#


رفع درد عضلات با چند آرام بخش

رفع درد عضلات
27 اکتبر 2018 بدون نظر 1401 بازدید

رفع درد عضلات با چند آرام بخش

برای برطرف کردن درد عضلات از چه آرام بخش هایی می توان استفاده کرد؟

رفع درد عضلات غیر از استفاده از مسکن ها با مواد خوراکی طبیعی هم امکان پذیر است. احساس اسپاسم و درد در عضلات حس ناخوشایندی ست که برخی مواقع سراغ ما می ‌آید. هر چند داروهای بدون نسخه به ما کمک خوبی می توانند کنند ولی خیلی از افراد علاقه زیادی به استفاده از آرام بخش طبیعی عضلات دارند تا به استفاده از داروهای شیمیایی داروخانه.

درد و اسپاسم عضلات و کاهش قدرت در حرکت دلیل های گوناگونی دارد از جمله:

  • ورزش، مخصوصاً ورزشی که پیش از این انجام نداده باشید
  • کمردرد
  • بارداری
  • سندرم فیبرومیالژیا

کسانی که از داروهای صنعتی مثل ایبوپروفن اجتناب می‌ کنند امکان دارد از آرام بخش های طبیعی عضلات استفاده بیشتری ببرند. این چند آرام بخش طبیعی دارای غذاها، مکمل ها و روش های زیر می باشند:

آب گیلاس و آب آلبالو

گیلاس ها حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهاب می باشند. یک تحقیق در سال ۲۰۱۸ مشخص نمود که گیلاس و آلبالو قادر است درد و صدمه عضلات به وجود آمده از ورزش را کاهش دهند.

با این وجود شماری از تحقیقات از کنستانتره غلیظ گیلاس استفاده نمودند نه میوه کامل که در زمان استفاده از این تحقیق باید در ذهن خود بسپارید. با توجه به بررسی های به عمل آمده آلبالو تأثیرگذارتر از آسپرین در بهبود التهاب و رفع درد عضلات عمل می‌ کند.

یکی از علت های غلظت زیاد آنتوسیانین ‌ها و فلاونوئیدهایی می باشد که خاصیت ضد التهابی دارند که مانع از آنزیم COX می ‌شوند. بر اساس بررسی هایی که بوسیله موسسه طب ملکولی کرواسی انجام گرفته آلبالو تأثیر آنتی اکسیدانی قابل مقایسه با داروهای تجویزی از سوی پزشکان دارد.

بلوبری

بلوبری‌ ها به عنوان یکی از منابع آنتی اکسیدان و پلی فنل ها شناخت می شوند که تأثیر ضد التهابی دارند و به همین جهت یک آرام بخش طبیعی عضلات محسوب می شوند که به طور موثری عمل می‌ کند. یک بررسی کوچک نشان داد که مکمل بلوبری امکان دارد عملکرد ورزشی را کاهش دهد و علامت های تورم را کاهش دهد. کاهش تورم می ‌تواند به آرامش عضلات و درمان آن ها بعد از ورزش کمک کند.

بلوبری ها دارای آنتوسیانین (موادی که ظرفیت بالایی برای خنثی کردن آسیب رادیکال های آزاد دارند)، پروآنتوسیانین، پترواستیلبن، فلاونول، رزروراترول و تاننها می باشند که تمامی آن ها با هم برای حفظ مکانیسم رشد سلول های سرطانی عمل می ‌کنند و همین طور قادرند به رفع درد عضلات کمک کنند.

پروتئین

مصرف پروتئین به مقدار کافی بعد از ورزش می‌ تواند باعث رفع درد عضلات شود. یک تحقیق بر روی صدمه به وجود آمده از ورزش در زنان مشخص نمود که مصرف پروتئین و یا کازئین، کاهش دهنده صدمات عضلانی می باشد. بررسی کوچک دیگری شانزده دونده ماراتن را مورد بررسی قرار داد.

ورزشکارانی که ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات را قبل از دویدن مصرف کردند۷۲ درصد بعد از دوی ماراتن نسبت به افرادی که تنها کربوهیدرات استفاده کرده بودند، به رفع درد عضلات کمک می کردند.

منیزیم

منیزیم در واقع برای همه عملکردهای بدن واجب است. به خصوص برای اسپاسم عضلات مهم است.

غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی از منیزیم می باشند شامل موارد زیر هستند:

  • بادام
  • بادام هندی
  • اسفناج
  • لوبیای سیاه
  • ادامامه

می‌ توان از مکمل های منیزیم هم استفاده نمود، هر چند افراد با سنین بالاتر و کودکان باید تنها در صورت تجویز پزشک آن را مصرف نمایند. دوزهای بالای منیزیم امکان دارد باعث شکم درد و اسهال شود.

شماری از بهترین منابع منیزیم عبارتند از: آووکادو، برنج قهوه‌ای، زرد آلو، چارد، هلو، آناناس، اسفناج، بادام، انجیر، کدو، تخم کتان، پاپایا، توت فرنگی، دوریان (میوه خاردار و بدبو، انبه، نخود، لوبیای سفید، موز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه، جو دوسر، گریپ فروت و آلبالو)

زردچوبه

زردچوبه، دارچین و زنجبیل دارای کورکومین می باشند که خاصیت ضد التهابی دارد. شماری از بررسی ها مشخص کرده اند که کورکومین امکان دارد علائم تورم بعد از ورزش را کاهش دهد. استفاده مکمل کورکومین یا قرار دادن زردچوبه، دارچین یا زنجبیل در رژیم غذایی به عنوان آرام بخش طبیعی عضلات کمک خواهد کرد و باعث آرامش عضلات خواهد شد. زنانی که بچه شیرمی دهند یا باردار هستند باید از مصرف زیاد کورکومین اجتناب کنند.

آب انار آرام بخش طبیعی عضلات و روح

انار دارای مقادیر زیادی از پلی فنل ها می باشد. اندازه آنتی اکسیدانی آب انار سه برابر بیشتر از چای سبز است. یک بررسی بر روی وزنه برداران مشخص نمود که آب انار قادر است درمان عضلات را سرعت ببخشد.

آرنیکا

آرنیکا به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شود که در مناطق کوهستانی سردسیر یافت می شود و در کانادا، آمریکا و کوهستان آلپ به راحتی می توان آن را پیدا کرد. این گیاه یکی از اجزای کرم ها و روغن های کاهش دهنده کبودی می باشد.

دقت داشته باشید که طریقه استفاده از آن به گونه ای است که فقط به صورت موضعی از آن استفاده کنید، به این دلیل که مصرف دوزهای بالا از آن می‌ تواند باعث مرگ افراد شود.

با توجه به این که شماری از مردم از آرنیکا به عنوان یک آرام بخش طبیعی عضلات استفاده می‌ کنند، پژوهشگران هنوز در حال اثبات تأثیرات آن می باشند. برخی از بررسی های قدیمی بر روی دوندگان ماراتن مشخص نمود که مصرف آرنیکا این امکان را دارد که درد عضلات را کاهش دهد. هر چند بررسی دیگری که در همان تحقیق به آن استناد شد آن تأثیر را نداشت.

در حال حاضر خیلی از ورزشکاران بعد از تمرین ورزشی از آرنیکا استفاده می‌ کنند تا کمی سریع تر درد را درمان کنند. به معنای دیگر مشخص شده که این گیاه به کاهش التهاب و درد به وجود آمده از زخم های کوچک هم کمک می ‌کند و باعث تقویت گردش خون می شود.

کپسایسین

کپسایسین به صورت طبیعی در قسمت هایی از دانه یا گوشت فلفل های چیلی موجود است و امکان دارد بر کاهش درد برای افراد مبتلا به فیبرومیالژیا تأثیرگذار باشد. برخی از بررسی ها نشان می ‌دهد که مصرف کپسایسین برای پوست می ‌تواند تأثیر خوبی بر درد عضلات داشته باشد. هر چند کپسایسین امکان دارد برای بهبود درد عصبی بهتر باشد تا درد التهابی عضلات. محققان بر این اعتقادند که کپسایسین می تواند باعث کاهش مقدار فیبرهای عصبی زیر پوست شود.

رفع درد عضلات با روغن شاهدانه

تعدادی از افراد از روغن شاهدانه برای بهبود دردهای مزمن استفاده می‌ کنند از جمله درد عضلات. محققان آن را به عنوان یک آرام بخش طبیعی عضلات مصرف می ‌کنند و تعدادی هم برای آرامش بخشیدن به تمامی اعضای بدن و خوابی بهتر. گیاه شاهدانه دارای دو عامل ضد التهابی خاص است که به عنوان آرام بخش طبیعی عضلات عمل می ‌کند:

دلتا- لیمونن که در مرکبات هم موجود است.

بتا- میرسن که در علف لیمو و ریحان هم موجود است.

روغن شاهدانه در برخی از جاها قانونی نمی باشد و با داروهای دیگر تداخل ایجاد می کند. در نهایت پیش از خرید و استفاده از آن بهتر است از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

روغن نعناع، آرام بخش طبیعی عضلات و رفع سردرد

روغن نعناع به عنوان یک درمان محبوب خانگی برای بهبود درد عضلات به حساب می آید. محققان پس از یک بررسی در سال ۲۰۱۸ مشخص کردند که استفاده از نعناع به صورت خوراکی امکان دارد به طور فوق العاده ای درد را کاهش دهد.

همین طور برخی از تحقیقات از استفاده موضعی در اسپری های ضد درد حمایت می‌ کنند زیرا امکان دارد این ماده اثر خنک کننده، پایین آورنده درد و آرام بخش عضلات داشته باشد.

مصرف روغن نعناع برای برخی از افراد منع شده است از جمله کسانی که دارای بیماری مجاری ادراری، کبد یا مثانه هستند. از روغن نعناع در عطر درمانی یا همراه با سایر اسانس های روغنی برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می ‌شود.

شما می ‌توانید برای رفع درد عضلات با ماساژ دادن با روغن نعناع بر روی نواحی دردناک، این کار را انجام دهید. در کنار این چای نعناع هم قادر است به کم کردن علائم از داخل بدن کمک کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *