#


چند روش خانگی برای درمان تاول پا

3 سپتامبر 2018 بدون نظر 1197 بازدید

چند روش خانگی برای درمان تاول پا

راه هایی برای درمان تاول پا

تاول پا خیلی ناخوشایند و دردناک است، مخصوصاً این که بعد از یک روز کاری دشوار و با وجود خستگی بسیار زیاد مجبور به تحمل کردن رنج و درد ناشی از تاول پا باشید. پیشگیری از زدن تاول در پا و مخصوصاً در قسمت پاشنه برای خیلی از افراد به خصوص خانم هایی که کفش هایی با پاشنه بلند و لبه تیز می ‌پوشند خیلی سخت است ولی خوشبختانه درمان آن راحت است و شما مجبور نمی باشید تا روند معمول بهتر شدن آن صبر کنید و رنج بکشید. در این مطلب ما چند روش خانگی را برای درمان تاول به شما آموزش خواهیم داد.

جلوگیری از تاول با دئودورانت

تاول ‌‌ها به خاطر رطوبت و اصطحکاک بدتر می‌ شوند، با توجه به این خشک نگه داشتن قسمت استخوانی پا می ‌تواند مانع زدن تاول شود. پیش از این که از یک کفش جدید استفاده کنید انواع ژل را در دو طرف لبه‌ های پا و روی پا بمالید و پا را کاملاً خشک کنید؛ دئودورانت باید به عنوان یک درمان کننده خانگی برای روان کردن و کمتر شدن ساییدگی برای قسمت هایی از پا که درون کفش قرار می گیرند، انجام شود.

روی تاول چسب زخم بزنید

باند پیچ کردن اصطکاک را کم می کند و از تاول نسبت به تماس تحریک کننده نگهداری می ‌کند ولی چگونگی استفاده از آن ها بر مقدار بهتر شدن تاول تأثیر دارد. طریقه استفاده از چسب زخم به عنوان محافظ برای تاول به این صورت می باشد: با استفاده از دو طرف چسب زخم که حالت چسبندگی دارد در دو طرف تاول یک محافظ کوچک ایجاد نمایید و قسمت پد آن را بر روی تاول قرار دهید. این درمان خانگی به تاول اجازه تنفس می ‌دهد تا سریع تر برطرف شود و همچنین از نفوذ خاک و آلودگی و در عین حال ایجاد اصطکاک جلوگیری می ‌کند.

تاول را در چای سبز خیس کنید

چای سبز خاصیت ضد التهابی دارد که به بهتر شدن زخم و تاول کمک می ‌کند. برای برطرف شدن تاول با چای سبز به این طریق عمل کنید: نخست سه چای کیسه ای را داخل آب جوش قرار دهید، پس از آن یک قاشق چای خوری جوش شیرین (به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده‌ آن) در آن بریزید. صبر کنید تا این مایع خنک شود، بعد تاول را در آن خیس کنید. اگر تاول در قسمتی است که خیس کردن آن در این مایع راحت نیست، می توانید از گاز برای خیخس کردن آن قسمت استفاده کنید، علاوه بر این اگر تاول شما هنوز باز نشده است، می ‌توانید روند بهتر شدن را به وسیله خیس کردن در آب گرم سریع تر کنید تا به نرم شدن و بیرون آمدن مایع داخل آن کمک کند.

استفاده از سرکه سیب برای درمان تاول

حواس تان باشد چون احتمال دارد این روش یک مقدار سوزناک باشد! ولی سعی کنید آن را یک بار امتحان کنید چون سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی است که از آلوده شدن تاول جلوگیری خواهد کرد. اگر درمان با سرکه بیش از اندازه دردناک باشد، بهتر است ناحیه تاول را با پراکسید هیدروژن شست و شو دهید و روی آن پماد ضد باکتری بمالید.

استفاده از ویتامین E

ویتامینE خاصیت خوب درمان کننده پوست دارد که با بهتر شدن سریع سلول های پوست از آن محافظت می ‌کند و از به وجود آمدن زخم جلوگیری می ‌کند. شما می ‌توانید روغن ویتامین E یا کرم های آن را بخرید یا یک کپسول ویتامین E را باز کنید و مایع داخل آن را به صورت مستقیم بر روی پوست تاول زده بمالید.

از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک به عنوان یکی از درمان های خانگی تاول به حساب می آید. طریقه درمان تاول با روغن کرچک: پیش از رفتن به رختخواب آن را استفاده نمایید و صبر کنید که یک شب روی تاول بماند تا به خشک شدن و خوب شدن تاول کمک کند. شما می ‌توانید روغن کرچک را با سرکه سیب ترکیب نمایید تا برای بهبود سریع تر تاول کمک کند.

استفاده از هاماملیس

هاماملیس دارای تانهای قابض است و باعث می شود تا تاول خشک و تمیز بماند. با استفاده از یک پنبه روی تاول را کمی هاماملیس بزنید.

ژل آلوئه ‌ورا

آلوئه ورا نیز به عنوان یک ماده ضد التهاب به شمار می رود، به همین دلیل می تواند قرمزی و تورمی که باعث ایجاد درد می‌ شود را کاهش دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده نشان می دهد که آلوئه ورا یک داروی تأثیرگذار سنتی در درمان سوختگی درجه دو و سه محسوب می شود که آن را به یک درمان خانگی فوق العاده برای درمان تاول تبدیل می کند.

اجازه دهید تاول نفس بکشد

تعداد زیادی از پزشکان بر این اعتقادند که تاول در صورتی که بدون پوشش و در یک محیط تمیز باشد، زودتر بهبود می یابد. بانداژ را در زمانی که در منزل هستید بردارید تا تاول نفس بکشد و خشک شود. برای جلوگیری از آلودگی آن، یک لایه پماد ضد باکتری بر روی آن بمالید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *