#


راه هایی برای از بین بردن لکه شکلات و آب نبات

6 آوریل 2018 بدون نظر 2821 بازدید

راه هایی برای از بین بردن لکه شکلات و آب نبات

لکه شکلات و آب نبات را چگونه از بین ببریم

تمیز کردن لکه شکلات و آب نبات از روی لباس، فرش و موکت

شکلات، گز و آب نبات ها بسیار لذت بخش می باشند، ولی در صورتی که روی لباس یا فرش ریخته شوند دردسر ساز می شوند. در این مطلب راه های کاربردی برای از بین بردن شکلات و آبنبات از روی لباس و علاوه بر این از روی فرش و موکت گفته شده است.

از بین بردن شکلات و گز و لکه آن ها از روی لباس و موکت کار دشواری می باشد. در این مطلب به شما می آموزیم که چطور با کمک از محلول‌ های خانگی و یا شیمیایی و چند روش ساده لکه شکلات را از روی لباس، پارچه، فرش و موکت از بین ببرید.

قسمت اول: پاک کردن شکلات از روی لباس و پارچه

۱-بخش های سفت شکلات را که بر روی لباس وجود دارد را بردارید. می توانید شکلات را با استفاده از یک قاشق خرد نمایید و از روی لباس بر دارید. در صورتی که همواره سفت بود و جدا نشد یک بطری آب سرد را بر روی شکلات قرار دهید و بگذارید یک ساعت بماند. پس از آن را با استفاده از قاشق یا کاردک که نوک آن تیز نباشد، خرد کنید و از روی لباس بردارید.

توجه: در صورتی که آدامس، آب نبات قیچی، گز یا هر شکلات و شیرینی که شبیه به این ها می باشد و چسبناک بود روی لباس ریخته شد، در آغاز تکه های قابل برداشتن را بردارید و روی لباس چند تکه یخ قرار دهید. یک ساعت منتظر بمانید و پس از آن قسمت های باقی مانده ی شکلات را از لباس جدا کنید.

۲- هم اکنون باید لکه باقی مانده از شکلات را از روی لباس تمیز کنید، برای این کار از یک قاشق چای خوری سرکه، یک قاشق چای خوری مایع ظرف شویی و یک فنجان آب گرم کمک بگیرید. با استفاده از یک اسفنج که به محلول آغشته شده است را بر روی لکه بکشید، پس از آن ده دقیقه صبر کنید.

توجه: می توانید از محلول های پاک کننده تجاری نیز به کار ببرید.

۳- پس از آن با کمک یک پارچه مناسب، لکه را از درون و بیرون لباس تمیز کنید و مدام پارچه را جابه جا نمایید و با بخش های تمیز آن لکه را تمیز کنید. برای این که رنگ شکلاتی که به پارچه گرفته شده دوباره بر روی لباس باز نگردد، از قسمت های تمیز پارچه به کار ببرید.

۴- یک یا دو قاشق غذا خوری سود سوز آور را داخل یک سطل آب بریزید. لباس یا پارچه ‌های لک شده را داخل آن بگذارید و اجازه دهید یک ساعت در آب بماند. پس از آن لباس یا پارچه را در آورده و با آب بشویید.

در صورتی که لکه بسیار سخت بود می توانید یک شب لباس یا پارچه را داخل سفید کننده بگذارید و صبح آن را خوب با آب شست و شو دهید.

۵- پس از به اتمام رسیدن پروسه تمیز کردن لکه شکلات از روی لباس و پارچه، می توانید آن ها را به آسانی با سایر لباس های هم رنگ خود شست و شو دهید.

قسمت دوم: تمیز کردن شکلات و آب نبات از روی فرش و موکت

۱-شکلات یا آب نباتی که بر روی فرش، موکت یا مبلمان ریخته است را جدا کنید. تلاش کنید بلافاصله پس از ریختن شکلات روی فرش، آن را از روی فرش جدا کنید تا سایر قسمت‌ ها نیز لکه نشود.

نکات مورد توجه :

در صورتی که آب نبات، شکلات یا گز بسیار سفت می باشد و به سادگی از موکت و فرش جدا نمی ‌شود، می‌ توانید بخش لکه شده را با آب سرد بخیسانید و اندکی منتظر بمانید، زمانی که نرم شد آن را از روی فرش یا موکت بردارید.

در صورتی که شکلاتی که بر روی فرش ریخته است از نوع کارامل می باشد، با کمک اسفنج و الکل به آسانی آن را از روی فرش تمیز کنید.

در صورتی که شکلات یا آب نبات چسبناک بود برای از بین بردن آن از یخ استفاده کنید.

۲- با استفاده از یکی از راه های زیر یک محلول پاک کننده درست کنید و داخل یک ظرف پلاستیکی آبپاش بریزید:

الف- یک چهارم قاشق چای خوری مایع دستشویی را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. از این محلول برای تمیز کردن لکه شکلات از روی فرش به کار ببرید.

ب- یک قاشق غذاخوری آمونیاک تمیز کننده را با یک فنجان آب ترکیب نمایید. برای به کار بردن این محلول روی لوازم گوناگون احتیاط کنید، چرا که احتمال دارد به فرش یا موکت تان آسیب وارد کند.

توجه داشته باشید برای تهیه کردن محلولی که برای فرش و موکت استفاده می شود از مایع ظرف شویی به کار نبرید، چون حاوی ذرات سفید کننده می باشد و احتمال دارد به رنگ فرش و موکت آسیب وارد کند. محلول را بر روی لکه ها اسپری نمایید.

۳- یک دستمال یا اسفنج تمیز را بردارید و بر روی لکه بکشید، دقت کنید که مدام باید از بخش های تمیز پارچه به کار ببرید و با این کار از لکه شدن مجدد فرش جلوگیری کنید.

توجه: در صورتی که مشاهده کردید لکه همچنان باقی مانده است مقداری سرکه سفید روی فرش اسپری نمایید و مجددا برای پاک کردن لکه با اسفنج اقدام کنید.

۴- هم اکنون می بایست محلول را از روی فرش و موکت پاک کنید. برای این کار یک پارچه یا دستمالی را بردارید و خوب آن را خیس کنید و بر روی نقطه لکه شده فرش بکشید و سپس روی آن را با یک پارچه یا حوله کاغذی خشک، به خوبی خشک کنید و نم و خیسی آن را بگیرید. یک روز منتظر بمانید تا خوب خشک شود. پس از آن با جارو برقی قسمت  لکه شده را خوب جارو بکشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *