#


چگونه لوسترهای کریستالی را به بهترین روش تمیز کنیم؟

لوسترهای کریستالی
10 اکتبر 2017 بدون نظر 3035 بازدید

چگونه لوسترهای کریستالی را به بهترین روش تمیز کنیم؟

چگونه لوسترهای کریستالی را به بهترین روش تمیز کنیم؟

مراحل تمیز کردن لوسترهای کریستالی:

قبل از اینکه تمیزکاری لوسترها را شروع کنید باید برق آن را قطع کنید. سپس لامپ های آن را جدا کنید و با استفاده از یک دستمال خشک گرد و خاک روی آن را تمیز کنید.
برای تمیز کردن گوی های کریستالی روی لوستر بهتر است که آن ها را جدا کنید و توسط آب بشویید. گوی های کریستالی را باید توسط مایع ظرفشویی و آب شست و شو دهید اگر با این کار میز نشدند باید در ترکیبی از سرکه و آب قرار دهید و با استفاده از یک برس آن را بشویید و پس از آن سریع خشک شان کنید.

شما می توانید از سرکه سفید برای جلا دادن به کریستال های روی لوستر استفاده کنید. زمانی که می واهید کریستال ها را بشویید می توانید کمی سرکه سفید را به آبی که با آن آب کشی می کنید بیفزایید.
چنانچه رسوب ته ظرف باقی ماند می توانید محلول آب و سرکه را یک شبانه روز درون آن بگذارید بماند تا این رسوبات از بین بروند. اگر که بعد از انجام این کار باز هم رسوب باقی ماند باید این کار را دوباره انجام دهید. اگر وقت این کارها را ندارید می توانید یک دستمال نرم را بردارید و بهاین محلولی که گفته شد آغشته کنید و سپس تمام کریستال ها را تمیز کنید.

 لوسترهای کریستالی

لوسترهای کریستالی

اگر کریستال ها واقعا کدر شده اند می توانید از آمونیاک برای بهتر تمیز شدن آن ها استفاده کنید. برای این کار باید چند قطره آمونیاک را داخل مقداری آب ولرم بریزید و سپس کریستال ها را توسط آن شست و شو دهید و پس از ان آبکشی و خشک کنید. اگر روی کریستال های تان به هر دلیلی خط و خش افتاده است می توانید برای رفع ان ها از خمیر داندان استفاده کنید.

توجه به بعضی نکات برای تمیز کردن لوسترها

پیش از آن که قطعات لوستر را جدا کنید باید از شکل آن عکس بگیرید تا زمانی که خواستید آن ها را وصل کنید دچار مشکل نشوید. پتوی ضخیمی را در جایی که می خواهید لوسترها را تمیز کنید پهن کنید تا در صورت افتادن کریستال ها آسیبی به آن ها نرسد. با این کار گرد و خاکی که بر روی لوستر وجود دارد در هنگام تمیز کردن بر روی فرش شما نمی ریزد.

برای تمیز کردن هر نوع کریستالی نباید از شوینده های قوی مثل وایتکس، پودرهای ظرفشویی و لباسشویی استفاده کنید زیرا باعث می شوند که جلا و تازگی ای که بر روی لوستر وجود دارد را از بین ببرد و آن ها را تیره و کدر کند.
مهم ترین نکته ای که در تمیز کردن کریستال های لوستر وجود دارد این است که یک دستمال نم دار می تواند معجزه کند فقط کافیست که هفته ای یک بار از آن برای تمیز کردن کریستال ها استفاده کنید تا ظاهر ان ها همیشه نو باشد و حالت اولیه ی خود را حفظ کند.

 لوسترهای کریستالی

لوسترهای کریستالی

شما می توانید برای لوسترهایی که از جنس برنز هستند از یک مسواک و مقداری آب لیموی ترش تازه استفاده کنید. مسواک را به آب لیمو آغشته کنید و با دقت و حوصله تمام جاهای لوستر را تمیز کنید. بعد از چند بار انجام دادن این کار می توانید لوستر را آب کشی کنید و سپس آن را خشک کنید.
برای اینکه لکه های روی برنز را از بین ببرید کافیست یک قاشق الکل را درون یک لیتر آب و صابون بریزید و چند بار این محلول را بر روی لوستر بمالید و سپس خشک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *