#


ظروف ممنوعه ای که در آشپزخانه وجود دارند

ظروف ممنوعه ای که در آشپزخانه وجود دارند
22 می 2018 بدون نظر 2763 بازدید

ظروف ممنوعه ای که در آشپزخانه وجود دارند

ظروف ممنوعه ای که در آشپزخانه وجود دارند کدامند؟

این روزها همه به سالم غذا خودن اهمیت می دهند اما شاید کمتر کسی بداند که ظروف ممنوعه ای که در آشپزخانه وجود دارند کدامند و اهمیت ظروفی که در آن عذا میخوریم از خود غذا مهم تر هستند. اگر از ظروف سمی استفاده کنید حتی سالم ترین رژیم ها هم نمی توانند سلامت جسمتان را تضمین کنند. در اینجا با این ظروف سمی و خطرناک آشنا شوید و برای همیشه آن ها را کنار بگذارید.

ظروف تفلون

خیلی ها از ظروف تفلون استفاده می کنند چون هم استفاده و هم دسترسی به آن ها راحت است اما این ظروف بسیار خطرناک هستند و جزو ظروف ممنوعه ای هستند که در آشپزخانه وجود دارند. لایه نچسب ظروف تفلون از ماده ای به نام ” poly tetrafluoroethylene” تشکیل شده است. این ماده نوعی پلیمر پلاستیک است که در حرارت ۵۷۲ درجه فارنهایت از خود سمومی به شکل بخار منتشر می کند. این بخارهای سمی باعث نشانه هایی مشابه آنفلوانزا می شود که به “تب بخار پلیمر” معروف است و به آن آنفلوانزای تفلون هم می گویند. این ماده سمی نه تنها برای انسان ها بلکه برای حیوانات خانگی نیز مضر و خطرناک است.

ماده شیمیایی دیگری که در ظروف تفلون یافت می شود ” perfluorooctanoic acid” اسید پرفلوورواکتانیک اسید می باشد که با بیماری های سرطان سینه، پروستات و تخمدان در ارتباط می باشد. با این که اندازه این ماده در ظروف تفلون خیلی کم و ناچیز است ولی در خیلی لوازم دیگر در دور و اطراف ما پیدا می شود و باید تا جایی که می شود از آن ها دوری کنیم.

لوازمی که استفاده می کنیم می بایست چنین موادی در ساختارش نداشته باشد. اگر لایه رویی این ظروف از بین رفته باشد باید آن ها را دور بریزید و دیگر هیچ وقت استفاده نکنید. به جای این ظروف از ظروف چدن واقعی استفاده نمایید. این ظروف ماندگاری زیادی دارند و هرگز ماده سمی از خود منتشر نمی کنند و نمی توان آنها را جزو ظروف ممنوعه ای که در آشپزخانه وجود دارند قرار داد.

ظروف آلومینیوم

شیوع مصرف آلومینیوم خبر خیلی عجیبی نمی باشد زیرا این ماده هم به وفور یافت می شود و هم سبک و قابل بازیابی می باشد ولی ناگفته نماند که خطرناک هم هست. آلومینیوم نوعی از ماده سمی مخدر اعصاب می باشد که منجر به بیماری های سیستم عصبی مانند ای ال اس و آلزایمر می شود. ظروف آلومینیوم طبق معمول دارای یک لایه پوشاننده می باشند که خیلی سریع تراشیده می شوند و مواد سمی را به غذا انتقال می دهند پس این ظروف نیز جزو ظروف ممنوعه ای هستند که در آشپزخانه وجود دارند.

به جای ظروف آلومینیوم از ظرفهای شیشه ای استفاده نمایید. این ظروف هیچ گونه ماده شیمیایی ندارند و ماندگاری زیادی هم دارند. فقط ایراد ظروف شیشه ای این می باشد که نچسب نیستند.

ظروف مسی

ظروف مسی هم زیبا می باشد و هم فایده های زیادی درباره آن ها بیان می شود ولی آیا می دانستید اگر از این ظروف برای درست کردن غذا استفاده شود خطرساز هم هستند؟ مس مانند تمامی فلزهای سنگین دیگر در اندازه کم برای سلامت انسان لازم است ولی مقدار زیاد آن در بدن منجر به مسمومیت فلز سنگین می گردد. ظروف مسی اگر لایه پوشاننده نداشته باشند در زمان درست کردن غذاهای اسیدی مس منتشر می کند و اگر لایه پوشاننده داشته باشد دارای نیکل است که باز هم برای بدن مضر است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.