#


شستن لباس ها/ دانستنی هایی راجع به شستن لباس توسط لباسشویی

شستن لباس ها
27 سپتامبر 2017 بدون نظر 2089 بازدید

شستن لباس ها/ دانستنی هایی راجع به شستن لباس توسط لباسشویی

دانستنی هایی راجع به شستن لباس توسط لباسشویی

آیا تاکنون شده است که لباسی که خیلی دوستش دارید را درون لباس شویی برای شست و شوی آن بیندازید و بعد از این که کارش تمام شد لباس تان کاملا عوض شده باشد و دیگر حالت اولیه خود را نداشته باشد؟ آیا شما می دانید که چه نوع جنس لباسی را داخل لباس شویی بیندازید و چه جنسی را با دست بشویید؟

برای اینکه حالت اولیه ی لباس شما از بین نرود و دیگر این اتفاقات برای شما پیش نیاید بهتر است که این مطلب را تا انتها بخوانید چون ما شما را برای شستن لباس های تان راهنمایی کرده ایم.
برای اینکه لباس های تان رابشویید قانون هایی وجود دارد که باید به آن توجه کنید تا لباسی تمیز و سالم داشته باشید.

شستن لباس ها

شستن لباس ها

۱-قبل از اینکه لباسی را برای شست و شو آماده کنید اول اتیکت راهنمایی که بر روی لباس نصب شده است را مطالعه بفرمایید.
۲-سعی کنید برای شستن لباس ها آن ها را اول دسته بندی کنید. این جمله یعنی لباس های رنگ را از سفید و مشکی جدا کنید. لباس هایی که سفید هستند را باهم و لباس های مشکی را هم به صورت جدا از لباس های سفید درون لباس شویی بریزید. لباس هایی که رنگی هستند نیز با هم بریزید ولی دقت کنید که لباس هایی که رنگ شان مشترک است را با هم درون لباس شویی قرار دهید تا باعث نشود که رنگ لباس ها به لباس های دیگر پس دهد.

۳-لباس هایی که رنگ شان را پس می دهند را از یکدیگر جدا کنید.ولی چطور بفهمیم که این لباس رنگ می دهد یا خیر؟ اگر از لباسی مطمئن نیستید که آیا رنگ می دهد یا خیر می توانید گوشه ای از لباس را خیس کنید و بر روی یک حوله سفید بگذارید به دلیل خیس بودن لباس تان اگر بخواهد رنگ پس بدهد حوله ی سفیدتان رنگی می شود.

چه لباس هایی را با دست و کدام را با لباس شویی بشوییم؟

۱-لباس هایی که از جنس ابریشم هستند را با دست بشویید. فقط در صورتی می توانید آن ها را درون لباسشویی بیندازید که بر روی اتیکت آن ها علامت شست و شو با لباس شویی درج شده باشد. تنظیمات لباس شویی را باید بر روی لباس های ظریف و دمای ۳۰درجه قرار دهید.اگر قصد دارید که این جنس لباس ها را با دست بشویید به شما پیشنهاد می کنیم که داخل یک ظرف آب و مقداری پودر شوینده بریزید و اجازه دهید تا کف کند سپس لباس تان را درون آن قرار دهید. مهم ترین نکته در مورد لباس های ابریشم این است که برای خشک کردن لباس های ابریشم، به هیچ عنوان لباس تان را جلوی نور مستقیم آفتاب نگذارید و آن ها را در محیط طبیعی خانه قرار دهید تا خشک شوند.

شستن لباس ها

شستن لباس ها

۲-لباس های کتان را چگونه باید شست؟ شما می توانید برای شستن لباس های کتان از لباس شویی کمک بگیرید. برای شستن با لاس شویی باید درجه حرارت آن را روی ۵۰قرار دهید نه بیشتر. برای خشک کردن این جنس لباس هم نباید از نور مستقیم آفتاب استفاده کرد.

۳-لباس های نخی را چگونه باید شست؟ لباس های نخی هم مانند لباس های کتان باید شست تفاوت بین این دو جنس در این است که لباس های نخی را می توانید جلوی نور مستقیم آفتاب قرار دهید ولی لباس های کتان را نمی توانید این عمل را برای آن ها انجام دهید.

۴-شستن لباس های جنس پشم به چه نحوی است؟ شما می توانید برای شست و شوی لباس پشمی آن را درون لباس شویی قرار دهید ولی مدت زمان شستن آن نباید زیاد طول بکشد. پس تنظیمات لباس شویی را روی کوتاه مدت و شست وشوی لباس ضخیم قرار دهید. همچنین باید به اتیکتی که بر روی لباس نصب شده نیز توجه کنید. شاید بر روی آن نوشته که لباس را درون لباس شویی نیندازید و آن را با دست بشویید.

۵-اگر لباسی کرک یا پرز دارد بهترین کار این است که آن ها را به تنهایی درون لباس شویی بیندازید تا باعث نشود که به لباس های دیگر هم کرک دهد.
به شما توصیه می کنیم که لباس های زیرتان را حتما با دست بشویید و به هیچ عنوان آن ها را داخل ماشین لباس شویی نیندازید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *