#


تخم مرغ چه مدت بیرون از یخچال دوام می آورد؟

تخم مرغ
10 می 2018 بدون نظر 2623 بازدید

تخم مرغ چه مدت بیرون از یخچال دوام می آورد؟

تخم مرغ چه مدتی می تواند در بیرون از یخچال بماند

تغییر دما باعث می شود رشد باکتری ها آسان تر شود و تخم مرغ ها به طور خاصی مستعد آلودگی با نوعی باکتری بدنام به نام سالمونلا می باشند. تخم مرغ از جمله پرمصرف ترین مواد غذایی در سراسر دنیا به حساب می آید.

چنانچه آنها اصلا در یخچال گذاشته نشوند می توانید در مکان خنکی به مدت تقریبا یک هفته نگهداریشان کنید. ولی هنگامی که تخم مرغ ها را در یخچال می گذارید دیگر نمی توانید آن ها را بیرون از یخچال نگه داری کنید.

چنانچه از چگونگی نگهداری صحیح این ماده غذایی پر مصرف اطلاع داشته باشید،آنهایی که در یخچال گذاشته می شوند را می توان چهار تا پنج هفته بعد از تاریخ درج شده روی بسته بندی هم نگهداری کرد. ولی تخم مرغ هایی که در یخچال گذاشته شده اند تا چه مدت خارج از یخچال دوام می آورند؟

قبل از این که کم کم نگران شوید، می توانید تخم مرغ ها را دو ساعت در دمای اتاق یا به مدت یک ساعت در دمای ۹۰درجه فارنهایت (۳۲.۲درجه سانتیگراد) و یا گرم‌ تر نگهداری نمایید.

بعد از دو ساعت پیشنهاد می شود که آنها را دور بیندازید و از سری جدیدشان مصرف کنید، به جای این که شانس تان را در مورد سالم بودن آن ها امتحان کنید.

چرا؟ چون تغییر دما باعث می شود رشد باکتری ها آسان تر شود و این ماده غذایی به صورت خاصی مستعد آلودگی با نوعی باکتری بدنام به نام سالمونلا می باشند.

علائم سالمونلا خوشایند نمی باشد و از ۱۲ساعت تا ۷۲ساعت بعد از عفونت نمایان می شود که می توان به اسهال، تب، گرفتگی عضلات شکم، و استفراغ اشاره نمود. در بعضی از افراد اسهال احتمال دارد به قدری شدید باشد که کار به بستری شدن در بیمارستان بکشد.

بر اساس برآورد سازمان غذا و داروی آمریکا، سالانه تقریبا ۷۹هزار مورد بیماری و ۳۰ مورد مرگ از طریق تخم مرغ های آلوده به سالمونلا موجود می باشد.

در نهایت، چنانچه آنهایی که قبلا در یخچال قرار داشتند به مدت یک شب روی پیشخوان آشپزخانه باقی مانده اند، ارزش مصرف و به خطر انداختن سلامت را ندارند.

خوشبختانه رسیدگی و درست کردن این ماده غذایی خوشمزه به شیوه صحیح بسیار راحت می باشد. مطمئن شوید تخم مرغ ها در دمای کمتر از ۴۰درجه فارنهایت (۴.۴درجه سانتیگراد) در یخچال نگهداری می گردند، هر نوع آن که دارای ترک است را دور بیندازید و دست ها و ظروفی که در تماس با تخم مرغ های خام بوده اند را به خوبی شستشو دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *