#


راهنمای انتخاب و خرید صندلی کودک

راهنمای انتخاب و خرید صندلی کودک
4 آگوست 2017 بدون نظر 1683 بازدید

راهنمای انتخاب و خرید صندلی کودک

راهنمای انتخاب و خرید صندلی کودک

معمولا کودکان به دلیل وزن سبکی که دارند در سوانح جاده‌ای بیشتر در معرض آسیب هستند و احتمال پرت شدن آن‌ها بیشتر است. همانطور که برای ما بزرگترها وسایل ایمنی مثل کمربند موجود است باید برای کودکان هم شرایط مشابهی را به وجود آوریم تا بتوانیم با خیال راحت رانندگی کنیم. یکی از این وسایل که نقش قابل توجهی هم در ایمن‌سازی کودک دارد صندلی ماشین کودک است. برای اینکه بدانید صندلی ماشین کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و به هنگام خرید آن به چه مواردی باید دقت کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
حوادث رانندگی برای کودکان، تنها مختص کشور ما نیست و در اروپا هم سالیانه ۶۰ هزار کودک در سوانح رانندگی مجروح و ۷۵۰ نفر نیز کشته می‌شوند. علت این امر استفاده نکردن کودکان از کمربند ایمنی و یا صندلی متناسب با وزن و سن آن‌هاست.

برخی از والدین تصور می‌کنند اگر کودک خود را در صندلی عقب بنشانند در صورت تصادف خطری متوجه او نخواهد شد اما در اینگونه مواقع احتمال پرت شدن کودک از صندلی عقب به سمت شیشه در مقایسه با افراد بزرگسال شش تا هفت برابر است. برای امنیت بیشتر کودکان، صندلی‌هایی مخصوص آنها طراحی شده است که در موقع ترمز شدید احتمال صدمه به کودک را به میزان بسیار زیادی پایین می‌آورد. بطوریکه نتایج مطالعه نشان می‌دهد كه این صندلی‌ها خطر آسیب‌های وخیم را ۷۸ درصد و خطر آسیب‌های جزیی را ۷۵ درصد می‌كاهند. درواقع برای بچه‌ها استفاده از این صندلی ماشین کودک بسیار مفیدتر از بستن كمربندهای معمولی است.

صندلی ماشین کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هنگام خرید صندلی اتومبیل کودک باید برچسب آن را نگاه کرده و صندلی مناسب وزن کودک را انتخاب کرد. بین ۰ تا ۳ سالگی صندلی‌ها این‌ گونه تقسیم‌بندی می‌شوند:

• گروه ۰ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به ۱۰ کیلوگرم برسد.
• گروه ۰+ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به ۱۳ کیلوگرم برسد.
• گروه ۱ مناسب برای کودکانی با وزن ۹ تا ۱۷ کیلوگرم می‌باشد.
• گروه ۲ و ۳ مناسب برای کودکانی با وزن ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم و ۲۵ تا ۳۶ کیلوگرم می‌باشد.

توجه: دقت داشته باشید که روی برچسب صندلی علامت «universal» نوشته شده باشد. بودن این علامت یعنی صندلی برای انواع اتومبیل‌‌ها مناسب است.

انواع صندلی ماشین کودک

صندلی رو به عقب
صندلی ماشین کودک زیر یک سال شما باید همیشه رو به عقب باشد. نوزادانی که قادر به نشستن هستند می‌توانند روی اين مدل بنشینند. این صندلی‌ها قابل تغییر هستند و بچه‌های کمتر از یک سال و کمتر از ۹ کیلوگرم با قد کمتر از ۷۰‌ سانتی‌متر حتما باید در این نوع صندلی‌ها قرار بگیرند. بهتر است پشتی این صندلی‌ها را در زاويه ۴۵‌ درجه قرار دهید. نشستن رو به عقب در صندلی ماشین بهترین نوع نشستن برای کودک شماست زیرا کودکان ستون فقراتی به شدت آسیب‌پذیر دارند و در این حالت کودک به صندلی تکیه داده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *