#


روش هایی برای تمیز کردن توالت فرنگی

14 آوریل 2018 بدون نظر 2223 بازدید

روش هایی برای تمیز کردن توالت فرنگی

ترفندهایی برای تمیز کردن توالت فرنگی

توالت، دستشویی و سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی می باشد که همه ی افراد از آن ها استفاده می‌ کنند و تمام افراد به تمیزی آن توجه می کنند. تمیز کردن توالت فرنگی مهم ترین بخش از نظافت خانه به حساب می آید که بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد. در اکثر خانه ‌های ایرانی استفاده از توالت فرنگی فراگیر شده است و نیاز است با طرز تمیز کردن توالت فرنگی آشنا باشیم. در این مطلب روش تمیزکردن توالت فرنگی را به شما خواهیم گفت.

وسایلی که برای تمیز کردن توالت فرنگی مورد نیاز است به شرح زیر می باشد:

به منظور تمیز کردن توالت فرنگی به یک سری لوازم نیاز داریم. لوازم مورد نیاز برای تمیزکردن توالت فرنگی عبارت اند از:

  • برس دستشویی
  • دستکش
  • اسفنج
  • تمیز کننده کاسه توالت (به عنوان مثال نوشابه)
  • اسپری ضد عفونی (می ‌توانید از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید) که برای تمیز کردن توالت فرنگی به تمام آن ها نیاز داریم.

مراحل تمیز کردن توالت فرنگی

آغاز کار با کاسه توالت

جهت شروع کار از کاسه توالت آغاز می ‌کنیم. ماده تمیز کننده کاسه توالت به عنوان مثال نوشابه را به زیر لبه ‌های توالت فرنگی بریزید و اجازه دهید تا از لبه‌ ها به پایین بیاید. هم اکنون از برس دستشویی به منظور تمیز کردن کاسه توالت به کار ببرید و به خوبی کاسه توالت فرنگی را بسابید.

بعد از این که به خوبی تمام جاها را نوشابه ریختید و با استفاده از برس تمیز کردید، در توالت فرنگی را ببندید و به مدت ده تا پانزده دقیقه منتظر بمانید. بعد از این مدت توالت فرنگی تمیز خواهد شد.

شروع به تمیز کردن روی توالت کنید

بعد از این که در توالت فرنگی را بستید، با به کار بردن محلول ضد عفونی کننده (ترکیب آب و سرکه) و علاوه بر این یک اسفنج تمیز کردن قسمت تانک و در توالت فرنگی را آغاز کنید.

در توالت فرنگی را باز کنید

بعد از این که کار به اتمام رسید نوبت این است که در توالت فرنگی را باز نمایید. اینک در توالت فرنگی را پس از ده تا پانزده دقیقه باز کنید و مجددا آغاز به تمیز کردن لبه ‌ها، گوشه ‌ها و دور وبر کاسه توالت فرنگی کنید. این قسمت شاید کثیف‌ ترین بخش تمیز کردن توالت فرنگی باشد و ممکن است چندش آورترین قسمت نیز باشد. با اندکی زحمت و استفاده اسپری ضد عفونی کننده می‌ توانید به آسانی تمام کثیفی های کاسه توالت فرنگی را تمیز کنید. بعد از به پایان رسیدن این کار یک بار دیگر با برس دستشویی کاسه توالت را تمیز نمایید و تمیزی کاسه توالت فرنگی را مشاهده کنید.

دستشویی را تمیز نگه دارید

لازم است که توالت فرنگی تمیز باشد و پیشنهاد می شود که همیشه دستشویی فرنگی را تمیز نگه دارید تا آبروی تان جلوی مهمان نرود و مهمان ها از دیدن توالت فرنگی شما لذت ببرند. چرا که وجود کثیفی در لبه های زیرین به هیچ عنوان ظاهر جالبی به توالت فرنگی شما نخواهد داد و چهره توالت فرنگی را زشت می ‌کند. علاوه بر این در صورتی که بعد از هر بار استفاده از توالت فرنگی در تمیزی و نظافت آن دقت به خرج دهید، به طور حتم موقع تمیز کردن توالت زحمت کمتری خواهید کشید و دیگر لزومی به تمیزکردن توالت فرنگی نخواهید داشت.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن داخل توالت

یکی از ارزان ترین، غیر سمی ترین و طبیعی ترین ماده برای تمیز کردن توالت جوش شیرینی می باشد. این شیوه برای افرادی که بچه کوچک و یا حیوان خانگی دارند بهترین انتخاب می باشد. جوش شیرین را درون توالت بریزید و تمام سطوح دستشویی را بپوشانید و پس از گذشت پنج دقیقه با استفاده از فرچه آن را تمیز و آبکشی نمایید.

استفاده از تمیز کننده های طبیعی

۱/۲لیوان سرکه و ۱/۴لیوان جوشش شران را با دو لیتر آب ترکیب نمایید و آن را داخل توالت بریزید و پس از گذشت چند ساعت آن را آب کشی کنید.

برا ی جرم گیری توالت می توانید با استفاده از آب اکسیژنه و آب  جرم های موجود در توالت را از بین ببرید فقط کافیست این دو مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی جرو ها بریزید و پس از چند ساعت بشویید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *