#


کارهای روزمره و انجام کارهای غلط!

کارهای روزمره و انجام کارهای غلط!
26 آگوست 2017 بدون نظر 1691 بازدید

کارهای روزمره و انجام کارهای غلط!

کارهای روزمره غلطی که انجام می دهیم

شاید خیلی خنده دار برایتان به نظر برسد اما واقعیت این است که تمیز نگه داشتن خانه کار خیلی ساده ای نیست. ممکن است این کار کمی تکراری، خسته کننده و پر دردسر باشد، اما با این حال وظیفه اکثر ما نیز به حساب می آید؛ بنابراین برای انجام دادن آن به بهترین شکل، لازم است از نکاتی مهم در رابطه با آن آگاه شوید که حتی بعضی از افرادی که کارشان این است نیز از آن بی خبر باشند.

۱. پنجره و هوای گرم

به نظر می رسد که این کار راهکار بسیار مناسبی است تا در روزهای آفتابی با وجود نور اضافی بر روی پنجره ها آلودگی آنها را از بین برد. گرمایی که از نور آفتاب بر روی پنجره ایجاد می شود باعث زودتر خشک شدن سطح پنجره گشته و بر روی سطح آن خطوط و رگه هایی هم باقی می گذارد. به جای آن سعی کنید این کار را در روزهای ابری انجام دهید.

نکته طلایی: برای اینکه پنجره هایی فوق العاده درخشان داشته باشید، یک قاشق غذاخوری آرد ذرت را با یک لیتر آب ولرم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. سپس این محصول را بر روی شیشه خود اسپری کرده و با روزنامه و پارچه و به همان صورتی که با شوینده های دیگر انجام می دهید سطح شیشه را پاک کنید.

کارهای روزمره و انجام کارهای غلط!

 

۲. رو تختی و دکوراسیون

کاملا به این موضوع دقت کنید که اگر از آن دسته افرادی هستید که خودتان را موظف به تغییر زود به زود روتختی می کنید، مرتکب اشتباه شده اید. به جای اینکه لحاف جدیدی برای خود پهن کنید، رویه روتختی خود را برگردانید. لحاف خود را در بالای لایه ای که برگردانده اید قرار دهید و بعد از آن با سنجاق آن را سفت و محکم کرده و ببندید. سپس آن را به سمت دیگر فشار و حرکت دهید تا به خوبی جا افتاده و سمت دیگر آن نیز مرتب شود بعد از آن می توانید سنجاق را خارج کرده و درآورید.

کارهای روزمره و انجام کارهای غلط!

۳. ماشین لباسشویی و رختشوخانه

خوشبختانه و یا متاسفانه وسوسه ای در همه ما وجود دارد که حجم زیادی از لباس های کثیف خود را داخل ماشین لباسشویی بریزیم تا ظرف یک روز تمام آنها شستشو شوند، اما باید به این مسئله دقت کنید که با ادامه دادن به همین روند، مجبور می شوید هم هزینه زیادی صرف تعمیر ماشین لباسشویی خود کنید و هم زمان بسیاری را صرف این کار نمایید. سعی کنید فضایی خالی برای حرکت مخزن ماشین در رختشویخانه خود باقی بگذارید

کارهای روزمره و انجام کارهای غلط!

۴. خالی نکردن جاروبرقی

بله درست است! بسیاری از ما صرفا از آن جهت به جاروبرقی نگاه می کنیم که با کمک آن می توانیم خانه خود را تمیز و مرتب نگه داریم، اما باید کمی منصفانه تر نگاه کرده و به رسیدگی به این وسیله بعد از انجام کارش نیز توجه کنیم. به جای اینکه مخزن جاروبرقی خود را بعد از اینکه به طور کامل از گرد و غبار و بقیه ذرات، پر شده و دیگر مکشی ندارد خالی کنید، زمانی که دو سوم آن پر شد این کار را انجام دهید. مراقب باشید که موی به هم پیچیده شده و مواردی از این قبیل می توانند باعث سوختن موتور جارو برقی شوند. برای جلوگیری از این اتفاق آنها را از پیچ باز کرده و یا برش دهید.

۵. چاقوها و ماشین ظرفشویی

یک موضوع خیلی روشن است اما هنوز هم هستند که افردای نمیدونند چکار کنند و اینکه تمامی ظروف خود را داخل ماشین ظرفشویی قرار بدهیم کار خیلی درستی به حساب نمی آید. بسیاری از سرآشپزها چاقوهای گران قیمت خود را داخل ماشین ظرفشویی که حاوی ترکیبات قلیایی است قرار نمی دهند، چراکه لبه های آنها را کند می کند؛ بنابراین چاقوهایی که دوست دارید تیزتر بمانند را با دست خود و با آب گرم و صابونی شستشو دهید.

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *