#


تیز کردن قیچی در سریع ترین زمان ممکن

قیچی
2 اکتبر 2017 بدون نظر 2149 بازدید

تیز کردن قیچی در سریع ترین زمان ممکن

چگونه قیچی تان را در سریع ترین زمان می توانید تیز کنید؟

ممکن است خیلی از شماها در خانه تان با کند شدن قیچی و یا لبه لبه شدن آن روبه رو شده اید آیا کاری هم برای تیز شدن آن انجام داده اید؟ خیلی از افراد بعد از اینکه قیچی شان کند می شود آن را کنار می گذارند و قیچی جدیدی را به کار می برند. ولی به شما پیشنهاد می کنیم که به جای اینکه برای خرید یک قیچی هزینه کنید راه تیز کردن آن را یاد بگیرید. ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه قیچی تان را تیز کنید.

۱-استفاده از فویل یا ورق آلومینیومی

استفاده از ورق آلومینیومی یکی از راه هایی است که شما می توانید با آن قیچی تان را تیز کنید. شما برای این کار کافی است که فویل را به اندازه طول قیچی تان برش دهید و چند بار آن را تا بزنید و صاف کنید. سپس از انتهای قیچی تان آن را برش دهید. این کار را چندین بار انجام دهید تا کاملا قیچی تیز شود.

۲-کاغذ سنباده

شما می توانید از کاغذ سنباده هم برای تیز کردن قیچی استفاده کنید. کاغذ سنباده را یک یا دو بار تا بزنید و مانند فویل قیچی تان را انتها به ابتدا ان را برش دهید.

قیچی

قیچی

۳-سنگ چاقو تیز کن

روش دیگری که برایتیز کردن قیچی وجود دارد استفاده از سنگ چاقو تیزکن است.این سنگ را بر روی یک پارچه و یا حوله بگذارید و قیچی را از قسمت پیچش جدا کنید و آن طرفی که می خواهید تیز کنید را مقداری آب و یا روغن بر رویش بپاشید. حال چاقو را بر روی سنگ به سمت خودتان بکشید. این کار را باید تا وقتی که قیچی تیز می شود ادامه دهید.

۴-پیچ گوشتی

شما می توانید از پیچ گوشتی ای که سالم است و هیچ زدگی ای ندارد برای تیز کردن قیچی تان از آن استفاده کنید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید با یک دست پیچ گوشتی را بگیرید و با دست دیگر قیچی را باز کنید. سپس پیچ گوشتی را در انتهای قیچی قرار دهید و قیچی را با کمی فشار ببندید. به این ترتیب لبه های قیچی بر روی پیچ گوشتی حرکت می کند و اگر چندین بار این کار را ادامه دهید باعث تیز شدن قیچی می شود.

۵-استفاده از شیشه مربا

اگر برای تیز کردن قیچی وسایلی که در بالا گفته شد را در اختیار نداشتید می توانید از شیشه ی مربا و یا هر شیشه ای که شبیه به آن است را استفاده کنید. فقط به این نکته توجه کنید که شیشه قطرش زیاد نباشد. هم اکنون می توانید قیچی را بردارید و بازش کنید و بر روی شیشه بگذارید. مانند روشی که در قبل گفته ایم باید قیچی را با کمی فشار آن را ببندید تا لبه ها بر روی شیشه حرکت کند و تیز شود. با چندین بار انجام این کار قیچی کاملا تیز می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *