#


نکاتی برای انتخاب صحیح بخارپز

بخارپز
22 اکتبر 2017 بدون نظر 4427 بازدید

نکاتی برای انتخاب صحیح بخارپز

نکاتی برای انتخاب صحیح بخارپز

این روزها غذاهایی که بخار پز می شوند به خاطر سالم بودن و غنی بودن آن مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید غذای بخار پز خوبی داشته باشید بادی از بخارپزهای برقی استفاده کنید. قیمت این محصولات بسیار مناسب می باشد و می تواند غذا را با بهترین کیفیت به شما تحویل دهد. در ادامه ی مطلب می خواهیم به شما روش های خرید یک بخار پز خوب را یاد بدهیم تا بتوانید بهترین گزینه را برگزینید.

زمان خرید بخار پز باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

قیمت بخار پز

این محصولات نسبت به وسایل دیگری که در منزل وجود دارد قیمت زیادی ندارد. البته اگر بیشتر بتوانید هزینه کنید به شما امکان این را می دهد که غذا را بیشتر در آن پخش کنید. این مسئله باعث می شود که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد مانند تایمر دیجیتال، گزینه تاخیر در شروع و بر خی اوقات پلوپز.

بخارپز

بخارپز

اندازه بخارپز

بیشتر بخارپزها شامل سه ردیف هستند که در این سه ردیف حفره هایی وجود دارد که برای عبور از بخار می باشند. شما می توانید از این ظروف با هم و یا جداگانه استفاده کنید. همین طور می توانید موقعی که در حال طبخ غذا هستید ظرف ها را با هم جابه جا کنید تا حرارت به صورت مساوی به تمام طبقات این محصول برسد. این را فراموش نکنید که زمانی که می خواهید ظروف را جا به جا کنید حتما از یک دستگیره استفاده کنید.

زمان سنج

بیشتر بخارپزها از یک زمان سنج ۶۰دقیقه ای استفاده می کنند که می توانید با چرخاندن آن ها زمان طبخ غذاهای تان را مشخص کنید. بخارپزهایی که کمی گران تر هستند دارای زمان سنج های دیجیتالی می باشند و از گزینه هایی مثل تاخیر شروع هستند بهره می برند که می توانند برای طبخ غذاهای تان برنامه ریزی کند.

گرم نگه داشتن غذا در بخارپز

سعی کنید بخار پزی را خریداری کنید که می تواند غذا را گرم نگه دارد. این کار باعث می شود که بعد از پخت غذا تا دو ساعت غذا درون بخارپز گرم بماند. برخی از مدل ها وجود دارند که به طور خودکار غذا را گرم نگه می دارند. ولی برخی دیگر باید قبل از اینکه غذا را بپزید این برنامه را تنظیم کنید. البته این را به یاد داشته باشید که باید برای این کار مخزن آب بخار پز را پر نگه دارید.

تمیز کردن بخارپز

تمیز کردن برخی از وسایل آشپزخانه کمی مشکل و پیچیده است. بخار پزها هم همین مشکل را دارند. اگر بهترین بخارپز را خریداری کنید این مشکلات دیگر برای شما پیش نمی آید و می توانید غذای بهتری داشته باشید. مدلی را خریداری کنید که بتوانید ظرف های آن را در ماشین ظرفشویی بشویید.

بخارپز

بخارپز

درجه آب در بخار پز

اطمینان پیدا کنید که بخارپزی که خریداری می کنید دارای درجه بندی مناسب و قابل مشاهده بر روی مخزن آب باشد. با این راه می توانید مطمئن شوید که مخزن آب پر شده است. بخارپزهایی که برقی هستند آب را تا انتها استفاده نمی کنند و زمانی که به یه حدی برسد زنگ هشدارش به صدا در می آید. در بیشتر مواقع می توانید زمانی که غذا در حال طبخ است مخزن آب را پر کنید. برخی از بخارپز ها هم محفظه ی کوچکی دارند که بدون اینکه نیاز به خارج کردن مخزن آب شود می توانید آن را پر کنید.

پلوپز درون بخار پز

برخی ابخارپزهای گرونی هم هستند که یک ظرف جدا برای پختن برنج دارد. ظرف های کوچکی که برای پخت برنج است درون ظرف دیگری از بخارپز جای می گیرد و شما می توانید به راحتی برنج تان را بخار پز کنید. با این کار زمان پخت برنج بیشتر می شود ولی نتیجه ای که می دهد ارزشش دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *