#


تمیز کردن و نگه داری از کفش های مخمل

تمیز کردن و نگه داری از کفش های مخمل
8 می 2018 بدون نظر 4638 بازدید

تمیز کردن و نگه داری از کفش های مخمل

کفش های مخمل را چگونه می توان نگه داری و تمیز کرد؟

اگر از کفش مخمل استفاده کنید می تواند به ست لباس هایی که می پوشید ظاهری خاص بدهد. ولی این کفش های زیبا در صورتی که به درستی نگهداری نشوند و یا  اینکه کثیف شوند، باعث می شود که جذابیت شان را از دست دهند. به همین دلیل در این مطلب ما چند روش  برای نگهداری و تمیز کردن کفش مخملی در اختیارتان قرار داده ایم تا بتوانید کفش های مخملی تمیز و زیبا به پا کنید.

به پا کردن کفش مخمل هواداران پر و پا قرص خود را دارا می باشد. کسانی که پاپوش مخملی می پوشند می دانند که نگهداری و تمیز کردن این کفش ها کار سختی می باشد و دارای مشکلاتی می باشد.

در ادامه می خواهیم با ابزار و شیوه های مناسب، تمیز کردن این گونه کفش ها را به شما آموزش دهیم. با این شیوه ها به غیر از تمیزکردن کفش تان می توانید از آسیب دیدن مخمل روی آن پیشگیری کنید.

تمیز کردن کفش مخملی از لکه ها

۱- چنانچه مایعی روی کفش تان ریخته شد، در آغاز باید به سرعت این مایع را از روی کفش تان تمیز کنید. آب می تواند آسیب جدی به این گونه کفش ها وارد کند. در صورتی که کفش مخمل دارید یک دستمال میکروفیبر نیز همراه تان داشته باشید و اگر مایعات بر روی کفش مخمل تان ریخت، فوری دستمال میکروفیبر را روی آن بگذارید تا رطوبت روی کفش را جذب خود کند.

توجه: چنانچه زمان لکه شدن کفش مخمل توسط مایعات دستمال میکروفیبر به همراه نداشتید، فوری از یک دستمال کاغذی یا دستمالی که بتواند آب را به خوبی جذب ‌کند به کار ببرید.

۲- اینک مقداری آب داخل یک کاسه کوچک بریزید و سه قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی را به آن بیفزایید. سپس آن را به خوبی ترکیب کنید تا کف به وجود بیاید.

علاوه بر این می توانید به جای به کار بردن آب و مایع ظرف شویی، برای پاک کنندگی بیشتر از ترکیب یک کاسه کوچک آب لیمو و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین به کار ببرید. این محلول را هم باید به خوبی ترکیب کنید تا کف ایجاد شود. برای پاک کردن کفش مخملی چیزی که به آن احتیاج دارید کف روی محلول‌ های پاک کننده می باشد.

۳- کفی که بر روی کاسه ایجاد شده است را با استفاده از یک برس یا مسواک خیلی نرم، بر روی لکه کفش بمالید. چند لحظه منتظر بمانید تا کف روی لکه رنگی باقی بماند.

توجه: چنانچه پس از این کار دوباره لکه رنگی باقی مانده بود، دوباره از کف همان تمیز کننده و مسواک به کار ببرید.

۴- اینک می بایست محلول تمیز کننده را با استفاده از پارچه تمیز و خشک از روی کفش تمیز کنید. برای پاک کردن محلول از روی کفش می توانید از پارچه میکروفیبر یا حوله کاغذی به کار ببرید تا آب آن خوب جذب گردد و لکه روی کفش مخمل را خشک نماید.

توجه: به منظور خشک کردن فوری کفش مخمل، می‌ توانید از سشوار نیز به کار ببرید.

۵- چنانچه با چند دفعه به کار بردن محلول های تمیز کننده خانگی لکه های روی کفش پاک نشد از یک پاک کننده مخصوص کفش استفاده کنید. کفش مخمل دارای لایه ای نرم و لطیف می باشد و چنانچه با مسواک یا برس محکم روی آن لکه بکشید، باعث می شود که مخمل آن از بین برود و کفش را دیگر نمی توان استفاده کرد.

پاک کردن گرد و غبار کفش مخمل

۱- اصلاً کفش مخمل خیس را پاک نکنید و در صورتی که کفش مخمل خیس بود، در آغاز منتظر بمانید تا کامل خشک شود. دقت کنید تمیز کردن کفش مخملی از گل و خاک، در زمان خیس به طور کامل کفش شما را از بین می برد.

۲- زمانی که کفش مخمل به طور کامل خشک بود، از یک پارچه نرم یا یک مسواک استفاده کنید و به آرامی بر روی گرد و خاک کفش بکشید. می بایست دستمال یا مسواک را بسیار آرام روی کفش مخمل بکشید تا از آسیب ناخواسته به مخمل کفش پیشگیری نمایید.

۳- از یک برس مخصوص پاک کردن کفش مخمل استفاده نمایید و هر دفعه پیش از پوشیدن کفش، آن را با برس مخصوص نرم پاک کنید. با این شیوه هیچ موقع کفش های تان در حالت عادی به تمیز کاری جدی احتیاجی نخواهد داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *