#


نکاتی برای سریع تمیز کردن خانه

تمیز کردن
6 نوامبر 2017 بدون نظر 1861 بازدید

نکاتی برای سریع تمیز کردن خانه

نکاتی برای سریع تمیز کردن خانه

شما باید این را قبول داشته باشید که کدبانو بودن با مادر بودن در برخی مواقع با هم مشترک هستند. گاهی اوقات مادرها در بین بچه ای که همش در حال گریه کردن است و می خواهد که با او بازی کنید با خانه ای که هر لحظه بی نظم تر و بهم ریخته تر می شود گیج می شوید.

در این شرایط کافیست که یک مهمان زنگ بزنید و به خانه ی شما بیاید. در این زمان است که باید دراین فرصت کمی که دارید سر و سامانی به خانه تان بدهید. شما در این جور وقت ها ، فرصت این را ندارید که خانه تان را تمیز کنید ، فقط باید از ریخت و پاش هایی که شده را مخفی کنید و وانمود کنید که خانه تان تمیز است. البته این را به یاد داشته باشید که در اولین فرصت باید منزل تان را به خوبی تمیز کنید.

آشپزخانه

زمانی که ماشین ظرفش.یی تان پر است و داخل سینک ظرفشویی هم مملو از ظرف می باشد باید ظروف کثیفی که فعلا نیازی به آن ندارید را در جایی مخفی کنید. می توانید در کم آشپزخانه دستمالی را پهن کنید و این ظروف کثیف را بر روی آن قرار دهید. همچنین اگر کابینت خالی هم دارید می توانید برای این کار استفاده کنید. اگر به هیچ کدام از این ها دسترسی ندارید می توانید در گوشه ای از آشپزخانه که دید کمتری دارد این ظروف را بگذارید و بعد از این که فرصتش را پیدا کردید آن ها را بشویید.

تمیز کردن

تمیز کردن

اگر آشپزخانه تان را بوی بد فرا گرفته است می توانید پنجره را باز کنید و مقداری سیر و پوست پرتغال را در آب بجوشانید تا بوی بد را از بین ببرد. همچنین می توانید از مقداری آبلیمو استفاده کنید و در هوا اسپری کنید. این موارد به شما کمک می کند که بوی بد را از آشپزخانه تان دور کنید.

اگر تزئیناتی که بر روی یخچال زده اید نا منظم باشد باعث می شود که شما را کلافه کند. در این موقع باید یاد داشت ها ، نقاشی ها و سایر تزئیناتی م بر روی یخچال تان است را داخل یک کیسه ای بریزید و بعدا سر فرصت به آن ها نظم دهید. اگر حوله یا دستمال های آشپزخانه تان کیف می باشد ، می توانید آن ها را تا بزنید تا لکه های آن را بپوشانید.

اتاق مهمان

عموما بند رخت را در این اتاق قرار می دهند. اگر شما هم این کار انجام می دهید به شما پیشنهاد می کنیم که حوله هایی که تمیز هستند را تا کنید و بر روی آن قرار دهید. همچنین می توانید از یک ملحفه استفاده کنید و بر روی لباس های خیس تان بیندازید. لباس های زیری که خیس هستند را می توانید بر روی یک چوب لباسی بگذارید و در کمدتان قرار دهید تا در چشم نباشد.

اگر ملحفه ی میز اتوی تان کثیف شده است می توانید با استفاده از یک ملحفه ی سفید روی آن را بپوشانید. گوشه های این ملحفه را تا بزنید تا به صورت موقت یک پوشش زیبایی را ایجاد کرده باشید. میز اتو را در مکانی قرار دهید که از اتاق دور است و یا اینکه آن را در پشت در بگذارید.

لباس هایی که باید تا شوند را در یک سبد یا یک ملحفه بگذارید و بر روی لباسشویی قرار دهید تا سر فرصت آن ها را تا کنید. لباس هایی هم که کثیف هستند بهترین کار قرار دادن آن ها در ماشین لباسشویی است.

تمیز کردن

تمیز کردن

اتاق کودک

اسباب بازی های کوچک و قطعات ریز پازل را داخل یک کیسه ای بریزید و درون کشو قرار دهید. می تواید لباس ها را هم در زیر بالش و یا روتختی بگذارید و روی آن را بپوشانید. با این کار علاوه بر اینکه آن ها را مخفی کرده اید بلکه می توانید بعد از رفتن مهمان مشکلی برای پیدا کردن آن ها نخواهید داشت.

لگوها و اسباب بازی های ریز را می توانید در یک کیسه ی دسته دار بریزید و درون کمد آویزان کنید. اگر سبد بزرگی در دسترس تان است می توانید تمام اسباب بازی ها را درون آن قرار دهید. به جای تمیز کردن کتاب خانه در این زمان ها می توانید کتاب ها را بر روی زمین نزدیک میز آن ها را از بزرگ به کوچک بر روی هم قرار دهید. اسباب بازی هایی که بزرگ هستند نیز می توانید در زیر تخت بگذارید.

همچنین عروسک هایی که جایی برای قرار دادن ندارند را می توانید درون یک روبالشی قرار دهید و یا اینکه آن ها بر روی تخت بچینید.

تمیز کردن

تمیز کردن

حمام

اگر در حمام و یا روی جالباسی حمام حوله و یا لباس کثیف دارید میتوانید با استفاده اس یک حوله ی بلند روی آن ها را بپوشانید. سعی کنید که همیشه یک سبد درون حمام تان داشته باشید و آن را بر روی توالت فرنگی تان قرار دهید. شانه ها و تمام وسایل آرایشی که در حمام پخش و پلا شده اند را درون آن بگذارید. حوله ای که در دستشویی قرار دارد را عوض کنید و جای آن یک حوله ی تمیز قرار دهید. اگر مهمان تا نبه حوله ای که مرطوب است دست بزند برای شما خیلی بد می شود.

اگر لوازم آرایشی و بهداشتی اوضاع حمام تان را بهم ریخته کرده است و یا اینکه لباس های کثیف درون حمام تان زیاد شده است می توانید آن ها را در یک سبدی قرار دهید و در زیر سینک بگذارید ، ولی اگر دیدی که جا ندارید م یتوانید آن ها را درون وان بریزید و پرده ی وان را بکشید.

تمیز کردن

تمیز کردن

هال و پذیرایی

اول از همه کوسن های تان را برعکس کنید. اگر وقت این را نداشته اید تا کوسن های روی مبل را بشویید می توانید آن ها را برگردانید تا روی تمیز آن ها نمایان شوند. همچنین می توانید این کار را برای تشکچه های نشیمنگاه مبل ها هم انجام دهید. زمانی که مهما ها رفتند یادتان باشد که آن ها را به حالت اولیه ی خودش برگردانید تا فراموش نکنید که آن ها را باید تمیز کنید.

اگر وقت جارو کشیدن روی مبل را ندارید و بر روی مبل های تان مو و پرز چسبیده است می توانید یک دستکش پلاستیکی را دست تان کنید و آن را خیس کنید. سپس دستکش را بر روی مبل ها بکشید تا مو و پرزهایی که بر روی آن ها هستند به دستکش بچسبد و ظاهری تمیز به مبل های تان بدهند. در این مواقع شما وقت این را ندارید که کتاب ها و مجلاتی که بر روی زمین ریخته اند را در کتابخانه قرار دهید ، شما می توانید برای مرتب کردن آن ها ، بر روی زمین بپینید و در کنار مبل بگذارید ، به همین ترتیب آن ها مرتب دیده می شوند. ابته پیشنهاد می کنیم که یک سبد زیبایی را بر دارید و روزنامه را درون آن قرار دهید.

اگر پنجره های تان را هم وقت نکرده اید که تمیزشان کنید ، بهتر است که پرده ها را بکشید. علاوه بر این کشیدن پرده باعث می شود که خانه مرتب تر به نظر برسد. اگر مبل های تان نیز کثیف شده اند و برای تمیز کردن آن ها باید از راه دیگری استفاده کنید بهتر است که به طور موقت روی آن ها را با یک ملحفه ی تمیز بپوشانید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *