#


نکاتی که باید حواس پرتان در مورد خانه داری بدانند

خانه داری
23 اکتبر 2017 بدون نظر 1591 بازدید

نکاتی که باید حواس پرتان در مورد خانه داری بدانند

نکاتی که باید حواس پرتان در مورد خانه داری بدانند

ممکن است اشتباهات زیادی از هر خانم خانه داری سر بزند مانند سر رفتن شیر بر روی گاز و یا برفک زدن فریزر. مخصوصا اینکه این خانم ها حواس پرت باشند و فکرهای زیادی در ذهن شان باشد. به جای اینکه ناراحت شوید می توانید این مطلب را بخوانید.

لکه بر روی رنده

زمانی که پنیر پیتزا را رنده می کنید ممکن است که پنیر بر روی رنده باقی بماند و خشک شود و تمیز کردن رنده هم بسیار سخت می باشد. شما برای اینکه بتوانید این تکه های چسبیده بر روی رنده را تمیز کنید می توانید از کمی روغن مایع استفاده کنید. با استفاده از یک تکه پنبه روغن را روی آن بریزید و بر روی رنده بکشید و بعد از نیم ساعت مشاهده می کنید که تکه های پنیر نرم شده اند و می توانید با اسکاچ و مایع ظرفشویی آن را بشویید.

خانه داری

خانه داری

لکه بر روی ظروف پلاستیکی

اگه غذاها را درون ظروف غذای پلاستیکی بریزید به خاطر خاصیت اسیدی که دارند ممکن است که باعث شوند ظروف تان دچار لکه شوند که با شست و شوی عادی از بین نمی رود. شما می توانید برای از بین بردن این لکه ها از آبلیمو و یا جوش شیرین استفاده کنید. مقداری از این دو مواد را بر روی لکه بریزید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید. سپس جلوی نور آفتاب بگذارید تا ظروف تان سفید شوند.

لکه درون یخچال

اگر مواد غذایی، شیر، آب، آبمیوه و هر مایع دیگری که شبیه به این ها بود درون یخچال تان ریخت نگران نباشید مشکلی نیست. شما می توانید با استفاده از یک حوله آن را تمیز کنید و سپس با یک دستمال نم دار جای آن را پاک کنید. اگر مربا و یا عسل بر روی طبقات یخچال تان چسبیده بود می توانید دستمال زبری را به آب داغ آغشته کنید و بر روی این لکه ها بکشید تا تمیز شود. ولی اگر آب مرغ و یا گوشت ریخت شما باید علاوه بر اینکه دستمال تان را به آب آغشته می کنید از مایع سفید کننده نیز استفاده کنید.

خانه داری

خانه داری

برفک یخچال

یخچال و فریزرهای امروزی به خاطر اینکه به هم چسبیده اند نمی توانید مانند گذشته برفک های آن را تمیز کنید. شما به جای اینکه یخچال را از برق بکشید و منتظر شوید تا برفک آن آب شود می توانید از یک کفگیر استفاده کنید. کفگیرهایی که مخصوص ظروف تفلون هستند بدنه ی یخچال را خش نمی اندازند. با استفاد هاز آن می توانید برفک ها را بتراشید و با یک دستمال که به آب گرم آغشته شده است تمیز کنید.

شیر ته گرفته یا سوخته

زمانی که می خواهید شیر را بجوشانید همیشه ته قابلمه یک لایه از شیر می چسبد. برخی مواقع هم ممکن است که سر رود و بر روی گاز بریزد. شما می توانید لکه شیری که درون قابلمه مانده است را با استفاده از جوش شیرین ازبین ببرید. فقط کافیست برای چند دقیقه آن را درون قابلمه بریزید و همراه آب بجوشانید. برای از بین بردن لکه شیر روی گاز می توانید گاز را روشن کنید تا لکه گرم شود و سپس آن را تمیز کنید.

لکه های چربی روی کاشی

برای تمیز کردن لکه های چربی از روی کاشی می توانید از مایع چند منظوره برای ازبین بردن آن ها استفاده کنید. فقط کافیست این مایع را روی کاشی اسپری کرده و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند سپس با اسکاچ آن را تمیز کنید.

لکه های خشک شده

برای این که لکه های خشک شده ی روی چراغ گاز را بتوانید تمیز کنید کافیست بر روی اسکاچ کمی مایع ظرفشویی بریزید و بر روی لکه بمالید. بعد از ده دقیقه لکه ها از بین می روند. اگر از این لکه یک روز گذشته است می توانید درون آب مقداری جوش شیرین بریزید و آن را بر روی لکه ها بمالید بعد از نیم ساعت می توانید آن را تمیز کنید.

خانه داری

خانه داری

قابلمه یا تابه سوخته

اگر ظرفی دچار سوختگی شده است می توانید برای تمیز کردن آن مقداری جوش شیرین و آب را داخل آن بریزید و روی گاز قرار دهید. قبل از اینکه این مایع جوش بیاید باید ظرف را از روی گاز بردارید. اگر نیاز بود می توانید این کار را دوباره انجام دهید تا این سوختگی کاملا از بین برود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *