#


شیوه تمیز کردن لکه قهوه و چای

تمیز کردن لکه
19 سپتامبر 2017 يك نظر 1787 بازدید

شیوه تمیز کردن لکه قهوه و چای

شیوه تمیز کردن لکه قهوه و چای

ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که اگر زمانی بر روی لباس و یا فرش تان قهوه و یا چای ریخته شد از آن استفاده کنید. پس تا انتها این مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه لکه قهوه و یا چای را پاک کنید.

نکته اول: اگر قهوه بر روی چیزی ریخته شد سریع دست به کار شوید. اگر بتوانید زودتر به این لکه ها رسیدگی کنید راحت تر می توانید آن را پاک کنید. یکی از مشکل سازترین لکه هایی که می تواند بر روی پارچه بیفتد لکه قهوه یا چای می باشد.

ولی راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید این لکه را از روی لباس یا پارچه پاک کنید. ما شما را با چند روش برای پاک کردن لکه در این مطلب آشنا می کنیم.

بستگی دارد که این لکه چه مدت و به چه اندازه باشد تا با تلاش های جدیدتری آن ها را پاک کنید. پس تا وقتی که این لکه را تمیز کنید این مراحل را قدم به قدم انجام دهید.
این را فراموش نکنید که اگر این لکه بر روی یک پارچه حساس و یا ابریشم است سعی کنید به آن پارچه آسیب نزنید و بهتر است به کسی بدهید که این کار را حرفه ای انجام می دهد. برای اطلاعات از چگونه شستن لباس برچسب مراقبتی لباس ها را بخوانید.
لکه را خشک کنید
اگر لکه چای یا قهوه تازه است و هنوز نم دارد خیلی سریع آن را با یک حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید.

تمیز کردن لکه

تمیز کردن لکه

اگراین کار را انجام دهید موجب پاک شدن مایع اضافی و مواد شیمیایی که در قهوه وجود دارد می شود که این مواد باعث می شوند که به لکه رنگ دهند.
اگر لکه قهوه یا چایی ای که بر روی فرش است تازه و کوچک باشد باید مقداری آب سرد بر روی آن بریزید و آن را با دستمال بمالید تا رنگ لکه کم شود.
این مرحله به مراحل بعدی کمک می کند که بیشتر تاثیر خود را نشان دهند.

لکه را با آب سرد بشویید

اگر لکه ایجاد شده بر روی لباس باشد از قسمت پشت لکه باید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در زیر آب سرد قرار دهید.
هر چند لحظه یک بار لکه را بمالید تا سبب کمر نگ تر شدن آن بشود. برای این که لکه های تازه تر را پاک کنید نیاز است که این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید.
اگر لکه روی فرش تازه و کوچک است اندکی آب سرد روی آن بریزید و به آرامی آن را بمالید تا کم کم آن لکه کم رنگ شود.
ماده شوینده اضافه کنید.

چنانچه بعد ازانجام این کارها هنوز لکه قهوه یا چای بر روی سطح باقی ماند وقتی که این لکه نم دار است کمی مایع لباس شویی روی آن بزنید و بمالید.
وقتی که مایع شوینده را بر روی لکه مالیدید اجازه دهید چند دقیقه به همان حلت بماند. استفاده از روش برای لکه هایی که قدیمی ر شده اند بسیار مناسب است.
بعد از گذشت ۵دقیقه مجدداً با انگشتان خود رو لکه را ماساژ دهید تا رنگ آن کم تر شود. سپس آن را با آب سرد به طور کامل شست وشو دهید.

سرکه را امتحان کنید

اگر شما مراحل قبل را انجام دادی و لکه از روی سطح پاک نشد می توانید از ترکیبی که به شما ارائه می دهیم استفاده کنید.
درون مقداری آب کمی پودر لباس شویی را با کمی سرکه سفید (باید هر کدام از این موادها به اندازه مساوی باشند) ترکیب کنید. مقداری از این مواد را روی قسمتی از لباس که به چشم نمی خورد امتحان کنید و اطمینان پیدا کنید که این مواد رنگ لباس را نمی برد.

اگر متوجه شدید که این مواد رنگ لباس تان را برد دیگر این کار را انجام نهید و مستقیم سراغ مرحله بعد بروید.
چنانچه مطمئن شدید که این ترکیب آسیبی به لباس شما نمی زند مقداری از این خمیر را بر روی لکه بمالید.
برای سابیدن این لکه از یک مسواک یا هر قلم موی دیگری می توانید استفاده کنید. پس از اینکه این مواد را بر روی پارچه مالیدید آن را کاملاً با آب بشویید.

تمیز کردن لکه

تمیز کردن لکه

از یک لکه بر و شوینده لباس استفاده کنید.

اگر تمام کارهایی که در قسمت های قبل گفته شد را انجام دادید و هنوز لکه بر روی لباس باقی مانده است به شما پیشنهاد می کنیم که از یک لکه بر استفاده کنید و آن را برای چند دقیقه بر روی لباس بگذارید بماند. برای پاک کردن لکه های سر سخت از این محصولات استفاده می شود.
این را هرگز فراموش نکنید که هر مواد جدیدی که می خواهید لکه را از بین ببرید اول بر روی یه قسمت لباس امتحان کنید و مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی کند و رنگ آن را از بین نمی برد.
بعد از اینکه ۵ تا ۱۰ دقیقه گذشت پارچه یا لباس را با یک ماده شوینده به طور معمولی بشویید. مطمئن باشید که شست و شوی عادی را انجام می دهید.
پیش ازا ینکه لباس تان در خشک کن خشک شود نگاه کنید که لکه کاملاً از بین رفته است در غیر این صورت لکه با گرمایی که بهش می خورد ثابت می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *