#


عادت هایی که مانع بیمار شدن شما می شوند

بیمار
25 نوامبر 2018 بدون نظر 1327 بازدید

عادت هایی که مانع بیمار شدن شما می شوند

کارهایی که از بیمار شدن شما جلوگیری می کند

بیمار شدن توسط عوامل بسیار زیادی ممکن است اتفاق بیوفتد. هیچکس پیدا نمی شود که از بیماری خوشش بیاید، ولی به چه صورت می توان از ابتلا به بیماری پیشگیری نمود؟

داشتن یک شیوه زندگی سالم، بدن ما را در برابر بعضی از بیماری ها مقاوم می کند. کسانی که زندگی سالمی دارند، بدون تردید سبک زندگی متمایزی را پیش گرفته اند. در صورتی که شما هم علاقه مندید که بدانید افراد سالم برای پیشگیری از بیماری چه کارهایی انجام می دهند، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید

خوردن آب فواید بسیاری دارد. به طور مثال میکروب هایی که در اعضای بدن ما وجود دارند و امکان دارند در نتیجه منجر به بیماری شوند توسط آب از بدن ما خارج می شوند.

بدن ما به طریق گوناگونی آب خود را از دست می دهد؛ تعریق، ادرار کردن و سایر اتفاقات طبیعی بدن، موجب از بین رفتن قسمتی از آب بدن می ‌شود که ما باید با برنامه غذایی صحیح آن‌ را جبران کنیم. همین طور، با خوردن آب لازم، میکروب هایی که در بدن ما باعث بیماری می شوند را هم دفع می کنیم.

ولی بدن ما به چه اندازه آب احتیاج دارد؟ پزشکان تآکید می ‌کنند به صورت متوسط، هشت تا نه لیوان آب را در هر روز بخورید. یکی دیگر از روش ها این می باشد که وزن خود را به پوند حساب نمایید، پس از آن رقم به دست آمده را تقسیم بر ۲ کنید. به طور مثال در صورتی که شما ۱۵۰ پوند وزن دارید، نیمی از آن یعنی ۷۵ اونس، مقدار آبی می باشد که شما باید به طور روزانه مصرف کنید.

لوازم تان را ضد عفونی کنید

گوشی موبایل شما کثیف تر از چیزی است که فکرش را می کنید، به این ترتیب که هر کجا قرارش دهید، جرم های آن ناحیه را به طرف خود جذب می کند. حتی دست کثیف شما هم می تواند عامل دیگری باشد. نه تنها تلفن همراه، بلکه سوییچ اتومبیل، کنترل تلویزیون و کلید های خانه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

همان گونه که وقتی یک بیمار را در منزل دارید، دستگیره های در را ضد عفونی می کنید، بهتر است که هر از گاهی، با الکل لوازمی که زیاد با آن ها ارتباط دارید را هم ضد عفونی کنید. این کار مانع از بیمار شدن شما می شود.

مدیتیشن کنید

یکی از عواملی که بر روی سیستم ایمنی بدن ما اثر منفی دارد، استرس می باشد. در صورتی که توجه کنید، کسانی که استرس بالایی ندارند کمتر دچار بیماری می شوند. با توجه به این که استرس غیر قابل اجتناب می باشد، مناسب تر است که از شیوه هایی مانند مدیتیشن و یوگا برای پایین آوردن استرس در طی روز استفاده کنید.

زینک مصرف کنید

بررسی ها نشان می دهد کسانی که از زینک استفاده می کنند، دوره و شدت سرما خوردگی آن ها محدودتر است. برای استفاده از زینک، بهتر است که نوع شربت آن را مصرف نمایید که در گلوی شما بماند و با ویروسی نظیر سرماخوردگی بهتر مبارزه کند.

از خانه بیرون بروید

افراد سالم زمان زیادی را در بیرون از منزل می گذرانند. آن ها به صورت منظم پیاده روی می کنند، در کارهای گروهی خارج از منزل شرکت می کنند و… که نه تنها بر عوض شدن روحیه آن ها موثر است بلکه استرس آن ها را هم کاهش می دهد.

به غیر از این، آن ها ویتامین D گرفته شده از نور خورشید را هم جذب می کنند. به این ترتیب چنانچه زمان زیادی را در درون منزل می گذارنید، بهتر است که در برنامه خود جدید نظر کنید.

آب جوش بنوشید

از خاصیت های خوردن آب زیاد شنیده اید ولی در رابطه با آب جوش چه می دانید؟ خوردن آب جوش شما را در برابر بیماری هایی مانند سینوزیت ایمن نگه می دارد. آب گرم را با مقداری عسل و آب لیمو یا به همراه دارچین استفاده نمایید و از خاصیت هایی که برای سلامتی تان دارد بهره مند شوید.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

افراد سالم خاصیت روغن های طبیعی را هیچ وقت از یاد نمی برند. به طور مثال مرزنگوش از روغن هایی می باشد که مثل آنتی بیوتیک عمل می کند و از شدت بیماری ها کم می کند. به این ترتیب این دفعه که به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شدید، جالب است که سری به روغن های طبیعی هم بزنید.

ورزش کنید

به احتمال زیاد شما به فواید ورزش کردن آگاهی دارید ولی آیا اطلاع دارید که ورزش به صورت مستمر قادر است حتی بدن شما را در برابر عفونت ها ایمن نگه دارد؟ به طور مثال دونده ها خیلی کم اتفاق می افتد که بیمار شوند چون ورزش مستمر سیستم ایمنی بدن آن ها را بهبود می بخشد و همین طور از بیماری ها هم جلوگیری می کند.

حوله دست شان را هر روز عوض می کنند

شما هر چند وقت یک بار حوله دست های تان را عوض می کنید؟ هفته ای یک مرتبه، سه روز یک مرتبه؟ با توجه به این که حوله دست در معرض رطوبت و میکروب ها قرار دارد و ممکن است چند نفر به صورت هم زمان از آن استفاده کنند، بهتر است که هر روز آن را عوض کنید.

در صورتی که قصد دارید زندگی سالمی داشته باشید، سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید. استفاده از این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن شما را بالا می برد. سبزیجاتی مثل اسفناج که دارای رنگ سبز تیره هستند سرشار از ویتامین سی می باشند که خود از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

چای سبز مانع از بیمار شدن شما می شود

یکی از خاصیت های منحصر به فرد چای سبز این می باشد که سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. آنتی اکسیدان موجود در این دمنوش از عفونت جلوگیری می کند، ویروس های موجود در بدن را ضعیف می کند و دوره بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *