#


اطلاعاتی در مورد خرید قهوه ساز

12 آوریل 2018 بدون نظر 2355 بازدید

اطلاعاتی در مورد خرید قهوه ساز

نکاتی برای خرید قهوه ساز مناسب

در صورتی که می خواهید قهوه سازی را خریداری کنید پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.

پیش از این که اقدام به خرید یک دستگاه قهوه ساز کنید، در خصوص این که چه نوع قهوه ای (از لحاظ اندازه آسیاب شدن دانه قهوه) و یا این که قهوه تهیه شده با فیلتر، اسپرسو یا کاپوچینو دوست دارید؟ چه مقدار قهوه می خواهید درست کنید؟ و به طور معمول چه وقت هایی دوست دارید قهوه درست کنید؟ قیمت دستگاه و هزینه ای که برای خریداری دستگاه در نظر گرفته اید؟ و همچنین سوالات دیگر آگاهی کافی داشته باشید.

دستگاه قهوه جوش :

قهوه جوش ها دارای انواع گوناگونی می باشند که در حجم های متنوع (تعداد فنجان های گوناگون)، درست شده اند و مصرف آن ها بسیار راحت می باشد. در این نوع قهوه جوش ها، آب به آرامی روی سبد فیلتردار دارای قهوه آسیاب شده چکه می کند و پس از نفوذ در قهوه از بخش پایین داخل فنجان یا قوری ریخته می شود. در این نوع قهوه سازها احتیاجی نمی باشد که آب از پیش بجوشانید. قهوه جوش های حاوی فیلتر به طور معمول قوری ترموستات دار و صفحه گرم نگهدارنده جهت گرم نگهداشتن قهوه دارند.

این نوع قهوه جوش ها یا فیلتر کاغذی و با استفاده از فیلتر دائمی کار می کنند. فیلترهایی که دائمی هستند نسبتا مقرون به صرفه تر می باشند و دارای هزینه کمتری دارند، اما پس از به کار بردن باید برای از بین بردن کثیفی شسته شوند. فیلترهای کاغذی بهداشتی تر می باشند و پس از استفاده به آسانی می توان آن ها را تعویض کرد.

بعضی از انواع قهوه جوش ها با به کار بردن از سیستم کپسول کار می کنند. این کپسول ها همچون چای کیسه ای یا کپسول با غلاف آلومینیومی به آسانی یک فنجان قهوه فاقد هیچ گونه کثیفی به دست می آورند.

 قهوه جوش ها به این روش کار می کنند که، قهوه پودر شده داخل محفظه ایی در بالا وجود دارد و آب را در محفظه مخصوص باید ریخت. در ابتدا آب جوشیده می شود و از راه لوله عمودی تحت فشار از بالا و پیرامون فیلتر عبور می کند، قهوه دم کشیده از بخش پایین داخل قوری ریخته می شود و تفاله قهوه داخل فیلتر باقی می ماند. نشانگر شیشه ای در قسمت بالای دستگاه می باشد که می توانید اندازه تیرگی قهوه ای که به دست می آید را مشاهده کنید. قهوه جوش ها برای کسانی که قصد دارند قهوه ای با غلظت ها و شدت های گوناگون درست کنند ایده آل می باشد، با این که بعضی از طرفداران قهوه فکر می کنند که در این نوع دستگاه ها، قهوه بسیار خوبی به دست نمی آید!

اسپرسو و کاپوچینو سازها

این دستگاه ها با به کار بردن از بخار، قهوه ای بسیار قوی درست می کنند. قهوه اسپرسو در مقایسه با قهوه ای که قهوه ساز درست می کند بسیار غنی تر و غلیظ تر می باشد و پایه ای برای کاپوچینو و قهوه لاته می باشد. دستگاه هایی که با استفاده از پمپ بخار کار می کنند از سایر مدل ها اندکی گران تر می باشند.

دستگاه های تولید فشار (بخار)

آب در مخزن می جوشد و فشار و بخار تولید می کند. در نهایت فشار کافی به وجود می آید و آب جوش با فشار روی قهوه ریخته می شود. این بخار مدتی بعد برای به وجود آوردن کف مورد استفاده قرار می گیرد. در برگشت آب مصرفی بسیار داغ یک اسپرسو درست و حسابی درست می کند. اطمینان حاصل کنید که فشار بخار به دست آمده به میزان کافی برای درست کردن یک اسپرسوی عالی، کافی باشد.

اسپرسو

سیستمی برای درست کردن قهوه اسپرسو با به کار بردن از کپسول می باشد.

قهوه ترکیب شده، برشته شده، آسیاب شده و پس از آن داخل کپسول هایی به طور کامل محکم و مهر و موم بسته بندی می گردند که بیش از نه ماه تازه می مانند. یکی از مزایای استفاده از این شیوه به دست آوردن بسیار آسان و راحت قهوه می باشد. در این دستگاه ها فیلتری به منظور تمیز کردن وجود ندارد، و تفاله قهوه باقی نمی ماند و از این مهم تر این که مزه قهوه فوق العاده می باشد و این که می توانید از طیف وسیع انواع قهوه با طعم های گوناگون مصرف کنید.

تولید مستقیم قهوه از دانه قهوه (Bean-to-cup coffee machines)

برای تجربه مزه فوق العاده قهوه در خانه، قهوه سازهای حاوی آسیاب (دستگاه های با قابلیت سرو دانه قهوه به فنجان) برای شما اسپرسویی حرفه ایی تهیه می نمایند. البته کار با این دستگاه بسیار آسان می باشد. دانه های تازه آسیاب شده قهوه، به منظور درست کردن اسپرسو مورد نیاز مصرف می شود و به شما قهوه ای به طور کامل تازه می دهد.

برخی از این نوع دستگاه ها به طور کامل اتوماتیک می باشند: آب را داخل مخزن آب ریخته، شیر را در مخزن مخصوص خود بریزید و دانه های قهوه را داخل محفظه مخصوص بریزید. پس از آن به سادگی دکمه مخصوص روی دستگاه را فشار دهید. دستگاه دانه های قهوه را آسیاب خواهد کرد قهوه را در فنجان بریزید و روی آن کف شیر می ریزد.

جدیدترین مدل های قهوه ساز شامل امکانات گوناگونی مانند گرم نگهدارنده فنجان می باشند که به مرور ماگ شما را گرم نگه می دارد. این کار موجب می شود قهوه ی خیلی خوشمزه ای تهیه شود که تغییری در قهوه گرم داخل فنجان به وجود نیاید.

قهوه سازهای حاوی آسیاب دانه قهوه گران تر از قهوه سازهای سنتی می باشند، و برخی مواقع هنگامی که دانه ها را آسیاب می کنند یا قهوه تهیه می کند اندکی صدا به وجود می آورند. با این وجود، اندازه صدایی که به وجود می آورند در حد قابل قبولی می باشد و اسپرسوی فوق العاده به دست آمده به وسیله این دستگاه موجب می شود که خرید این دستگاه سرمایه گذاری با ارزشی به حساب بیاید.

نکاتی که در زمان خرید یک دستگاه اسپرسو ساز باید در نظر بگیرید :

میزان بار یا فشار بخار

فشار بخار خوب، از جمله ضروریات دستگاه قهوه ساز برای به دست آمدن خامه یا کف می باشد. به این معنا که بخار با پودر قهوه با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد نماید. سرعت بسیار پایین منجر به ایجاد طعمی تلخ یا تیز می شود. فشار بین چهارده تا نوزده بار اندازه مناسب می باشد، با این که بعضی از تولید کنندگان مدعی می باشند که فشار بین نه تا یازده بار، اگر دانه های قهوه به خوبی آسیاب شده باشند، کافی می باشد.

ترموبلاک (Thermoblock)

به منظور دستیابی به بهترین مزه قهوه، مهم این می باشد که قهوه را نجوشانید؛ ترموبلاک نوعی جوش آور می باشد که دمای آب را به حد دمای فوق العاده (تقریبا ۹۰ درجه) از طریق پمپ بالا می برد. بعضی از مدل ها حاوی سیستم ترموبلاک برای کف کردن شیر نیز استفاده می شود، که نیاز به حرارت تقریبا ۱۲۰درجه دارند.

نگهدارنده فیلتر

این وسیله دانه های قهوه را نگه داشته و باید آن ها را گرم نگه دارد. مدل های ساده شامل پایه فیلتر آلومینیومی می باشد اما در مدل های گران تر شامل پایه فیلتر از جنس برنج می باشند که زمان طولانی تری گرم می مانند.

ولتاژ دستگاه

همچون کتری برقی داشتن ولتاژ اغلب در دستگاه منجر به سریع تر به جوش آمدن آب می شود، هنگامی که می خواهید چندین اسپرسو درست کنید، دستگاه با ولتاژ بالا بهتر می باشد.

راه های تهیه یک اسپرسو و کاپوچینوی عالی

در صورتی که شما قصد دارید یک فنجان اسپرسو به سبک ایتالیایی درست کنید، باید این را بدانید چگونه یک کرم (Cream) فوق العاده تهیه کنید.

این کِرم (کف)، عصاره خالص قهوه می باشد که می توانید روی قهوه اسپرسو یافت کنید، این کرم دقیقا همچون کلاهی روی فنجان یا لیوان دارای اسپرسو قرار می گیرد و از عطر و طعم و مزه پر می باشد. روشی برای امتحان کردن کیفیت کرم به دست آمده روی اسپرسو وجود دارد و آن این است که زمانی که کمی شکر روی کف به وجود آمده اسپرسو بریزید در صورتی که افتادن شکر به پایین زمان بر باشد، شما در درست کردن یک کرم عالی روی اسپرسو موفق بوده اید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *