#


ویژگی هایی برای خانه داری حرفه ای

خانه داری
21 اکتبر 2017 بدون نظر 2169 بازدید

ویژگی هایی برای خانه داری حرفه ای

ویژگی هایی برای خانه داری حرفه ای

شاید اگر برای بار اول به خانه داری بنگرید فکر کنید که خانه داری یک کار بسییار راحت و ساده می باشد. ولی این را بدانید که خانه داری یک کار پر زحمت است که اگر بخواهیم آن را به نحو احسنت انجام دهیم باید برا آن برنامه ریزی هایی را بکنیم و فوت و فن های آن را به خوبی بشناسیم. ما در این مطلب می خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه یک خانه دار خوب شوید.

۱.همیشه خانه را خوب نگه دارید

برای اینکه همیشه یک خانه دار خوب باشید باید اول از همه خانه تان را مرتب کنید. برای این کار می توانید برنامه ریزی کنید تا خانه تان را مزتب کنید. اگر برای این کار برنامه ای بریزید می توانید در تمیز کردن منزل تان وقت تان را صرفه جویی کنید و همیشه خانه ای مرتب و منظم داشته باشید. شما می توانید به این نکات موقع تمیز کردن منزل تان توجه کنید:

۱-برنا مه ریزی ای برای فعالیت های روزانه و مرتب کردن خانه تان داشته باشید.
۲-هر روز خانه تان را گرد گیری کنید.
۳-فضاهایی که در آن تردد زیاد می شود مانند دستشویی ها و آشپزخانه همیشه باید کاملا تمیز و نظافت شوند.
۴-ظرف هایی که در آب چکان اضافی هستند داخل کابین ها بچینید.
۵-یخچال تان را هر هفته تمیز و پاکسازی کنید.
۶-غذاهایی که هر هفته در یخچال های تان باقی می ماند را دور بریزید.
۷-طبق ترددهایی که در منزل تان می کنید هر ۳روز یک بار فضای خانه تان را جارو بکشید. به شما پیشنهاد می کنیم که اگر بچه ی کوچیک در منزل تان دارید خانه تان را هر دو روز یک بار جارو کنید.
۸-وسایل داخل کمد و کابینت های تان را همیشه مرتب کنید و این مسئله بسیار مهم می باشد.
۹-وسایلی که داخل حمام و سرویس بهداشتی تان وجود دارد را همیشه عوض کنید.
۱۰- خانه تان را همیشه تمیز کنید و این کار را هیچ وقت از یاد نبرید.

خانه داری

خانه داری

۲-کمد را از یاد نبرید

زمانی که خانه تان را تمیز می کنید یادتان نرود که لباس ها و وسایل داخل کمد را سرجایش بگذارید. به شما پیشنهاد می کنیم برای مرتب شدن کمدتان لباس های هر فصل را زمانی که از آن فصل خارج می شوید جدا کنید تا کمدی مرتب و منظم داشته باشید. با این کار می توانید راحت تر به لباس های مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

۳- به خریدهای تان سر و سامان بدهید

خرید های روزانه و یا هفتگی بر عهده ی بیشتر خانم های خانه دار می باشد. یکی از راه هایی که می توانید یک خانه دار خوب شوید سر و سامان بخشیدن به وسایلی است که خریداری کرده اید. قبل از اینکه برای خرید به فروشگاه و یا مغازه بروید یک لیستی از وسایل موردنیازتان تهیه کنید تا وقتی که به فروشگاه رفتید آن ها را خریداری کنید و وسایل اضافی و یا کمتر از آن وسایلی که نیاز دارید نخرید. بعد از اینکه وسایل تان را خریدید آن ها را در جای خود قرار دهید تا باعث نشود که خانه تان شلوغ و نامرتب شود.

۴-به سبد لباس چرک های تان سری بزنید

بر طبق گفته هایی که در قسمت های قبل زده شد برای اینکه بتوانید خانه دار حرفه ای باشید باید به تمام خانه تان توجه کنید. یادتان باشد که در اولین فرصت سبد لباس چرک های تان را خالی کنید. چون باعث می شود هم آلودگی و هم بوی بد فضای خانه را بگیرد. اگر در منزل تان فرزند کوچکی دارید تعداد لباس های چرک تان چند برابر می شود. پس به شما توصیه می کنیم که روز معینی را برای تمیز کردن سبد رخت چرک هایتان در نظر بگیرید. مثلا شما می توانید دو روز در هفته لباس های تان را بشویید و پس از آن لباس های تان را سر جایش قرار دهید.

۵-خانه خوشبو داشته باشید

سعی کنید همیشه در گوشه های خانه تان گل های خوشبو بگذارید. اگر درون خانه تان گل های خوشبو قرار دهید به ظاهر خانه تان زیبایی می بخشد و باعث طراوت در فضای منزل تان می شود.

خانه داری

خانه داری

۶-همیشه برای مهمان آماده باشید

هنگامی که برای پذیرفتن مهمان آماده می شوید سعی می کنید که کارهای تان را به نحو احسنت انجام دهید. بنابراین اگر می خواهید جزو خانه دارهای حرفه ای شوید باید همیشه برای مهمان آماده باشید. منظور از آماده بودن برای مهمان این است که:

۱. ظروف پذیرایی تان همیشه باید مرتب و آماده باشد.
۲.خانه تان را همیشه مرتب و تمیز نگه دارید.
۳. مواد خوراکی ای که برای پذیرایی از مهمان و غذای شب نیاز است را همیشه در منزل تان داشته باشید.
۴.این را بهدیاد داشته باشید که وسایل خواب تان هم همیشه محیا باشد.
۵.همیشه در منزل تان حوله، مسواک و ملحه اضافی داشته باشید.

۷-با سلیقه باشید

برای خانه دار حر فه ای شدن باید همیشه با سلیقه باشید. این را بدانید که خانه داری ارتباط مستقیمی با سلیقه دارد. پس به شما توصیه می کنیم که الگوهای باسلیقه بودن را بیاموزید و همیشه در زندگی تان به کار ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *