#


دلیل ناخوشی در سفر چیست؟

9 سپتامبر 2018 بدون نظر 1351 بازدید

دلیل ناخوشی در سفر چیست؟

به چه دلیل اکثر اوقات در سفر حالمان بد می شود؟

اکثر اوقات سفر به آن صورتی که باید پیش برود نمی ‌شود. سعی داریم در این مطلب برای شما توضیح دهیم که چرا در سفرها برخی اوقات بی حال می ‌شوید و استرس در آن شرایط هم شما را ول‌ نمی ‌کند. پیشنهادات راحتی هم برای شما داریم که بتوانید در مدت زمان سفر، تندرست و شاد باقی بمانید و از آن لذت کافی را ببرید.

تغییر کردن دشوار است

بیرون رفتن از روزمرگی و روتین همیشگی می‌ تواند باعث بروز استرس شود. تمام آن مسائلی که در داستان عادی زندگی با آن ها انس گرفته ‌ایم در سفر به هم می‌ ریزند. امکان دارد مجبور باشیم دیرتر به رختخواب برویم و زودتر از خواب بیدار شویم، غذاهای متفاوتی مصرف کنیم و فعالیت های متفاوتی انجام دهیم که باعث بروز استرس شوند و ما برای غلبه بر آن توانمند نباشیم.

استرس ِ به وجود آمده از تغییر می ‌تواند تولید کورتیزول را بالا ببرد و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شود. بعضی از کارهای راحتی که می ‌توانید برای کاهش کورتیوزل در سفرتان انجام دهید، مقداری ورزش و نرمش کردن، مدیتیشن چند دقیقه ‌ای و گوش کردن به آهنگ مورد علاقه ‌تان است. اگر دوست ندارید زیاد از خانه بیرون بروید و پیاده روی کنید می ‌توانید در تراس هتل، یک فنجان چای یا قهوه بنوشید!

آیا برای رفتن به تفریح و مسافرت برنامه ‌ی سفت و سختی می ‌چینید؛ دقیقاً مثل کارتان!

برنامه ریزی کردن زیاد و جزئیات پردازی در خصوص کارهایی که قرار است در مدت زمان سفر انجام دهید می ‌تواند زمان خوشحالی و تفریح ‌تان را مانند زمانی کند که در محل کار انجام می دهید. برنامه ‌های درست و مو به مو برای استرس شما خوب نیست! همین اندازه که در سفری که می روید هدفی داشته باشید و به همان پایبند باشد کافی است.

برای هر روز از سفرتان تنها یک هدف تعیین کنید نه این که کارها و بایدهای بسیاری را در فهرست خود جای دهید. اگر نتوانستید بر اساس برنامه ‌ای کار کنید، سخت نگیرید. اگر کاری بیشتر از زمان انتظارتان به طول انجامید، خونسردی خود را حفظ کنید زیرا در واقع هیچ عیبی ندارد. شما می بایست آزادی انتخاب داشته باشید تا از زندگی لذت کافی را ببرید؛ آزادی یکی از موضوعات مهم لذت بردن است.

برای شما مسافرت مثل یک مسابقه است

برخیخ مواقع در سفر علاقه زیادی برای به دست آوردن اطلاعات و کسب تجربیات تازه و هیجان انگیز دارید و همین امر موجب می ‌شود حس کنید در حال انجام مسابقه و جستجو کردن می باشید؛ این کار باعث می شود از کیفیت سفر شما کم می ‌کند.

تعدادی از افراد علاقه دارند در همان وقت کمی که دارند مقدار زیادی تجربه به دست آورند و ماجراهای بسیاری را بسازند که هنگامی که از سفر برگشتند داستان ‌های فوق العاده ای را برای تعریف کردن داشته باشند! با این طرز تفکر، علاقه مندی ها و سلایق فردی شخص در واقع گُم خواهد شد و این می ‌تواند موجب افزایش استرس در فرد شود. تلاش کنید کارهایی را انتخاب نمایید که در اصل برای شما ارزشمند باشند. چیزی که به دنبال آن هستید باید برای‌ شما جالب و جذاب باشد یا همان چیزی باشد که همیشه علاقه داشتید باشد.

اتومبیلی که با آن به مسافرت می روید مکان آلوده ‌ای است

اتوبوس، هواپیما، قطار و یا حتی خودروی شخصی شما می ‌تواند مکان مناسبی برای میکروب‌ هایی باشد که شما را بیمار می ‌کنند. به خصوص فضای عمومی داخل کابین هواپیما که همراه با رطوبت اندک و فشار کم است، مکان خوبی است برای بیمار شدن شما. دست‌ های خود را به طور مکرر بشویید، زیاد آب بخورید و دستمال ضد عفونی کننده ‌ی خود را نزد خود نگه دارید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *