#


راه هایی برای تمیز کردن سطوح سنگی

4 ژانویه 2018 يك نظر 3381 بازدید

راه هایی برای تمیز کردن سطوح سنگی

راه هایی برای تمیز کردن سطوح سنگی

در این مطلب می خواهیم روشی برای تمیز کردن سنگ های مرمر و علاوه بر آن نکاتی در مورد این سنگ ها را در اختیارتان قرار دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

نظافت سنگ مرمر

-در ابتدا باید برای تمیز کردن سنگ مرمر گرد و خامی که بر روی آن وجود دارد را با استفاده از یک پارچه تمیز کنید. پس از آن از آب و صابون برای تمیز کردن آن به کار ببرید.

-از اسیدها برای شستن سنگ های مرمر استفاده نکنید.

-ساده ترین روشی که می توانید سنگ های مرمر را تمیز کنید استفاده از یک پارچه ی مرطوب می باشد. برای این کار می توانید از مقداری آب گرم و نیم لیتر ترکیب آب و پودر لباسشویی استفاده کنید و پس از آن با استفاده از یک پارچه ی خشک آن را خشک کنید.

لکه گیری سنگ مرمر

-اگر بر روی سنگ مرمر لکه ایجاد شده است می توانید با استفاده از یک پارچه که به آب اکسیژنه آغشته شده است تمیز کنید و برای برق انداختن و جلا دادن به آن از روغن های مخصوص سنگ مرمر استفاده کنید.

-این را به یاد داشته باشید که ظروف داغ و یا اتو را بر روی سنگ های مرمر قرار ندهید.

-برای از بین بردن لکه می توانید از تربانتین هم به کار ببرید.

ترک برداشتن سنگ مرمر

-چنانچه وسایل مرمری تان ترک خورده است می توانید بر روی آن مقداری پودر اکسید قلع بریزید و به این صورت آن را پولیش دهید.

-برای شستن مرمر سفید می توانید درون آب لیمو مقدار زیادی نمک بریزید و آن را مخلوط کنید و بر روی سنگ های مرمر بمالید.

در صورت کثیف شدن زیاد سنگ مرمر

چنانچه وسیله ی مرمری تان بیش از حد کثیف شده است می توانید چند قطره سرکه را با پودر سنگ بسیار نرم ترکیب کنید و آن را بر ریو مرمر بمالید و اجازه دهید تا دوازده ساعت بماند و پس از این مدت خوب با برس بکسید و آن را با آب گرم شست و شو دهید.

بعد از این که سنگ مرمر خشک شد برای برق انداختن آن از چند قطره روغن زیتون بدون بو و پارچه فلانل استفاده کنید.

برق انداختن پله هایی با سنگ مرمر

-برای این که بتوانید پله های سنگی ای که سیاه هستند را برق بیندازید باید در ابتدا آن را بشویید و پس از این که آن را خشک کردید با استفاده از یک پارچه که به گازوئیل آغشته شده است بر روی سطح پله ها بکشید.

-برای تمیز کردن کفپوش های مرمری می توانید خمیری را با گل سفید و تربانتین تهیه کنید و بر روی آن بکشید. با این کار کفپوش شما بیش از حد تمیز و براق می شود.

احتمالا این را می دانید که زمانی که پله های سیاه منزل تان را تمیز کرده اید پس از این که خشک شد لکه های سفیدی بر روی آن ها ظاهر می شوند. برای این که از این کار جلوگیری کنید می توانید پارچه ای را به گازوئیل آغشته کنید و بر روی پله ها بمالید، پس از این کار متوجه می شوید که پله های تان چگونه برق می  زند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *