#


تمیز کردن آشپزخانه با کمک گرفتن از چند نکته

16 مارس 2018 بدون نظر 2245 بازدید

تمیز کردن آشپزخانه با کمک گرفتن از چند نکته

نکاتی که می تواند در تمیز کردن آشپزخانه به شما کمک کند

رفته رفته به عید نوروز نزدیک می شویم و تعداد زیادی از خانم ها خانه تکانی شان را شروع کرده اند. تمیز کردن آشپزخانه در زمان خانه تکانی عید یکی از مشکل ترین کارها می باشد که از لحاظ بهداشت باید به طور کامل اصولی صورت گیرد. خانم ها حدودا یک بار در ماه این کار را انجام می دهند ولی بخش هایی از آشپزخانه می باشند که همیشه از نظر آن ها پنهان می مانند. این بخش ها کدام هستند؟

همیشه بخش هایی در آشپزخانه وجود دارند که پاکسازی کردن آن ها از یاد می رود. همه ی وسایل شوینده خود را جمع کنید تا با هم به تمیز کردن این بخش های پنهان بپردازیم :

۱- مخزن قهوه ساز

شما هر روز  صبح قهوه می خورید و بعد از آن شستن فنجان ها را شروع می کنید. ولی آیا تا به کنون مخزن قهوه خود را تمیز کرده اید؟ طبق تحقیقات صورت گرفته مخزن قهوه نسبت به دستشویی دارای میکروب بیشتری می باشد! بله درست متوجه شده اید. شما می توانید مخزن قهوه سازتان را با سرکه سفید به سادگی تمیز کنید و از وجود میکروب ها راحت شوید.

۲- سبد لباس های کثیف

پاک سازی سبد لباس های کثیف هم چون تمیز کردن خود لباس ها دارای اهمیت زیادی می باشد. شما می توانید هفته ای یک مرتبه سبد لباس های کثیف تان را تمیز کنید. ولی دقت کنید که پارچه سبد لباس های تان قابلیت شست و شو داشته باشد. و حتما بگذارید که سبد لباس های تان بعد از شست و شو بعه طور کامل خشک شود.

۳- کنسروهای خوراکی

حتما پیش از قرار دادن کنسروهای خوراکی در داخل یخچال آن ها را با آب و صابون شست و شو دهید. طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی ظرف کنسروها میزان زیادی باکتری خطرناک می باشد که برای جوانان و میانسالان بسیار خطرناک می باشد.

۴- سطل زباله

حتما سطل زباله تان را تمیز کنید و آن را بشویید. به خصوص به شستن درون آن اهمیت دهید. چرا که قرار دادن زباله های بد بو داخل آن باعث ایجاد بوی بد می شود و منجر به جذب میکروب می گردد. شما می توانید سطل زباله تان را با جوش شیرین و آب گرم شست و شو دهید.

۵- داخل ماشین ظرفشویی

مواد غذایی، روغن و سایر چیزهای دیگر می تواند در ماشین ظرفشویی گیر کند. ممکن است عجیب به نظر بیاید ولی درست است. مواد غذایی که در ماشین ظرفشویی باقی می مانند منجر به بروز میکروب و بوی بد می گردد. پیش از تمیز کردن ماشین ظرفشویی فیلتر های آن را بیرون بیاورید. شما می توانید ماشین ظرفشویی تان را با جوش شیرین، سرکه سفید و آب گرم شست و شو دهید.

۶- واشرهای مخلوط کن

واشرهای مخلوط کن به لاستیک های کوچکی که در زیر مخلوط کن  وجود دارند واشر می گویند. طبق پژوهش های صورت گرفته مواد باقی مانده بر روی این واشرها باعث بیماری شما می شود. پس از هر دفعه استفاده از مخلوط کن آن ها را با صابون و آب گرم بشویید.

۷- سبد سینک

شما می توانید سبد سینک ظرفشویی تان را با استفاده از آب و سرکه شست و شو دهید و به این ترتیب موجب تمیز شدن و از بین رفتن میکروب های آن شوید.

۸- تمیز کردن یخچال

شما باید یخچال تان را هر ۶ ماه یک مرتبه تمیز کنید. چرا که این کار به جز تمیز شدن باعث کار آیی بهتر یخچال تان می شود و موجب طول عمر آن می گردد.

۹- پریز و کلیدهای آشپزخانه

همه ی لوازم موجود در آشپزخانه از جمله ماکروفر، مخلوط کن و… کلید هایی را دارا می باشند. شما هر روز با دست های آلوده تان آن ها را لمس می کنید. دکمه های فر در میان کثیف ترین لوازم آشپزخانه دارای رتبه نهم می باشد. به صورت مرتب آن ها را با سرکه سفید تمیز کنید تا از شر میکروب ها خلاص شوید.

۱۰- کابینت ها و روی یخچال

تمیز کردن کابینت ها و روی یخچال از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که با گذشت زمان بر روی آن ها گرد و غبار می نشیند و این گرد و غبار احتمال دارد به درون غذاهای شما ریخته شود. ماهی یک مرتبه درون تمام کابینت ها و روی یخچال تان را تمیز کنید شما می توانید از سرکه سفید و یک دستمال نم دار جهت این کار به کار ببرید و بعد از خشک شدن کامل آن ها ظرف ها داخل آن ها قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *