#


ساده ترین ترکیباتی که می توانید برای مواد شوینده تان داشته باشید

مواد شوینده
31 اکتبر 2017 بدون نظر 1363 بازدید

ساده ترین ترکیباتی که می توانید برای مواد شوینده تان داشته باشید

ساده ترین ترکیباتی که می توانید برای مواد شوینده تان داشته باشید

برخی اوقات با برخی از فرمول های ساده می توانید خانه ای تمیز داشته باشید. ما در این مطلب می خواهیم چند نمونه از ترکیباتی که می توانید با کمک آن ها خانه خود را تمیز کنید را در اختیار شما قرار دهیم. مطمئنا تمام این مواد شوینده در منزل شما وجود دارد ولی فقط از با مواد دیگری ترکیب می شود.

مایع ظرفشویی و جوش شیرین

هنگامی که برای پک کردن برخی غذاهایی که به ظروف چسبیده اند و خشک شده اند دچار مشکل می شوید باید از نیروی کمکی استفاده کنید. برای این کار باید مقداری جوش شیرین را داخل مایع ظرفشویی تان بریزید تا حالت اسکرابی و سایشی به خود بگیرد تا به شما در تمیز کردن این ظروف کمک کند.

سس کچاپ و نمک

اگر ظرف های مسی تان لکه دار و یا کدر شده اند به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام دهید. مقداری سس کچاپ را بر روی دستمال پارچه ای بریزید و مقداری بر روی آن نمک بریزید. سپس آن را بر روی ظروف مسی تان بمالید تا تمام سطح مسی تان به طور کامل پوشانده شود. بعد از اینکه آن را آب کشیدید متوجه می شوید که چگونه سطح ظروف تان صاف و براق شده است.

مواد شوینده

مواد شوینده

لیمو ترش و نمک

از این پاک کننده می توانید برای هر پارچه ای که حساس و ظریف است استفاده کنید. برای این کار باید آب لیمو و نمک را با هم ترکیب کنید و سپس بر روی لکه ها بریزید. بگذارید تا نیم ساعت به همان حالت بماند. پس از ان لکه را با آب گرم و سرکه شست وشو دهید. سپس می توانید مثل همیشه پارچه یا لباس تان را بشویید.

مایع ظرفشویی و آب گازدار

درون یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی و آب گاز دار بریزید و آن را ترکیب کنید. سپس می توانید زیورآلات خود را داخل این ترکیب بگذارید حال اجازه دهید پنج دقیقه بماند. پس از آن با استفاده از یک مسواک نرم یا تکه ای پارچه جرم های روی ان ها را از بین ببرید. مایع ظرفشویی باعث درخشان شدن آن می شود و گاز و حبابی که در سودا وجود دارد جرم های داخل زیورآلات را از بین می برد.

سرکه و جوش شیرین

برای اینکه بتوانید لکه ها را از بین ببرید باید نصف پیمانه سرکه را با نصف پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید و سپس بر روی لکه ها بریزید. بعد از این کار پارچه ای را نم دار کنید و آن را بپوشانید و اجازه دهید پنج دقیقه بماند ، سپس با آب گرم شست و شو دهید.

جوش شیرین و مایع شوینده

زمانی که داخل مایع شوینده ای مقداری جوش شیرین می ریزید باعث می شود که اسیدیته و سطح PH لباس های شما را تنظیم کند تا تمیزتر شود. به همین ترتیب زمانی که لباس های تان کثیف شدند می توانید مقداری جوش شیرین را درون مخزن شوینده ماشین لباس شویی بریزید.

مواد شوینده

مواد شوینده

جوش شیرین و خمیر دندان

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از لکه های ناشی از خشک شدن آب و سفیدک زدن ان ها شکایت دارید. این لکه ها بیشتر روی ظروفی به وجود می اید که آب درون آن باقی مانده باشد. برای از بین بردن این لکه ها می توانید مقداری جوش شیرین و سرکه را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید. سپس با پارچه ای که نم دار است این ترکیب را بر روی لکه ها بمالید. این کار را تا جای انجام دهید تا لکه ها تمیز شوند و پس از ان با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

مایع ظرفشویی و سرکه

در یک کاسه ی کوچکی مقداری سرکه و سه قطره مایع ظرفشویی بریزید و آن را ترکیب کنید. با این کار می توانید حشرات مزاحمی که در خانه وجود دارند را جذب این مواد کنید و آن ها را از بین ببرید. به خاطر این از مایع شوینده استفاده می کنید که درون سطح آب حالت کششی به وجود بیاید تا حشرات درون آن غرق شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *