#


کاربرد روغن زیتون برای تمیز کردن آشپزخانه

13 مارس 2018 بدون نظر 1935 بازدید

کاربرد روغن زیتون برای تمیز کردن آشپزخانه

آشپزخانه تان را با استفاده از روغن زیتون تمیز کنید

روغن زیتون  به غیر از این که به عنوان یک روغن سالم برای پخت و پز به حساب می آید، بلکه به عنوان یکی از ابزارها برای تمیز کردن سطوح و از بین بردن لکه ها و چربی ها نیز موثر می باشد. در صورتی که نمی خواهید از مواد شیمیایی برای پاک کردن سطوح آشپزخانه تان به کار ببرید. می توانید این روغن را خریداری کنید و از آن علاوه بر این که برای پخت و پز استفاده می کنید می توانید برای تمیز کردن آشپزخانه تان نیز از آن به کار ببرید.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ‌های قوی مانند پلی فنول ها و فلاوونوئیدها می باشد که این آنتی اکسیدان‌ ها منجر به کاهش پراکسیداسیون چربی ها در بدن و به همراه آن کاهش استرس اکسیداتیو می شوند. در نهایت بدن را از آسیب رادیکال ‌های آزاد حفظ می نماید و به این روش منجر به کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، به خصوص سرطان پوست، روده و سرطان پستان در زنان خواهد شد.

به غیر از خاصیت هایی که از آن نام بردیم این روغن را می ‌توانید روی مو و پوست تان بمالید تا موهای تان را نرم و شفاف سازد و چین و چروک تان را از بین ببرد و موجب شادابی و لطافت پوست شما گردد. از جمله خواص دیگر این روغن تسکین درد و سوزش سوختگی ها، درمان آفتاب زدگی و سرمازدگی، گزش حشرات، مار و عقرب می باشد.

در حقیقت بر اساس نکاتی که گفته شده است روغن زیتون حاوی خاصیت های لایه برداری و نرم کنندگی می باشد. این روغن شامل استفاده ‌های متعدد و فراوانی می باشد و می ‌توانید بدون نگرانی از این که روغن زیتون تان به کار برده نشود و تنها جایی را در آشپزخانه تان بگیرد بزرگ ترین سایز آن را تهیه کنید و در غذاها، سالادها، به عنوان ماسک پوست و مو و تمیزکننده سطوح تان از آن به کار ببرید.

از روغن زیتون برای پاکسازی چه سطوحی می توان استفاده کرد؟

۱-لوازم فولادی ضد زنگ

گریس را با سرکه ترکیب کنید و پس از آن کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید و از آن برای تمیز کردن لوازم فولادی استفاده کنید. سایر روغن ها از جمله روغن نارگیل هم برای این کار مناسب می باشند. با استفاده از یک حوله کاغذی یا پارچه می توانید نقطه ای که لک شده است را به صورت دایره ‌ای با کمک حوله تمیز کنید که سایه های اضافی را هم از پیرامون آن از بین ببرد.

۲-صندلی چرمی

روغن زیتون و دیگر روغن های اشباع شده و سرد، از قبیل روغن مهر و موم زنبور عسل قادر است به از بین بردن خراش ها کمک کند، رنگ را بررسی کند و ظاهر جدیدی به صندلی های چرمی دهد. علاوه بر این برای جلا دادن به کفش و دیگر وسایل چرمی می توانید کمی روغن زیتون بر روی پارچه بریزید و روی آن ها بمالید.

۳-کابینت آشپزخانه

از روغن زیتون نیز می توانید برای تمیز کردن سطوح چوبی هم استفاده کنید. آن را با آب لیمو ترکیب کنید مقداری آب به آن اضافه کنید و با یک پارچه روی کابینت ها و علاوه بر این قرنیزها و صندلی های چوبی را تمیز کنید.

۴-جعبه های چدنی

در صورتی که جای برش های چاقوی تان روی سینی چدنی تان باقی مانده است و برای از بین بردن آن ها لیمو در دسترس ندارید می توانید با به کار بردن از نمک درشت و روغن زیتون به تمیز کردن آن سطوح بپردازید.

۵-ظروف نقره

با یک پارچه ی نرم که آغشته به روغن زیتون می باشد بر روی سطوح ظروف نقره تان را تمیز کنید. حواس تان باشد که برای انجام این کار به مقدار خیلی کمی روغن زیتون نیاز دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *