#


نکاتی که باید در مورد اتو کشیدن لباس ها بدانید

اتو کشیدن
24 نوامبر 2017 3 نظر 2479 بازدید

نکاتی که باید در مورد اتو کشیدن لباس ها بدانید

نکاتی که باید در مورد اتو کشیدن لباس ها بدانید

یکی از کارهای مشکل ولی در عین حال مهمی که در هر خانه وجود دارد اتوکشی لباس ها می باشد. با اینکه در خارج از منزل اتو کشی هایی برای اتوی لباس ها هستند ولی انجام این کار هزینه بر می باشد. شما با کمی دقت و توجه می توانید در خانه مانند همان اتوکشی های بیرون با خوبی و با هزینه کمتری لباس های خود را اتو و منظم کنید.

میز اتو

میز اتویی که انتخاب می کنید بهتر است که ارتفاع آن نود سانتی متر باشد و با استفاده از چند لایه پارچه روی آن را پوشانده باشند. این را به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید لباسی را اتو کنید در زیر میز اتو یک پارچه تمیز پهن کنید تا لباس تان با زمین برخورد نکند.

اتو کشیدن

اتو کشیدن

بالابردن کیفیت اتوی لباس

۱-اگر پارچه و یا لباسی که اتو می زنید را از دو طرف آن حرارت ببیند لباس و یا پارچه تان بهتر اتو می شوند. برای این کار می توانید از یک تکه فویل و یا کاغذ آلومینیومی استفاده کنید و آن را به صورت یک لا و یا دو لا بر روی میز اتو بکشید. حالا اگر لباس تان را اتو کنید حرات اتو به فویل می خورد و منعکس می شود و لباس تان بهتر صاف می شود.

۲-سعی کنید لباس های تان را مستقیم اتو نکنید، حتما بر روی آن یک پارچه نخی نازک و تمیزی را بیندازید و پس از آن اتو بزنید. با یان کار بر روی لباس تان حالت براقی نمی گیرد و قطره های آب باعث ایجاد لک بر روی آن نمی شود.

اتو کشیدن

اتو کشیدن

۳-برای اتو کشی لباس ها تان آن را به سمت راه پارچه اتو بزنید تا لباس های تان کش نیاید.

۴-برای اتو زدن لباس های تان در اولین قدم باید درزهای لباس را از قسمت پشت باز کنید و سپس آن را اتو بزنید.

۵-اگر لباس و پارچه ای که می خواهید اتو بزنید گلدوزی بر روی آن داشت می توانید از یک پارچه پشمی استفاده کنید و آن را روی قسمت گلدوزی شده بیندازید و سپس اتو بزنید. با انجام این کار گلدوزی های لباس تان همیشه سالم می مانند.

۶-برای اینکه بتوانید خط اتوی شلوار را تیز نشان دهید، پیش از آن که اتوکشی را شروع کنید پشت خط اتوی شلوار، زیر چین ها و روی خط اتو را کمی صابون خشک بکشید.

۷-زمانی که می خواهید یک لباسی که دو لایه است مثل شلوار را اتو بزنید و نخواهید که اثر محل دوخت به سمت دیگر بیفتد می توانید از یک مقوای سفید استفاده کنید و بین دو لایه قرار دهید.

۸-پاراچه و لباس هایی که جنس شان نخی هستند را به هیچ عنوان اتو نکنید، چون مخمل اتو نمی شود. اگر زمانی لباس مخمل تان چروک شد فقط کافیست آن را بر روی بخار آب بگیرید تا چروک هایش صاف شود.

۹-زمانی که می خواهید لباس پشمی ای را اتو کنید قبل از اتوکشی بر روی آن یک پارچه نم دار بیندازید و با اتویی که درجه حرارت آن زیاد نیست خیلی آرام لباس را اتو بزنید.

۱۰-این را به یاد داشته باشید که لباس ها و ملافه هایی که می خواهید اتو بزنید را به ورت نم دار اتو بزنید.

اتو کشیدن

اتو کشیدن

۱۱-لباس هایی که روی آن ها مات هستند را از قسمت داخل آن و لباس هایی که براق هستند را از قسمت خارجی آن اتو بزنید.

۱۲-قسمت یقه و مچ لباس را ابتدا از پشت و پس از آن از رو اتو کنید. اگر لبه به سمت وسط لباس دارای چین خوردگی شده است می توانید با اتو این چین ها را جابه جا کنید.

۱۳-زماین که می خواهید لباسی را اتو بزنید در کنار میز اتوی تان یک نخ ، سوزن و قیچی قرار دهید تا در صورت شکافته بودن قسمتی از لباس تان آن را ترمیم کنید.

۱۴-چنانچه در زمان اتو کشی متوجه شدید که بر روی لباس لک زنگ فلزات افتاده است که ناشی از میخ طناب لباس و یا گیره لباس ها می باشد می توانید مقداری آب لیمو و نمک را درون ظرفی بریزید و لباس را به مدت یک ساعت در آن قرار دهید، سپس آن را به خوبی آبکشی نمایید.

۱۵-چنانچه در زمانی لباس تان چروک شده است و دسترسی به اتو ندارید می توانید آن را درون حمام اویزان کنید و دوش شیر آب گرم را باز کنید. با این کار بخار به درون پارچه نفوذ می کند و پین و چروک های ان را صاف می نماید.

۱۶-برای اینکه از برق افتادگی لباس تان جلوگیری کنید باید آن را به آرامی اتو بزنید.

۱۷-قبل از اتو کشی پارچه ی نازکی را بر روی لباس های تان بیندازید و سپس آن را اتو بزنید.

۱۸-اگر بر روی لباس تان برق افتاد با استفاده از یک پارچه نم دار می توانید آن را رفع کنید.

اتو کشیدن

اتو کشیدن

۱۹-به طور معمول اغلب لباس های تیره بعد از مدتی استفاده از اتوی داغ باعث می شود که بر روی آن حالت برق افتادگی ایجاد شود و لباسس را کهنه نشان دهد. برای این که این عیب را برطرف نمایید می توانید حوله ی نخی ای را داغ سرکه داغ فرو ببرید و بعد از بیرون آوردن آن را کاملا بچلانید و بر روی قسمتی که برق افتاده محکم بمالید. با این کار برق لباس از بین خواهد رفت.

۲۰-برای اینکه برق اتوی لباس های ابریشمی را از بین ببرید باید به جای سرکه از مقداری آمونیاک و چند قاشق الکل استفاده کنید. به این صورت که این دو مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید و پس از آن اسفنج تمیزی را درون آن فرو ببرید و بر روی قسمت مورد نظر بمالید.

۲۱-برای اینکه برق لباس هایی که الیاف منصوعی هستند را از بین ببرید می توانید از یک ونیم قاشق آمونیاک و نیم لیتر آب استفاده کنید. برای این کار کافیست این دو مواد را با هم ترکیب کنید و از سمت طول لباس در قسمت برق افتادگی آن را بمالید.

۲۲-لباس هایی که تیره و مشکی هستند نسبت به لباس های روشن زودتر دچار برق افتادگی می شود. برای اینکه این عیب را بر طرف کنید می توانید از یک لیتر آب و سه قاشق سوپ خوری سرکه استفاده کنید. به این صورت که این دو را با هم مخلوط کنید و با استفاده از یک فرچه نرم که به این ترکیب آغشته شده است بر روی پارچه بکشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *