#


نکاتی که نو عروسان برای خانه داری باید بدانند

خانه داری برای نو عروسان
16 نوامبر 2017 يك نظر 2161 بازدید

نکاتی که نو عروسان برای خانه داری باید بدانند

نکاتی که نو عروسان برای خانه داری باید بدانند

انجام برخی کارهای خانه برای تازه عروس هایی که در خانه ی پدر و مادرشان کاری نکرده اند بسیار دشوار می باشد. با اینکه خانه داری یک تجربه ی جدید است اما برای عادت کردن به این کار باید زمان بدهید. پس دانستن برخی نکات برای تازه عروسان در اول زندگی شان خالی از لطف نیست و با رعایت این نکات هیچ وقت از کار خانه زده نمی شوند.

۱-همیشه بعد از پوست کندن بادمجان دست ها سیاه می شود. یکی از بهترین روش هایی که می توانید با استفاده از آن دست های تان را بعد از پوست کندن بادمجان بشویید آب ژاول می باشد. برای انجام این کار پنبه ای را به آب ژاول آغشته کنید و دست های تان را با آن پاک کنید. می توانید برای اینکه از این مشکل جلوگیر کنید در هنگام پوست کندن بادمجان از دستکش استفاده کنید.

۲-اگر می خواهید شربت های تان را در تابستان خنک نگه دارید بهتری راه استفاده از آلبالو، گیلاس و یا انگور یخ زده می باشد. اگر از این میوه ها استفاده کنید دیگر با آب شدن یخ ها طعم شربت تغییر نمی کند و بی مزه نمی شود.

۳-اگر می خواهید سبزی و یا میوه ای میل کنید و یا اینکه از آن ها برای دسر و یا داخل غذاهای تان استفاده کنید آن ها را بشویید. ولی اگر نمی خواهید مصرف کنید بهتر است که آن ها را نشویید چون خیلی سریع فاسد می شوند.

۴-اگر می خواهید بوی بد چاه را از بین ببرید می توانید مقداری پودر ماشین لباسشویی و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و درون چاه بریزید و سپس آب داغ را با فشار بر روی این ترکیب بریزید.

خانه داری برای نو عروسان

خانه داری برای نو عروسان

۵-اگر قصد شستن پرده های خانه تان را دارید، این را به یاد داشته باشید که برای خشک شدن پرده های تان، آن ها را تا نکنید و  یا اینکه در سبد رخت ها نگذارید. شما می توانید برای اینکه بدون اتو پرده ای صاف داشته باشید آن را به صورت نم دار از جای مناسبی آویزان کنید.

۶-اگر می خواهید در مصرف آب صرفه جویی کنید، این را به خاطرتان بسپارید که اگر آکواریومی در منزل دارید آب آن را دور نریزید. شما می توانید برای آب دادن به باغچه، درختان و گلدان های تان از این آب استفاده کنید.

۷-چنانچه بر روی لباس و یا رومیزی تان چای ریخته است و زمان ای نیست که سریع لباس و یا رومیزی را بشویید بهتر است که پارچه ای تمیز بردارید و به پودر ماشین و آب آغشته کنید و سپس بر روی محلی که چای ریخته است بکشید.

۸-برای اینکه بتوانید از فاسد شدن سبزی ها جلوگیری کنید، باید آن ها را در قسمت جداگانه و به دور از گوشت های قرمز و سفید بگذارید.

۹-اگر سبزی و یا ائویه معطری دارید برای اینکه بو و طعم آن از بین نرود به شما پیشنهاد می کنیم که آن ها را در ظرفی در بسته قرار دهید. شیشه هایی که مخصوص سس های مایونز هستند بهترین وسیله برای نگه داشتن این ادویه ها و سبزی ها می باشد.

۱۰-یکی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن از شپشک زدن برنج های تان جلوگیری کنید این است که برنج های داخل کیسه را با نمک مخلوط کنید. با انجام این کار از حشره افتادن در برنج تان جلوگیری می کنید.

۱۱-از اسفنج هایی که برای شست و شوی ظرف های تان استفاده می کنید باید برخی مواقع آن ها را ضدعفونی کنید. یکی از راه هایی که می توانید این اسفنج ها را ضدعفونی کنید، جوشاندن آن در آب به مدت سی دقیقه می باشد.

۱۲-اگر می خواهید کاغذ دیواری تان راحت کنده شود می توانید مقداری سرکه و آب را به اندازه یکسان با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک دستمال روی کاغذ دیواری را با این محلول خیس کنید. باید این کار را به قدری انجام دهید تا به آسانی و بدون آسیب رسیدن به دیوار کاغذ دیواری تان کنده شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *