

راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر
30 می 2018 بدون نظر 2873 بازدید

راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر

کامپیوتر خود را با این روش ها تمیز کنید

هر چقدر از کامپیوترتان به خوبی مراقبت کنید و آن را تمیز نگه دارید باز هم  باید به دنبال راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر خود باشید مثل گرد و خاکی که بر روی آن می نشیند و باعث می شود که به کامپیوترتان آسیب وارد گردد. در ادامه این مطلب با روش هایی که در اختیارتان قرار می دهیم می توانید گرد و غباری که بر روی کامپیوترتان وجود دارد را به راحتی تمیز کنید.

صفحه کامپیوتر را دستمال بکشید

این را به یاد داشته باشید که از جمله راه هایی که برای تمیز کردن کامپیوتر باید به آن دقت شود استفاده نکردن از دستمال های زبر است زیرا باعث آسیب رسیدن به کامپیوتر می شود. شما می توانید با استفاده از دستمال های میکروفیبر صفحه کامپیوتر را تمیز کنید. اگر از این دستمال ها استفاده کنید علاوه بر این اینکه گرد و غبار را جذب خود می کند بلکه باعث می شود هیچ خطی بر روی صفحه به وجود نیاید.

راه هایی برای تمیز کردن کامپیوترنکته ای که باید بدانید این است از مواد شوینده ای که دارای الکل هستند نباید برای تمیز کردن کامپیوتر استفاده کرد زیرا موجب از بین رفتن روی صفحه کلید و آسیب دیدن مانیتور می شود. می توانید با استفاده از ترکیب آب و سرکه و دستمال مخصوص کامپیوتر آن را تمیز کنید.

راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر از جمله کیبورد

برای تمیز کردن گردو غباری که درون کیبورد و کیس وجود دارد می توانید از سشوار کمک بگیرید. برای این کار باید اول برق کامپیوتر را قطع کرده و سپس با استفاده از سشوار گرد و خاک موجود در کیس و کیبورد را از بین ببرید.

راه هایی برای تمیز کردن کامپیوترتمیز کردن دکمه های کیبورد و موس

از دیگر راه های تمیز کردن کامپیوتر این است که یک دستمال نرم برداشته و آن را آغشته به محلول سرکه و آب نمایید و سپس آن را بر روی وسیله ی باریکی مانند چاقو و یا خط کش بپیچید. بعد از این کار آلودگی های کنار کلید ها را تمیز کنید.

اشتباهات رایج هنگام تمیز کردن کامپیوتر:

از جمله مواردی که به عنوان راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر باید بدان توجه کنید این است که هیچ وقت کامپیوترتان را در حالت روشن و یا هنگامی که کابلی به آن وصل است تمیز نکنید. قبل از تمیز کردن بهتر است تمام کابل ها از USB تا کابل برق را از کامپیوتر خود جدا کنید.

وقتی مطمئن شدید که تمام کابل های برق از سیستم شما جدا شده است می توانید آن را به یک فضای باز منتقل کنید مثل حیاط خانه اتان تا گرد و غبار به گلوی شما راه پیدا نکند و اگر این کار برایتان مقدور نیست از جاروبرقی استفاده کنید،البته نه برای تمیز کردن کامپیوتر بلکه برای تمیز کردن اطرافتان.

ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن کامل کامپیوتر:

قبل از اینکه کاملا به شما بگوییم چه راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر دارید و چه میخواهید باید گفت که اصلا از جاروبرقی برای تمیز کردن استفاده نکنید. بار ساکن جاروبرقی میتواند مشکلاتی را برای کامپیوتر و مادر بردتان ایجاد کند و میتواند باعث سوختن قطعات شود پس خود را به دردسر نیندازید.

در اینجا چند ابزار مورد نیاز که از راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر شما میباشند نام میبریم

دستمال تمیز

چسب حرارتی

بست پلاستیکی

خودکار یا مداد

قوطی فشرده

قیچی

گوش پاک کن و پنبه

اکنون کامپیوتر شما آماده است تا آن را برای تمیز کردن باز کنید. ابتدا کیستان را باز کنید. هر کیس روش های خود را برای باز کردن دارد، اگر تا به حال این کار را نکرده اید میتوانید از دفترچه راهنمای کامپیوترتان استفاده کنید.

برای راحتی کار بهتر است که تمام کابل هایی که قابل جدا شدن هستند و تمام اجزای کامپیوتر که با خارج کردنشان راحت تر میتوانید آن ها را جدا کنید را از کامپیوترتان خارج کنید مثل رم،کارت گرافیک و شبیه آنها.

سعی کنید CPU را از مادر برد جدا نکنید زیرا این قسمت با یک چسب حرارتی وصل شده است که اگر بخواهید آن را جدا کنید باید کاملا چسبش را نیز کامل تمیز کنید و دوباره از چسب جدید استفاده کنید.

حال شروع به تمیز کردن کنید.اگر خاطرتان باشد از جمله را های تمیز کردن کامپیوتر استفاده از قوطی هوای فشرده بود که می توانید از آن استفاده کنید و با فشردن آن مقدار زیادی از گردو غبار را پراکنده کنید. اگر کارت گرافیک شما فن دارد میتوانید برای کنترل آن از یک مداد یا خودکار استفاده کنید و با نگه داشتن فن ها به راحتی آنها را با قوطی هوای فشرده تمیز کنید.
قسمت های مختلف کیس مثل منبع تغذیه را نیز میتوانید با استفاد از هوای فشرده تمیز کنید و بهد اگر لازم بود با یک دستمال تمیز آنها را پاک کنید.
کف کیس شما حتما پر از گرد و غبار است که میتوانید آنها را با استفاده از اسپری هوای فشرده پراکنده کنید و بعد با یک دستمال نم دار آن را کاملا تمیز کنید.

اکنون میتوانید تمام کابل هایی که باز کرده بودید را با استفاده از بست های پاستیکی ببندید و سپس با قیچی انتهای انها را محکم کنید.

میتوانید کیس خود را پیچ و مهره کنید و ببندید.از جمله مهمترین بخش ها در راه هایی برای تمیز کردن کامپیوتر شما این است که کامپیوتر خود را هر چند وقت یک بار گرد و غبار زدایی کنید تا بر اثر گرد و خاک های متعدد از کار نیفتد یا قطعه ای از آن به دلیل چسبیدن طولانی مدت گرد و غبار ها تحلیل نرود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.