#


راه هایی که می توانید با انجام آن وسایل چوبی را برق بیندازید

وسایل چوبی
23 نوامبر 2017 يك نظر 1999 بازدید

راه هایی که می توانید با انجام آن وسایل چوبی را برق بیندازید

راه هایی که می توانید با انجام آن وسایل چوبی را برق بیندازید

یکی از پرطرفدارترین وسایلی که در منزل وجود دارد و باعث گرما بخشیدن به دکوراسیون منزل می شود وسایل چوبی می باشد. اگر جزو کسانی هستید که می خواهید وسایل چوبی که در منزل تان وجود دارد را همیشه تمیز و براق نگه دارید بهتر است که این مطلب را تا انتها بخوانید.

تمیز کردن وسایل چوبی

قبل از انجام هر کاری این را به یاد داشته باشید که وسایل چوبی تان را از مقابل نور خورشید، رطوبت و گرمای مستقیم دور کنید. این عوامل باعث می شوند که وسایل چوبی خشک شوند، بید بزنند و یا اینکه رنگ شان بپرد. بنابر این اولین مرحله قبل از تمیز کردن آن نگهداری مناسب از وسایل چوبی است.

اولین گام گردگیری

برای اینکه وسایل چوبی را تمیز و براق کنید باید در ابتدا آن را گردگیری کنید. برای این کار از یک پارچه ای که بدون پرز است و یا ماهوت پاک کند استفاده کنید و گرد و خاکی که بر روی وسایل چوبی نشسته است را تمیز کنید. این را به یاد داشته باشید که اگر از یک پارچه زبر برای این کار استفاده کنید بر روی سطح چوبی مورد نظر خط و خش می اندازد، پس به شما پیشنهاد می کنیم که از این کار اجتناب کنید.

برق انداختن

برق انداختن

مشخص کردن نوع چوب در تمیز کردن وسایل چوبی

در مرحله ی بعدی باید نوع چوب وسایل چوبی را مشخص کنید و از روشی مناسب برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال وسایل چوبی که جنس شان از چوب گردو است را باید هر روز با دستمال نرم آن را تمیز کنید تا گرو غبار بر روی آن ننشیند. اگر بر روی این جنس چوب لکه های سفید رنگ مشاهده کردید برای تمیز کردن آن باید از کمی خمیر دندان استفاده کنید.

روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی

شما می توانید روغن خانگی درست کنید و از آن برای تمیز کردن وسایل چوبی منزل تان از آن استفاده کنید. برای به دست آوردن این روغن کافیست مقداری روغن بزرک و عصاره صمغ را به میزان برابر با هم بجوشانید. این مواد را با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک دستمال نرم آن را بر روی چوب بمالید. شما می توانید با انجام این کار به سادگی وسایل چوبی تان را برق بیندازید. چنین روغنی و یا هر روغن تجاری دیگری در بافت چوب فرو می رود و اگر از آن وسیله چندین سال هم استفاده کنید باز هم نو می ماند و درخشندگی اش را مانند اوایل نگه می دارد.

برق انداختن

برق انداختن

تمیز کردن وسایل چوبی رنگ شده

برای تمیز کردن وسایل چوبی که رنگ شده اند باید برسی را سر جاروبرقی وصل کنید و یا اینکه با استفاده از یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های از وسایل چوبی

اگر بر روی وسایل چوبی لکه و یا اثر انگشتی باقی مانده است می توانید با استفاده از یک دستمال و یا اسفنج مرطوب این لکه ها را تمیز کنید. یادتان باشد که اسفنج و یا پارچه نباید هیچ آب اضافی داشته باشد، چون اگر چوب را خیس کند باعث باد کردن آن می شود و یا اینکه لک دیگری بر روی آن می افتد.

برق انداختن

برق انداختن

تمیز کردن کاغذهای چسبیده به وسایل چوبی

اگر بر روی سطوح وسایل چوبی منزل تان کاغذی چسبیده بود و قصد داشتید که آن را بکنید این را به یاد داشته باشید که از تیغ، کارد و یا هر وسیله ی تیز دیگری استفاده نکنید چون باعث می شود که به وسایل چوبی تان  آسیب وارد شود. در این مواقع می توانید از روغن های مایع استفاده کنید، به این صورت که فقط چند قطره از آن را بر روی کاغذ بریزید و چند لحظه صبر کنید و سپس با استفاده از یک پارچه آن را مالش دهید. این کار را به قدری انجام دهید تا کاغذ کاملا از روی آن وسیله ی چوبی تمیز شود.

تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده

از محلول هایی که مخصوص پولیش و پارافین می باشد برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده استفاده کنید. پارافین هر خط و خشی که بر روی وسایل چوبی است را می پوشاند و تنها کافیست که در طول سال این کار را دو بار انجام دهید. استفاده از محلول نسبت به پارافین راحت تر و آسان تر می باشد ولی باید این کار را بیشتر انجام دهید مثلا در طول سال ۳یا ۴بار. از تمام این کارها راحت تر استفاده از پولیش های اسپری می باشد. ولی چون دارای سیلیکون است امکان دارد که سطوح وسایل چوبی را کمی لغزنده کند و یا به شکل توده جمع شود.

برق انداختن

برق انداختن

نکات تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی

۱-چوب هایی مانند بامبو، خیزران و بید برای تمیز کردن نیاز به رطوبت دارند تا از شکنندگی و فرسودگی آن ها جلوگیری شود. هر چند وقت یه مرتبه با استفاده از ظرف اسپری آب بر روی اسطوح این جنس چوب ها کمی آب اسپری کنید تا حالت بگیرند. ابن را به یاد داشته باشید که نی بوریا اگر رطوبت زیادی به آن بخورد باعث خراب شدن آن می شود.

۲-زمانی که می خواهید وسایل چوبی را پولیش بکشید و آن را برق بیندازید باید از دستکش پارچه ای استفاده کنید تا جای انگشتان تان بر روی وسایل چوبی نیفتد.

۳-زمانی که می خواهید روغن خانگی را برای برق انداختن وسایل چوبی تهیه کنید این را به یاد داشته باشید که عصاره صمغ قابل استعال است و باعث ایجاد دود شدیدی می شود. بنابر این به شما توصیه می کنیم که این کار را در بیرون از منزل و در فضای باز و دور از آتش و سیگار انجام دهید. علاوه بر آن زمانی که می خواهید روغن بزرک را به آن اضافه کنید به خاطر اینکه با پوست دست تان تماس نداشته باشد باید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

۴-برای اینکه برچسب ها و عکس برگردان های کهنه را از بین ببرید باید از مقداری سرکه استفاده کنید. فقط کافیست که با استفاده از سرکه آن ها را خیس کنید و چند لحظه منتظر بمانید، پس از آن با استفاده از یک پارچه آن را پاک کنید.

۵-شما می توانید با استفاده از یک تکه پنبه که بر روی سر یک چوب کبریت پیچیده شده است و آغشته به آب و کمی مواد شوینده می باشد، تزئینات عاج روی چوب را تمیز کنید. بعد از این مرحله از تمیز کردن باید مقداری پنبه را به آب آغشته کنید و آن را مجددا تمیز کنید و در آخر با استفاده از پارچه ی کتانی سطح عاج را خشک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *