#


راحت ترین شیوه ی شست و شوی پرده در منزل

شست و شوی پرده
7 اکتبر 2017 بدون نظر 2347 بازدید

راحت ترین شیوه ی شست و شوی پرده در منزل

راحت ترین شیوه ی شست و شوی پرده در منزل

زمانی که می خواهید پرده را برای شستن بیرون آورید، قبل ازاینکه گیره های آن را از نوار پرده جدا کنید با یک وسیله جای آن ها را علامت بگذارید. اگر این کار را انجام دهید می توانید بعد از اینکه پرده را شستید گیره ها را همان جای خود قرار دهید تا فرم پرده ی شما به هم نریزد.

قبل از شستن پرده به پشت آن ها به خوبی دقت کنید، اگر در اثر آفتاب دچار پوسیدگی یا رنگ پریدگی و یا نخ کش شده اند به شما پیشنهاد می کنیم که این پرده ها را کنار بگذارید و پرده ی جدیدی را خریداری کنید، زیرا با شستن این پرده ها، آن ها را نخ نماتر از قبل می کنید.

اگر حلقه هایی که روی میل پرده ها هستند زنگ زده شده اند می توانید آن ها را در مخلوط آب و سرکه بجوشانید تا تمیز و براق شوند. با استفاده از صابون در داخل میله پرده می توانید حرکت گیره ها را در آن راحت تر کنید.  قبل ازاینکه پرده را بشویید سعی کنید با استفاده از جارو برقی گرد و غبار روی آن ها را از بین ببرید، داخل هر جارو برقی سری مخصوصی برای انجام این کار قرار داده اند.

شست و شوی پرده

شست و شوی پرده

شما می توانید برای تمیز کردن پرده های منزل تان این سری ها را به میله ی جارو برقی وصل کنید و گرد و غبار روی پرده های تان را به وسیله ی آن از بین ببرید. شما می توانید برای انجام این کار از بخارشوی ها هم استفاده کنید. اگر می خواهید از مکیدن پرده در جارو برقی جلوگیری کنید باید درجه ی آن را روی کم قرار دهید. به شما توصیه می کنیم که از یک صفحه ی پلاستیکی مشبک در بین پرده و جارو برقی قرار دهید.

پرده هایی که بدون آستر هستند را می توانید در منزل تان بشویید ولی سعی کنید پرده هایی که آستر دارند را برای شست و شو به خشکشویی ببرید. بعد از اینکه پرده ها را شستید آن ها را به صورت نم دار آویزان کنید. در صورت انجام این کار اگر پرده های تان چروک شده باشند تا زمانی که خشک می شوند چروکی آن ها هم بر طرف می شود و دیگر لزومی ندارد که آن ها را اتو بزنید. برای کسانی که همیشه ناراحت چروک شدن پرده های شان بعد از شست و شو در ماشین لباسشویی هستند پیشنهاد می کنیم که به جای پودر ماشین از پودر صابون استفاده کنند.

اگر برای پرده های منزل تان پارچه ی نخی جدیدی را خریداری کرده اید ممکن است که آن ها دچار آب رفتن بشوند. برای جلوگیری از این کار می توانید پارچه را در مدت ۲۴الی ۴۸ساعت به صورت مچاله در محلول آب و نمک قرار دهید. میزان نمک در این محلول باید به میزان هر لیتر آب یک قاشق سر صاف نمک بریزید. بعد از گذشت این مدت پارچه را آب بکشید و اتو بزنید. پس از انجام این کار

پارچه برای دوختن پرده آماده است. این کار را می توانید برای پارچه هایی که رنگ می دهند نیز استفاده کنید تا رنگ آنها ثابت شوند.
پرده های توری که داخل اتاق خواب ها و یا اتاق نشیمن آویزان می شوند زود به زود کثیف می شوند و خیلی مواقع هم پیش آمده است که بعد از اینکه آن ها را شستید چرک مرده و یا تیره می شوند. برایاینکه از کار جلوگیری کنید ما چند راهکار را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید پرده های تان را تمیزتر بشویید.

پرده های توری را در ابتدا چند بار با آب سرد شست و شو دهید تا میزان زیادی از گرد و غبار موجود روی آن ها را از بین ببرید.
اگر می خواهید تمام گرد و غبار از روی پرده های توری خارج شوند می توانید در آبی که برای شستن آن ها استفاده می کنید مقداری نمک را درون آن بریزید. بعد از این کار پرده را توسط پودر ماشین لباسشویی شست و شو دهید و سپس آبکشی کنید.

شست و شوی پرده

شست و شوی پرده

از سفید کننده ها برای شستن پرده های توری استفاده نکنید پون باعث می شود که آن ها را کدر کند. شما می توانید به جا آن ها از جوش شیرین استفاده کنید و به اندازه ای که پودر را برای شست و شو می ریزید جوش شیرین هم به همان مقدار بریزید.

به جای اینکه پرده های بزرگ را داخل ماشین لباس شویی بشویید، به شما توصیه می کنیم که آن ها را در مخلوط آب و مایع شوینده به مدت ۲ساعت قرار دهید. سپس بعد از این مدت آن را آبکشی کنید تا باعث آسیب دیدن پرده ها نشود. برای اینکه پرده ها را زودتر خشک کنید می توانید آن ها را داخل لباسشویی قرار دهید و از دور خشک کننده آن استفاده کنید. برای جلوگیری از الکتریسیته شدن می توانید از نرم کننده استفاده کنید و با این کار آن ها را خوشبو نیز خواهید کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *