#


آسیب نوشابه های معمولی و رژیمی برای مغز

آسیب نوشابه
7 ژانویه 2019 بدون نظر 1697 بازدید

آسیب نوشابه های معمولی و رژیمی برای مغز

آسیب نوشابه های معمولی و رژیمی برای مغز

آسیب نوشابه برای مصرف کنندگان این نوشیدنی بسیار زیاد است. با این که نوشابه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها است، اما برای سلامت بدن مضرات بسیار زیادی دارد و دارای ترکیباتی است که می تواند تاثیرات منفی بر مغز انسان بر جای گذارد.

 نوشابه چه اثرات منفی بر روی مغز می گذارد؟

یکی از مضرات نوشابه تین است که ممکن است درهنگام خستگی و یا تنبلی وسوسه شوید و دلتان بخواهد مقداری از نوشابه سرد بنوشید این خود روی فعالیت های مغزی تاثیر می گذارد به این خاطر که ترکیبات نوشابه با عبور از خون وارد مغز می شوند.

مضرات نوشابه را می دانیم ولی با این حال باز هم دست از مصرف این نوشیدنی پر خطر بر نمی داریم اکنون در این مطلب مطالبی را بیان می‌کنیم که شاید هرگز سراغ نوشابه ها و آبمیوه‌های صنعتی نروید:

آسیب نوشابه

کافئین

افزایش هوشیاری و بیداری ذهن یکی از اثرات مصرف نوشابه است. کافئین خستگی را از بین می برد و باعث بالارفتن هوشیاری ذهنی و هم چنین کم شدن جریان خون می شود. هم باعث می شود تا هورمون دوپامین بیش تر ترشح شود .دوپامسن یکی ماده شیمیایی موجود در مغز است و باعث ایجاد احساس لذت بیش تر می شود .نوشیدن نوشابه تنظمی خواب شما را برهم می زند و باعث ایجاد واکنش های فیزیولوژیکی متعدد از جمله: افزایش ضربان قلب، کاهش جریان خون به سیستم گوارشی و فشار خون بالا گردد همچنین در دراز مدت نوشیدن نوشابه می تواند باعث تغییراتی در مغز شما شود که آن را به کافئین معتاد می کند.

شکر

استفاده از نوششابه های دارای قند در رژیم غذایی باعث تاثیرات منفی روی ادراک فرد می شود . نوشابه ها دارای مقدار زیادی شکراند وهمین باعث اثرات منفی روی مغز می شود.

 شیرین کننده های مصنوعی

 شیرین کننده هایی از نوع مصنوعی شامل ساخارین، اسپارتام و سوکرالوز هستند که باعث کاهش قندمی شوند. این شیرین کننده قادرند تا روی طرز فکر کردن تاثیر گذاشته و حتی توانایی و قابلیت های مربوط به تصمیم گیری را نیز تحت الشعاع قرار دهند.

آسیب نوشابه

 شیرین کننده های مصنوعی در نوشابه چه خطراتی دارند؟

 نتایج تحقیقات پزشکی در مورد آسیب نوشابه و نوشابه رژیمی روی مغز استفاده مقدار زیاد از نوشابه می تواند احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش دهد و سلامت مغز را نیز تت تاثیر قرار دهد .دکتر اولسون می گوید که مصرف نوشابه وشکر بالا منجر به اضطراب افسردگی و روان گسیختگی می‌شود.

 اکثر مردم می توان مقدار کمی نوشابه را بنوشد اما نباید به طور منظم جزو رژیم غذایی خود قرار بدهند زیرا با آسیب نوشابه مواجه می شوند.

تحقیقات نشان داده است که یک رابطه مستقیم  بین جنون و حمله قلبی با نوشابه ها وجود دارد و یا به صورتی دیگر افرادی که نوشابه می خورند سه برابر بیشتر در مرز جنون یا سکته مغزی در مقایسه با کسانی بودند که از این نوشیدنی های خطرناک دوری می کردند.

 ممکن است نوشابه رژیمی به خطرات سکته و جنون کمک کند هر چند برخی تئوری ها وجود دارند از جمله:

 نوشابه های رژیمی به گونه ای طراحی شده اند مغز را گول می زنند و مقار اضافی از گلوگز را جذب می کند اما در نهایت این حق به خود ما بستگی دارد زیرا مغز با دریافت گلوکز اضافه سازگاری پیدا می کند و به روش های دیگری به جبران ان می پردازد.

 این نوشابه های رژیمی می توانند منجر به عدم تعادل در دل و روده ما شوند. تئوری ذکر شده در بالا ممکن است در واقع داستان بزرگتری را به ما بگوید که باکتری ها به طور مداوم از حد روده به مشارکت می‌کند که می دانیم با انتقال دهنده های عصبی تعامل دارند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *