#


اجاق گازتان را بدون مواد شیمیایی تمیز کنید

8 ژانویه 2018 9 نظر 2869 بازدید

اجاق گازتان را بدون مواد شیمیایی تمیز کنید

اجاق گازتان را بدون مواد شیمیایی تمیز کنید

آشپزخانه از مهم ترین بخش هایی است که در خانه وجود دارد و خانم هایی که خانه دار هستند زمانی زیادی از وقت شان را در این قسمت خانه صرف می کنند و مهم ترین دغدغه ای که دارند این است که این بخش از خانه تمیز و بهداشتی باشد. یکی از سخت ترین کارهایی که برای خانم ها در آشپزخانه وجود دارد تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز می باشد. شما می توانید برای تمیز کردن اجاق گازتان از محلول های خانگی به جای مواد شیمیایی استفاده کنید و اجاق گازتان را مانند روز اولش برق بیندازید.

تمیز کردن اجاق گاز

اگر از شوینده های شیمیایی و آنتی باکتریال استفاده کنید باعث می شود که آسیب های زیادی به سلامتی بدن تان وارد کند و به همین خاطر می توانید از راه کارهای طبیعی جای این مواد استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از این مواد طبیعی علاوه بر این که سلامت خود و اعضای خانواده را حفظ می کنید بلکه بر سلامت محیط زیست و سیاره زمین نیز می توانید موثر باشید.

موثرترین فرآورده های طبیعی برای برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز

تمام افراد مخصوصا خانم های خانه دار با این صحنه مواجه شده اند که قابلمه ای که بر روی اجاق گاز است پیش از آن که متوجه شوند تمام محتویات داخل آن سر می رود و بر روی اجاق گاز می ریزد و نمی توان که تا آخر طبخ غذا کار زیادی را انجام داد. زمانی که می خواهیم گاز را تمیز کنیم این موادی که بر روی آن ریخته سوخته است و در این مرحله کار برای ما سخت تر می شود.

شوینده هایی که در بازار وجود داردکار بسیار بزرگی را انجام می دهند و می توانند سخت ترین لکه هایی که بر روی اجاق گاز سوخته اند را از بین ببرند. دلیلی که برای از بین بردن لکه توسط این شوینده ها وجود دارد این است که آن ها دارای عنصرهای شیمیایی بسیار قوی ای می باشند. بسیاری از شوینده هایی که خریداری می شوند باید در فضاهایی که تهویه مناسب دارند استفاده شوند، چرا که بویی که از خود تولید می کنند باعث می شود که انسان دچار بیماری شود. خوشبختانه راه حل هایی وجود دارد که شما می توانید جای این شوینده های شیمیایی از آن ها استفاده کنید. برای پیدا کردن این مواد می توانید به آشپزخانه ی خود سری بزنید.

با نمک اجاق گازتان را برق بیندازید

نمک ماده ای است که در همه ی آشپزخانه ها وجود دارد و شما می توانید برای تمیز کردن آلودگی هایی که بر روی اجاق گازتان است از آن استفاده کنید. زمانی که اجاق گازتان هنوز گرم است مقداری نمک بر روی سطح آن بریزید. چند دقیقه منتظر بمانید و پس از آن با استفاده از دستمال و یا پارچه ی کهنه ای در حالی که دست کش به دست تان کرده اید روغن های روی اجاق گاز را تمیز کنید. زمانی که اجاق گاز تان سرد شد می توانید برای از بردن بقیه ی آلودگی ها نمک بیشتری را بر روی اجاق تان بریزید. یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن اجاق گاز نمک می باشد. البته این را بدانید که دفعه ی بعدی که اجاق گاز را روشن می کنید دیگر بویی از سوختگی وجود ندارد.

با لیمو ترش اجاق گازتان را خوشبو کنید

اگر اجاق گاز تان بر اثر سر رفتن غذا و یا حادثه آشپزی بو گرفته است بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از لیمو ترش می باشد. برای این کار کافیست که دو عدد لیمو ترش را درون ظرف غذا به همراه مقداری آب بریزید. باقی مانده لیمو را هم به آن بیفزایید و ظرف را بر روی بالاترین دمای اجاق قرار دهید و بگذارید تا ۳۰دقیقه بماند. با این کار علاوه بر این که اجاق تان بوی خوبی می گیرد بلکه عصاره لیمو ترش باعث می شود که چربی روی سطح اجاق نرم شود و تمیز کردن آن برای تان آسان تر می شود.

برق انداختن اجاق گاز با استفاده از جوش شیرین و سرکه

اگر غذا بر روی اجاق گاز سوخته است بهترین موادی که می توانید جایگزین مواد شوینده خریداری شده کنید جوش شیرین می باشد. بر روی اجاق گازتان مقداری جوش شیرین بریزید و سپس بر روی آن چند قطره آب بریزید. اجازه دهید تا این مواد در طول شب بر روی اجاق گاز تان باقی بماند و صبح با استفاده از یک اسفنج به تمیز کردن آن بپردازید. با این کار باید اکثر آلودگی های موجود بر روی اجاق گاز از بین برود ولی اگر بر روی آن موادی باقی مانده است می توانید از کمی جوش شیرین بیشتر و مقداری سرکه سفید استفاده کنید. این ترکیب باعث ایجاد حباب می شود و شما باید آن را به مدت سی دقیقه به همان حالت بگذارید بماند و پس از آن می توانید آلودگی های باقی مانده بر روی اجاق گاز را از بین ببرید.

جوش شیرین و آبلیمو برای برق انداختن شیشه اجاق گاز

چنانچه بر روی شیشه اجاق گازتان رنگ تیره ای به وجود آمده است می توانید برای تمیز کردن آن مقداری آب لیمو و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. سپس آن را بر روی شیشه اجاق گازتان بمالید و اجازه دهید تا سی دقیقه بماند. پس از آن شیشه را تمیز و براق کنید.

شما می توانید برای این که سطح اجاق گازتان تمیز بماند آن را با استفاده از یک ورق کاغذ آلومینیومی سطح آن را بپوشانید. برای این که از تجمع مواد چرب جلوگیری کنید اسفنجی را به سرکه آغشته کنید و تمام سطح اجاق گاز را مرتب تمیز کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *