#


راهکارهایی برای مرتب سازی انباری

7 مارس 2018 بدون نظر 4485 بازدید

راهکارهایی برای مرتب سازی انباری

روش هایی برای تمیز کردن انباری

در فضاهای مسکونی انباری‌ ها دارای نقش بسیار مهمی می باشند اما بسیاری از افراد چون زیاد با این فضا سر و کار ندارند، به نظم و چیدمان وسایل آن جا اهمیتی نمی‌ دهند.

با وجود این که با استفاده‌ صحیح از انباری می‌ توانیم فضای بیشتری برای دکوراسیون منزل تان داشته باشيد. در این مطلب قصد داریم که برخی از روش های بسیار ساده را به شما آموزش دهیم تا از فضای انباری خود بیشترین بهره را ببرید.

۱-با تفکیک لوازمی  که می‌ خواهید و لوازمی که لازم ندارید، شروع کنید!

در این پروسه با خود روراست باشید. تعداد زیادی از افراد لوازم زیادی را به امید این که یک روز از آن ها استفاده کنند، نگه می ‌دارند؛ با وجود این که امکان دارد چندین سال از آن ها استفاده نکرده باشند. زمانی که چیزی را انبار می‌ کنید، حتما زمان استفاده‌ آن را تعیین کنید و در صورتی که نمی‌ دانید چه زمانی امکان دارد از آن استفاده کنید، حذفش کنید.

۲-مشخص کنید با وسایلی که لازم ندارید چه باید بکنید!

در آغاز لوازم دور ریختنی را از لوازمی که نمی ‌خواهید، جدا کنید. این وسایل عبارت اند از کالاهای آسیب ‌دیده ‌ای که قابلیت تعمیر شدن ندارند. بنابر این هر چه زودتر از شر آن ها خلاص شوید.

پس از این نوبت به وسایلی می ‌رسد که می ‌توانید بفروشید. چنانچه زمان کافی و علاقه به این کار دارید، وسایل قابل استفاده ‌ای را که از آن استفاده نمی کنید، بفروشید و پولی به جیب بزنید. در صورتی که وسایل فروشی‌ تان کم می باشد از راه اپلیکیشن ها و سایت های اینترنتی خرید و فروش اقدام کنید ولی چنانچه تعداد آن ها زیاد است، شاید لازم باشد از یک سمساری کمک بگیرید. در آخر وسایل باقی مانده ای را که نمی ‌خواهید، ببخشید.

۳-گام آخر نظم بخشیدن به لوازم باقی مانده در انباری است!

لوازمی که در آخر باقی می‌ مانند، لوازمی هستند که مورد استفاده‌ تان قرار می گیرند ولی فضای کافی برای نگهداری آن ها در فضای اصلی منزل‌ تان ندارید. لوازمی را که زود به ‌زود استفاده نمی ‌کنید، در ته انباری و لوازمی که از آن ها هر روز استفاده می کنید را در دسترس قرار دهید.

برای نگهداری لوازم ‌تان به ‌جای جعبه‌ های مقوایی از سرویس‌ های پلاستیکی شفاف مصرف کنید تا بتوانید داخل آن ها را ببینید و پیدا کردن وسایل مورد نظرتان راحت ‌تر انجام شود. در ضمن این جعبه‌ های پلاستیکی از خیس شدن لوازم داخل شان و آسیب دیدن آن ها در زمان های خاص پیشگیری می ‌کنند. برای دسترسی آسان‌ تر قفسه‌ های محکم و ماندگار بر روی دیوار انباری کار بگذارید و جعبه ‌ها را روی آن ها قرار دهید. شما می‌ توانید برای تشخیص بهتر چیزهایی که می ‌خواهید، روی جعبه‌ ها برچسب بزنید. علاوه بر این برای نظم بیشتر بهتر است آن ها را گروه ‌بندی کنید؛ به عنوان مثال دسته‌خوراکی ‌ها، لباس‌ ها، ابزارها و…

برای مرتب سازی وسایل و خرت و پرت‌ های کوچک، دراور (قفسه‌ کشویی) پلاستیکی تهیه کنید.

از چوب لباسی برای آویزان کردن لباس‌ های فصلی خود به کار ببرید.

یک راه حل خوب برای مرتب سازی به فضای انباری، به کار بردن کابینت های قدیمی و کهنه برای نگهداری لوازم می باشد. در صورتی که خودتان کابینت کهنه ندارید، به ‌راحتی می ‌توانید به صورت آنلاین و با قیمت‌ های کم آن ها را تهیه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *