#


راه هایی برای جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار

جدا کردن کاغذ دیواری
15 می 2018 بدون نظر 2135 بازدید

راه هایی برای جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار

جدا کردن کاغذ دیواری:

جدا کردن کاغذ دیواری بدون آسیب یکی از نکاتی است که باید بدان توجه کرد. ممکن است طرح کاغذ دیواری خانه برای شما تکراری و آزار دهنده شده باشد و یا این که به خانه ی جدیدی رفته باشید که از قبل کاغذ دیواری دارد، ولی سلیقه صاحبان پیشین از نظر شما غیر قابل تحمل باشد. در این زمان ها حاضرید برای جدا کردن کاغذ دیواری که بر روی دیوار خانه اتان چسبیده است هر کاری انجام دهید. چنانچه برای پرداخت هزینه مشکلی ندارید می توانید این کار را به افراد متخصص این کار بسپارید، ولی ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که برای جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار کمترین زحمت و هزینه را متقبل شوید.

بهترین شیوه برای جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار چیست؟

اکثر افراد فکر می کنند جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار به مواد و امکانات خاصی احتیاج دارد ولی حقیقت این است که این کار خیلی هم پیچیده نمی باشد، تنها کافیست صبر و حوصله تان را افزایش دهید و کمی ذوق و سلیقه داشته باشید.

برای جدا کردن کاعذ دیواری گزینه های زیادی وجود دارد، مانند استفاده از بخار آب و یا اسپری کردن مواد شیمیایی مخصوص. برای جدا کردن کاغذ دیواری شما می بایست بر اساس جنس کاغذ دیواری و وضعیت منزل تان بفهمید که کدام شیوه برای جدا کردن کاعذ دیواری راحت تر است و موجب می شود راحت تر بتوانید از شر کاغذ دیواری ها خلاص شوید.

برای این که بدانید کدام شیوه را برای جدا کردن کاغذ دیواری به کار ببرید تا حد بالایی به جنس آن بستگی دارد. بعضی از کاغذ دیواری ها را می توان بدون نیاز به آب یا هر ماده دیگری به راحتی از دیوار کند در صورتی که برای جدا کردن بعضی از آن ها باید میزان بسیاری مواد گوناگون را امتحان کرد. ضمن این که صدمه دیدن یا ندیدن دیوار بستگی به این دارد که کاغذ دیواری چطور نصب شده باشد.

در هر صورت هنگام جدا کردن کاعذ دیواری آسیب رسیدن به دیوار چیزی نیست که زیر کنترل شما باشد و به طور کامل به این بستگی دارد که قبل از این، نصب کننده کاغذ دیواری کار را چطور انجام داده باشد. مثلا چنانچه پیمانکار پیشین دیوار را به خوبی بتونه نکشیده باشد، زمان جدا کردن کاغذ دیواری احتمال دارد به بافت سطحی دیوار صدمه وارد شود.

این را بدانید به کار بردن دستگاه بخار برای جدا کردن کاغذ دیواری کار خیلی خوبی بین استادان این کار نمی باشد، با این وجود اشخاص حرفه ای نیز بوده اند که از این شیوه برای کندن کاغذ دیواری از دیوار به کار می برده اند، آن هم وقتی که دستگاه های بخار با به کار بردن سوخت های نفتی کار می کرده اند.

بهترین شیوه جدا کردن کاغذ دیواری به کار بردن محلول های شیمیایی می باشد. این ماده شیمیایی، باعث می شود چسب پشت کاغذ دیواری در آن حل شود و موجب می شود به راحتی بتوانید آن را از دیوار بکنید.

وسایل مورد نیاز برای جدا کردن کاغذ دیواری

پیش از جدا کردن کاعذ دیواری، لوازم و ابزار آلات لازم را آماده کنید. لوازم و ابزار لازمه شما شامل: دو چاقوی بزرگ و کوچک، یک نردبان، غلطک و یک دستگاه برای اسپری کردن (مانند یک پمپ پلاستیکی) با حجم کافی می باشد. به غیر از این ها، برای پوشاندن فرش و کف اتاق به پلاستیک و پارچه های ضخیم احتیاج دارید. کلید و پریزهای برق را بپوشانید و پس از آن آب و محلول را با هم ترکیب کنید. این محلول شیمیایی را می توانید از مغازه ها تهیه کنید.

دفعه اول، محلول را بر روی قسمت کوچکی از دیوار اسپری کنید، پس از آن لبه های کاغذ دیواری را بگیرید و آن را از دیوار جدا کنید. این کار باید به راحتی صورت گیرد، سعی کنید قلق کار را به دست بیاورید ممکن است نیاز باشد طرف دیگری را برای کندن کاغذ دیواری انتخاب کنید، از بالا به پایین، چپ به راست یا بالعکس را امتحان نمایید تا متوجه شوید کدام یک بهتر جواب می دهد.

چنانچه جدا کردن کاغذ دیواری به راحتی انجام نشد، مجددا از محلول به دیوار بپاشید و بگذارید کمی خیس بخورد. احتمال دارد  برابی جدا کردن کاعذ دیواری نیاز باشد این کار را چند مرتبه تکرار کنید. سپس سعی کنید کاغذ را با دست تان جدا کنید، احتمال دارد مقداری از چسب و کاغذ روی دیوار باقی بماند ولی نگران نباشید می توانید آن را با یک چاقوی عریض از سطح دیوار جدا کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *