#


چند راه و روش خوب برای داشتن اشپزخانه ای ایده آل!

راهنمای داشتن آشپزخانه ای مرتب
26 آگوست 2017 بدون نظر 1755 بازدید

چند راه و روش خوب برای داشتن اشپزخانه ای ایده آل!

داشتن اشپزخانه ای ایده آل خیلی کاره دشوار و پیچیده ای نیست

یک موضوع بسیار مهم است و حتما و بدون شک برای شما اتفاق افتاده است که بخش بسیار زیادی از زمان نظافت منزل را به تمیز کردن فضای آشپزخانه کنید و باز هم در نهایت نمی توانید آن طور که باید انجام شود این فضا را مرتب کنید. واقعیت است که آشپزخانه به عنوان یکی از فضاهای پرکاربرد به خصوص آشپزخانه های اپن امروزی نیاز مرتب کردن روزانه و شاید هم چند باره دارد.

نظافت مدوام و روزانه ی آشپزخانه

همان طور که بالا مختصر گفته شد آشپزخانه به عنوان یکی از فضاهای پر کاربرد نیاز به نظافت بیشتری دارد. نظافت این فضا می توانید به پایان هر روز و انجام تمام فعالیت های پخت و پز و روزانه موکول کنید، جا به جایی ظروف شسته شده، تمیز کردن گاز ، کف و… از جمله فعالیت هایی است که باید روزانه آن ها را انجام دهید. توجه داشته باشید که در برنامه ی نظافتی خود در هر هفته نظافت کلی آشپزخانه را فراموش نکنید.چند راه و روش خوب برای داشتن اشپزخانه ای ایده آل!

 

شستن ظروف کثیف

بله شاید برایتان سخت باشد اما واقعا یکی از راه حل های مرتب ماندن فضای آشپزخانه تان شستن ظروف مصرفی  مخصوصا اینکه در ان وقفه ایجاد نکنید و بلافاصله باشد. با این روش می توانید به سادگی ظاهر آشپزخانه تان را مرتب و منظم نگه دارید توجه داشته باشید که پس از خشک شدن ظروف حتما آچکان را خالی کنید و ظروف مصرفی را به جایگاهشان در کابینت ها باز گردانید. توجه داشته باشید که آبچکان های کابینتی برای شما که زمان زیادی برای نظم دهی به آشپزخانه ندارید بهترین گزینه است.چند راه و روش خوب برای داشتن اشپزخانه ای ایده آل!

 

سازماندهی خربدها

این موضوع ربط خاصی به آقایان ندارد و اکثر خانم های خانه دار وظیفه ی خرید روزانه و یا خرید های هفتگی را بر عهده دارند. یکی از پاسخ های اصلی به سوال ” چگونه آشپزخانه مرتب داشته باشیم؟” اولویت دادن به جای گذاری خریدهای منزل است. قبل از خرید های خانه چه روزانه و چه هفتگی حتما از مایحتاج خود لیستی تهیه کنید تا خرید اضافه و یا کمتر از نیاز نداشته باشید. پس از خرید پیش از هر کاری لوازم خریداری شده را در جای معین شان جایگذاری کنید با این کار از شلوغ شدن فضای اطرافتان کم می کنید و تمرکز بیشتری رو فعالیت خود خواهید داشت. یکی از راه حل های نظم دهی به خرید ها استفاده از سوپر مارکت ها در آشپزخانه است.

جزئیات نه کلیات

همانطور که از اسمش هم معلوم است آشپزخانه یکی از پر جزییات ترین بخش های خانه است که لوازم و وسایل مختلفی در خود دارد. که باید برای تک تک این لوازم ، فضای مناسب را در نظر بگیرید تا بتوانید آشپزخانه ای مرتب داشته باشید. اکسسوری های بسیاری هستند که برای این منظور در فضای آشپزخانه تعبیه می شوند و نظم دهی به محیط آشپزخانه ی شما را ساده تر می کند.

چند راه و روش خوب برای داشتن اشپزخانه ای ایده آل!

سازماندهی کابینت ها

بسیار توجه داشته باشید که پاسخ دیگری که می توان به سوال چگونه آشپزخانه خود را خوب سازماندهی و درنتیجه مرتب کنیم چیست؟ برای سازماندهی و در نتیجه مرتب کردن کابینت ها بهتر است ابتدا لوازم آشپزخانه تان را دسته بندی کنید و هر کدام از کابینت ها را به یکی از لوازم آشپزخانه اختصاص دهید به طور مثال فضای قابلمه ها را مشخص کنید، ظروف مهمان از ظروف دم دستی تفکیک کنید با این روش کافی است در پایان هر هفته فقط تعدادی از کابینتهای مشخص را مرتب کنید و مدت زمان کمتری را صرف نظافت آشپرخانه تان خواهید کرد.چند راه و روش خوب برای داشتن اشپزخانه ای ایده آل!

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *