#


برای اسباب کشی حتما به نکات زیر توجه کنید

اسباب کشی
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 1863 بازدید

برای اسباب کشی حتما به نکات زیر توجه کنید

برای اسباب کشی حتما به نکات زیر توجه کنید

نکته هایی که موقع اسباب کشی باید رعایت شود:

۱-یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه فرمایید. بر روی کاغذ حفظ ترتیب، زمان بندی و بالخصوص وسایلی که باید جابه جا شود را یادداشت کنید. بعد از آن شروع به بسته بندی کنید.

۲-به این توجه کنید که برای بسته بندی چه موادی را لازم دارید. جعبه های محکم مقوایی در اندازه های گوناگون که می توانید این جعبه ها را از فروشگاه های سوپر مارکت تهیه فرمایید، جعبه های پلاستیکی و یا چوبی که مخصوص میوه ها است، طناب، چسب نواری محک و پهن، پارچه، منگنه، بند، برچسب، روزنامه های باطله، پلاستیک های حباب دار که مخصوص وسایل شکستنی هستند، ماژیک درشت مشکی یا آبی و قرمز برای بسته بندی آن ها را لازم دارید.

۳-قبل از اینکه وسایل را بسته بندی کنید آن ها را بشویید و یا اینکه با پارچه ای تمیزشان کنید. البته ظروف هایی که برای مصرفی هستند مانند لیوان ها، کریستال ها، آیینه و امثال این ها باید بعد از جابه جا شدن دوباره آن ها را شست.

۴-اگر هنوز جعبه های هر کدام از لوازم شکستنی تان را نگه داشته اید ظروف آن را توسط پارچه، روزنامه و یا پلاستیک بپیچید و داخل جعبه های مخصوص خود بگذارید. ولی اگر جعبه شان را ندارید می توانید آن ها را به صورت جداگانه با یک وسیله محکم بسته بندی کنید و در انتها آن ها را در یک جعبه ی بزرگ قرار دهید.

اسباب کشی

اسباب کشی

۵-قبل از اینکه لوازمی را در جعبه های مقوایی قرار دهید از محکم بودن اتصالات آن مطمئن شوید.

۶- هر چقدر شما در بسته بندی وسایل شکستنی تان توجه زیادی بکنید در انتها جنس های سالم تری را دریافت می کنید.

۷-خورده ریزهایی که شکستنی هستند را در یک پارچه و یا روزنامه بسته بندی کنید و آن ها را در یک ظرف پلاستیکی فریزی قرار دهید و از آن به عنوان جعبه استفاده کنید.

۸-زمانی که می خواهید لوازمی را در یک جعبه مخصوصاً مقوایی بچینید باید از تحمل وزن وساید توسط جعبه و محل های اتصال آن اطمینان حاصل فرمایید تا موقع جابه جا کردن مشکلی بری شان پیش نیاید. شما می توانید با استفاده از چسب نواری پهن محل اتصالات جعبه های مقوایی را محکم کنید.

۹-برای اینکه بتوانید حمل راحت تر و مستحکم تری برای جعبه ها داشته باشید می توانید از طناب های ضخیم که مناسب این کار هستند استفاده کنید. اسباب کشی یکی از کارهای دشوار برای خانم های خانه دار است. پس برای هر چه راحت تر و سریع تر و بدون خسارت انجام دادن این کار باید این نکات را به کار ببرید.

۱۰-بعد از اینکه وسایل را بسته بندی کردید آن ها را در جعبه قرار دهید و تعداد آن ها را بشمارید تا در این میان جعبه ای گذاشته نشود.

۱۱-بعد تمام شدن بسته بندی وسیل بااستفاده از ماژیک بر رو ی آن ها بنویسید که چه چیزی درون جعبه قرار دارد و اگر شکستنی بود با ماژیک قرمز آن را به صورت درشت بر روی جعبه ها بنویسید. به همین ترتیب در زمان انتقال جعبه ها با احتیاط کامل این کار را انجام می دهند. با استفاده از این روش نظم بیشتر و سریع تری برقرار می شود.

اسباب کشی

اسباب کشی

۱۲-زمانی که اسباب کشی می کنید وسایل چوبی ای که گوشه های زاویداردارند مانند میزها بیشتر دچار آسیب دیدگی می شوند. برای جلوگیری از این کار و مراقبت کردن از آن می توانید قبل از جابه جا کردن گوشه میزها را با استفاده از پلاستیک حباب دار یا ساده و روزنامه بپوشانید و بعد از یک مقوای زخیم برای پوشاندن رویه قبلی استفاده کنید و برای چسباندن آن چسب نواری پهن را به کار ببرید.

۱۳-زمانی که برای محکم کردن پوشش های وسایل از چسب نواری استفاده می کنید حواس تان باشد که چسب به وسایل نچبد.

۱۴-برای پیشگیری از آسیب دیدن وسایل چوبی و پایه صندلی ها از روزنامه استفاده کنید و به صورت چند لایه روی آن ها را بپوشانید.

۱۵-شما از لباس های نخی ای که دارید می توانید برای بسته بندی خرده ریزهای شکستنی از آن ها استفاده کنید. در این صورت با یک تیر دو نشان را زده اید.

۱۶-اگر مبل های تان روکش پارچه ای دارد برای تمیز نگه داشتن آن ها از روکش های مخصوص استفاده کنید و پس از آن حمل کنید.

۱۷- اگر جعبه ای بزرگ است تمام آن را با کتاب های تان پر نکنید زیرا حمل آن برای باربران سخت خواهد بود. پس سعی کنید که نیمی از آن را با کتاب و بقیه آن را با خرده ریزها پر کنید.

۱۸-لباس هایی که آویز هستند را با همان چوب لباس در یک پلاستیک بزرگ و یا یک پارچه بزرگ گذاشته و جابه جا کنید.

۱۹-برای اینکه وسایل صوتی و تصویری تان را بهخوبی حمل کنید و به آن صدمهای نزنید از جعبه مخصوص خودش استفاده کنید ولی اگر جعبه اش را نداشتید می توانید از جعبه ی دیگری که محل حساس دارند برای نگهاری شیشه تلویزیون یا مانتور از آن به کار ببرید. سعی کنید که این وسایل را با ماشین شخصی خود جابه جا کنید.

۲۰-وسایلی که گران قیمت هستند مانند طلا، نقره، پول، فرش و حتی شکستنی های تان را اگر امکان دارد با خودروی شخصی تان جابه جا کنید.

۲۱-قبل از اینکه به محل جدید اسباب کشی کنید اول آن مکان را تمیز کنید و سپس سم پاشی کنید تا از هر گونه حشره موذی در امان بمانید.

۲۲-وسایل که در زمان اسباب کشی و روزهای جابه جایی به آن ها نیاز دارید را در دسترس بگذارید.مانند :لباس ها، لوازم بهداشتی و… .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *