#


راحت ترین روشی که می توانید دیوار منزل تان را تمیز کنید

24 دسامبر 2017 يك نظر 1813 بازدید

راحت ترین روشی که می توانید دیوار منزل تان را تمیز کنید

راحت ترین روشی که می توانید دیوار منزل تان را تمیز کنید

اواخر سال است و کم کم صحبت های خانه تکانی ها به گوش می رسد، خانه تکانی ها اصولاً از آشپزخانه آغاز می شود ولی بهرین روش شروع از دیوارها می باشد. دیوارها با وجود عمودی بودن شان، جزو سطوحی می باشند که اکثراً آلودگی زیادی را به خود جذب می کنند، اگر شما جزو آن گروه از خانواده های بچه دار هستید بنابراین حتما یکی دوبار با حضور لکه هایی مانند مداد و جوهر یا اثر انگشت روی دیوارهای خود رو به رو شدید، شما جهت تمیز کردن دیوارها می بایست از روش های مختلف استفاده کنید و یکی از رایج ترین روش های آن شستن دیوارها با آب و مواد شوینده است.

مراحل تمیز کردن گرد و غبار از روی دیوار :

یک روزنامه یا حوله بر روی کف زمین نزدیک دیوار، بگذارید.

با یک برس خیلی نرم اول گرد و غبار و کثیفی هایی که به دیوار چسبیده است را بگیرید.

در ادامه از یک ابر اسفنجی خشک استفاده نمایید تا کثیفی‌های روی دیوار را تمیز کند.

یک از سطل‌ را پر از آب گرم کنید.

یک مقدار مایع تمیز کننده به اندازه‌ ای که یک سینک پر از ظرف را تمیز کند را داخل سطل بریزید. این سطل تمیزکننده شما خواهد بود.

سطل دوم را به صورت خالی نزدیک سطل اول بگذارید و از آن جهت گرفتن آب اسفنج استفاده کنید.

 مقدار کمی از اسفنج را درون سطل تمیز کننده قرار دهید تا اندازه ای که اسفنج مرطوب شود.

دیوار را از سمت بالا به پایین با این اسفنج تمیز کنید. برای قسمت هایی که ارتفاع بلند است از نردبان استفاده نمایید.

پس از تمیز کردن هر قسمت، اسفنج را درون سطلی که خالی است فشار دهید.

قسمت هایی که لکه‌ باقی ‌مانده است را تمیز کنید.

این کارها را تا تمیز شدن کامل دیوار ادامه دهید.

با استفاده از دستمال حوله‌ای، دیوار را خشک کنید.

تمیز کردن لکه های مداد از روی دیوار

برای تمیز کردن مداد فقط به یک پاک کن نیاز دارید، شما می توانید با کمک گرفتن ازیک پاک کن تمیز به آسانی این لکه ها را پاک نمایید و بعد از آن با مقداری اسفنج و کف و یک دستمال حوله ای لکه های باقی مانده را تمیز کنید. ولی اگر این لکه ها با پاک کن، پاک نشد می توانید از جوش شیرین هم استفاده نمایید. ولی برای استفاده از جوش شیرین خیلی احتیاط کنید.

تمیز کردن لکه های مداد رنگی از روی دیوار

لکه های مداد رنگی روی دیوار را با یک مسواکی که استفاده نمی شود و یک مقدار خمیر دندان تمیز کنید. همچنین شما می توانید برای تمیز کردن خط های مداد رنگی روی دیوار گچی، کمی جوش شیرین را داخل آب حل کنید و با یک پنبه بر روی خطوط بکشید تا تمیز شود.سپس با یک دستمال حوله ای آن راخشک نمایید.

تمیز کردن لکه های پاستل(مداد شمعی) از روی دیوار

مداد شمعی ها و پاستل ها به علت حالت روغنی خود به آسانی از روی دیوارها پاک نمی شوند، برای پاک کردن این لکه ها که بر روی دیوارقرار دارد می توانید از جوش شیرین استفاده نمایید به این ترتیب که کمی جوش شیرین را با یک مقدار آب قاطی کنید و با یک پارچه به صورت آرام بر روی لکه ها بکشید. این کار به دیوار یا کاغذ دیواری شما آسیبی وارد نخواهد کرد.

تمیز کردن لکه های جوهر از روی دیوار

زمانی که لکه های جوهر بر روی دیوار سفید شما می افتد نگران نشوید این لکه ها را می توان به آسانی از روی دیوارها پاک کرد. برای تمیز کردن این لکه ها اول یک مقدار آب لیمو را بر روی لکه مورد نظر بریزید و بعد از چند دقیقه بر روی آن دستمال بکشید. احتمالاً لازم باشد تا چند مرتبه این عمل را انجام دهید تا لکه به طورکامل پاک شود ولی در آخر حتما تاثیر گذار خواهد بود.

تمیز کردن دوده از روی دیوار

برای تمیز کردن دوده ها خودتان را زیاد اذیت نکنید و می توانید به آسانی با استفاده از یک بخار شوی دوده ها را تمیز کنید. خیلی با لکه های دود کلنجار نروید زیرا اصرار برای این کار سبب کثیف تر شدن می شود، نخست با جارو برقی دوده ها را بگیرید و بعد از آن تلاش کنید آن ها را فقط با آب یا مواد شوینده تمیز کنید .

تمیز کردن لکه ی واکس از روی دیوار

شما برای تمیز کردن واکس از روی دیوار اول صبر کنید تا واکس خشک شود. بعد از آن به کمک ناخن و با کارت ، قسمت های خشک را بتراشید. پس از تراشیدن قسمت های خشک یک دستمال کاغذی را بر روی آن قرار دهید و یک مقدار آن را با اتو گرم کنید این کار باعث می شود تا واکس آب شده و توسط دستمال کاغذی جمع می شود بعد از آن با مقداری کف و یک اسفنج و یک دستمال حوله ای لکه های باقی مانده را تمیز کنید.

تمیز کردن جای دست از روی دیوار رنگ روغن و پلاستیک

درون منزل خیلی اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی اوقات بزرگ ترها بر روی دیوار بماند به خصوص در اطراف کلید و پریزها که اکثراً در تماس با دست ها می باشند،  جهت پاک کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را به دو نیم قسمت کنید و چند دفعه نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و بعد از آن با یک اسفنج جای لکه را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه های سیاه از روی دیوار گچی

این لکه ها به صورت کامل پاک نمی شوند اما شما می توانید با مقداری جوش شیرین که در آب حل کرده اید و با یک پنبه این لکه ها را از بین ببرید. به این صورت که پنبه ها را داخل محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه ها بکشید و در آخر با دستمال حوله ای آن را خشک کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *