#


روش های خانگی برای درمان چشم درد

چشم درد
24 نوامبر 2018 بدون نظر 1607 بازدید

روش های خانگی برای درمان چشم درد

روغن کرچک؛ یکی از درمان های خانگی برای چشم درد

چشم درد ممکن است بسیار آزار دهنده باشد. هر نوع تحریکی در چشم افراد موجب می شود احساس ضعف کنند. از جمله مشکلاتی که امکان دارد بنابر دلایل بسیاری برای چشم رخ دهد، چشم درد می باشد.

این مسئله یک تهدید است که مردم بسیاری در برخی مواقع با آن برخورد می کنند. ولی این اجازه را ندهید که این درد موجب شود از درمان آن غافل شوید. با روش های درمانی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم، می توانید مشکل تان رو تا اندازه زیادی رفع نمایید.

۱.کمپرس سرد برای تسکین چشم درد

در طی روز ۲ یا ۳مرتبه یک بسته یخ را هر ۴یا ۵ دقیقه بر روی چشم های خود قرار دهید. سردی بسته یخ باعث می شود چشم درد شما بهبود یابد و منجر به کاهش سوزش آن می شود. علاوه بر استفاده از یک بسته یخ، راه های مشابه بسیاری برای درمان چشم درد وجود دارد.

می توانید یک تکه مواد غذایی منجمد را درون یک پارچه تمیز و نرم قرار دهید و آن را بر روی چشم خود بگذارید. یک قاشق فلزی را برای چند دقیقه درون فریزر قرار دهید و بعد از این مدت آن را بر روی چشم آسیب دیده قرار دهید و به این ترتیب چشم درد را کاهش دهید.

همچنین می توانید یک کیسه چای را به مدت چند دقیقه درون یخچال قرار دهید و آن را بر روی چشم های تان بگذارید. مزیت استفاده از چای کیسه ای این است که آنتی اکسیدان موجود در آن می تواند روند بهبود را سریع تر کند، علاوه بر این دارای خواص ضد التهاب بوده که تورم ناشی از چشم درد را کاهش می دهد.

۲.درمان چشم درد با خیار

۲ برش خیار را به مدت ۲ تا ۳دقیقه درون آب سرد بگذارید و سپس برای ۱۰ دقیقه بر روی چشم های تان قرار دهید. هر زمانی احساس درد کردید می توانید برای تسکین دردتان این ترکیب را به کار ببرید. این یک واقعیت مشخصی است که خیار به عنوان یک خنک کننده برای بدن به کار می رود و این تاثیر مشابه را بر روی چشم ها  نیز می گذارد.

خیار باعث آرام شدن چشم ها می شود و هر درد و یا تحریکی را درمان می کند. در صورتی که خطوط تیره اطراف چشم های تان وجود دارد و یا چشم های تان پف کرده، خیار می تواند این مشکلات را برطرف کند.

۳.روغن کرچک برای چشم

با استفاده از یک قطره چکان تمیز، یک قطره روغن کرچک را داخل هر یک از چشم های تان بریزید. یک مرتبه در شب و یه مرتبه در روز این کار را انجام دهید.

روغن کرچک یکی از متداول ترین ماده ها داخل قطره های چشمی است که در بسیاری از آن ها موجود است که یک اثر تسکین دهنده بر روی چشم دارد و با خواص ضد التهابی خود موجب کاهش تحریک چشم می شود.

کارکرد ضد میکروبی این روغن موجب از بین رفتن عامل عفونت در چشم شما می شود. علاوه بر این روغن کرچک برای درمان چشم های خشک که یکی دیگر از دلایل چشم درد محسوب می شود به کار برده می شود.

۴.تاثیر گلاب در درمان درد چشم

یک پنبه را به گلاب آغشته کرده و آن را بیش از اندازه فشار دهید. پنبه را بر روی پلک های بسته گذاشته و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. برای نتیجه بهتر پیشنهاد می شود از گلاب سرد استفاده نمایید.

۲تا ۳ مرتبه در طول روز این کار را انجام دهید. گلاب یک درمان خانگی معروف به شمار می رود و موجب می شود درد و خستگی چشم تان کاهش یابد. تقریبا پس از استفاده از گلاب احساس خنک شدن چشم ها را متوجه خواهید شد.

۵.شیر و عسل

یک قاشق چای خوری شیر گرم را با ۲ یا ۳ قطره عسل ترکیب نمایید. با استفاده از یک قطره چکان تمیز، یک یا دو قطره از این ترکیب را درون چشم آسیب دیده بریزید و چشم ها را به مدت چند دقیقه نگه دارید و سپس با آب تمیز آن را شست و شو دهید.

در طول روز دو مرتبه این کار را انجام دهید. عسل دارای خواص ضد باکتری می باشد که می تواند به صورت موثر بیماری ها و دیگر عفونت های چشم را بهبود بخشد. گرمای شیر موجب تسکین سوزش و التهاب چشم نیز می شود.

۶.سرکه سیب مفید در درمان عفونت چشم

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. یک پنبه را درون آن خیس کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پلک های خود بگذارید. این کار را یک یا دو بار در طول روز انجام دهید.

این مخلوط می تواند مانع عفونت چشم ها شود و برای کاهش چشم درد بسیار موثر است. دلیل آن نیز این است که سرکه سیب دارای اسید مالیک است که باکتری هایی را که روی چشم ها تاثیر بد می گذارند را از بین می برد.

۷.جوش شیرین

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک فنجان یا لیوان آب بریزید. چشم را روی این آب نگه داشته و سعی نمایید آن را تا هنگامی که امکان دارد باز نگه دارید. یک یا دو دقیقه چشم های خود را بکشید و پس از آن باقی مانده مواد را با آب تمیز بشویید.

این کار را یک مرتبه در روز انجام دهید تا عفونت و چشم درد از بین برود. این روند کاملا چشم های تان را پاک می کند و هر آلودگی که امکان دارد وارد آن شود را از بین می برد. جوش شیرین به عنوان یک ضد عفونی کننده به شمار می رود که میکروب های عامل ایجاد عفونت در چشم و اطراف آن را از بین می برد.

۸.سیب زمینی برای کاهش التهاب و چشم درد

یک سیب زمینی را پوست بکنید و آن را رنده نمایید. آب آن را گرفته و بر روی یک پنبه بریزید و آن را به مدت پانزده دقیقه بر روی چشم آسیب دیده قرار دهید.

هر روز یک بار، ترجیحا شب این کار را انجام دهید. سیب زمینی را می توان به راحتی در هر خانه ای پیدا کرد. سیب زمینی با وجود خواص ضد میکروبی خود می تواند کمک بسیاری به کاهش چشم درد کند، علاوه بر این پوست تحریک شده را تسکین می دهد و سیاهی دور چشم را از بین می برد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *